تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای تقویت روابط تجاری با افغانستان و عراق

استاندار چهارمحال و بختیاری با اعلام آمادگی این استان برای تقویت روابط تجاری با کشور‌های افغانستان و عراق، گفت: علاوه بر اینکه می‌توان در حوزه پذیرش دانشجو در دانشگاه شهرکرد بسترسازی کرد بلکه پذیرای هیات‌های تجاری این کشور‌ها برای داد و ستد تجاری و تبادل تجارب هستیم.

کد خبر: ۳۳۳۴۱
۱۰:۰۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای تقویت روابط تجاری با افغانستان و عراق

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با سفیر افغانستان و معاون رایزن فرهنگی کشور عراق، اظهار کرد: این استان در تولید هفت محصول کشاورزی نظیر بادام، ماهیان سردآبی، عسل و قارچ دکمه‌ای در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد که این موضوع نشان از ظرفیت‌های قابل توجه کشاورزی و دامپروری در این استان دارد.
 
وی ادامه داد: این استان همچنین در زمینه صنایع تولیدی از جمله موکت ظریف مصور، شرکت شیرخشک نوزاد پگاه، لوازم خانگی برفاب، صنایع تبدیلی و بخش گردشگری مزیت‌های نسبی دارد که هرگونه سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را توجیه‌پذیر می‌کند.
 
عباسی با اعلام آمادگی این استان برای تقویت روابط تجاری با کشور‌های افغانستان و عراق، تصریح کرد: علاوه بر اینکه می‌توان در حوزه پذیرش دانشجو در دانشگاه شهرکرد بسترسازی کرد بلکه پذیرای هیات‌های تجاری این کشور‌ها برای داد و ستد تجاری و تبادل تجارب هستیم.
 
سفیر کشور افغانستان نیز در این نشست با اشاره به اشتراکات فرهنگی کشور‌های ایران و افغانستان، اظهار کرد: این اشتراکات در نزدیکی دو کشور نقش بسزایی داشته و می‌توان از آن به عنوان یک فرصت برای برقرار روابط سازنده تجاری و اقتصادی بهره‌گیری کرد.
 
عبدالغفور لیوال افزود: شهرکرد نیز به واسطه شرایط مساعد اقلیمی، آب و هوای مناسب و برخورداری از طبیعت بکر و دیدنی می‌تواند به عنوان یکی از مناطق پرجاذبه برای برقراری روابط علمی و تجاری مقصد فعالان اقتصادی و دانشجویان کشور افغانستان باشد.
 
معاون رایزن فرهنگی کشور عراق نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری، افزود: این منطقه می‌تواند در حوزه توریست درمانی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.
 
محمدباقر حکیم تصریح کرد: گفته شده که امسال ۴ میلیون گردشگر عراقی وارد ایران می‌شوند و گردشگرانی که با هدف توریست درمانی به ایران سفر می‌کنند دو برابر سال‌های گذشته شده که شهرکرد هم می‌تواند گردشگران بسیاری به خود جذب کند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان با رایزنی‌های لازم بستر مناسب را برای پذیرش دانشجو‌های عراقی به دانشگاه شهرکرد فراهم کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی