تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

ضوابط احیای بخشی از بافت تاریخی قم نامعلوم است

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: نبود ضوابط احیای بافت تاریخی باعث شده ۳۱۵ هکتار از اراضی اطراف حرم حضرت معصومه (س) که بافت تاریخی شهر است، با بلاتکلیفی مواجه شود.

کد خبر: ۳۳۲۹۲
۱۵:۴۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

ضوابط احیای بخشی از بافت تاریخی قم نامعلوم است

دیدارنیوز ـ حسن صبوری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ضوابط طرح تفصیلی که در استان مصوب و توسط شورای عالی تایید شده یک تبصره دارد که بر اساس آن بافت تاریخی تابع ضوابط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.
 
وی اضافه کرد: بر همین اساس میراث فرهنگی موظف بود که ظرف یک ماه ضوابط بافت تاریخی را در اختیار استان قرار دهد، درحالی‌که یک سال و نیم از این مصوبه گذشته و هنوز ضوابطی ارائه نشده است.
 
وی ادامه داد: به دلیل تاخیر پیش‌آمده در ارائه ضوابط بافت تاریخی از سوی میراث فرهنگی، کمیسیون ماده پنج استان مصوب نمود ضوابط طرح تفصیلی بر بافت تاریخی استان نیز حاکم است.
 
صبوری تصریح کرد: باید پیگیری نماییم ضوابط بافت تاریخی تکمیل شود.
 
وی گفت: در مسیر طراحی شهری خیابان انقلاب، مسیر سواره، دوچرخه، پیاده و حاشیه خیابان پیش‌بینی‌شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: طراحی خیابان انقلاب تا عمار یاسر و ادامه آن تا گلزار شهدا طراحی‌شده و در اختیار شهرداری قرارگرفته است؛ طراحی خیابان آذر نیز انجام‌شده و قابلیت اجرایی دارد.
 
صبوری در ادامه به ساخت مسکن اجتماعی اشاره و بیان کرد: تامین زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی در استان‌ها انجام می‌شود که سازنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و بر اساس دستورالعمل به دهک‌های پایین جامعه از طریق نهاد‌هایی ازجمله بنیاد مستضعفان و بهزیستی واگذار می‌شود.
 
وی افزود: در نخستین اقدام یک هکتار زمین در محدوده منطقه پردیسان به ظرفیت ۲۰۰ واحد برای این منظور در نظر گرفته‌شده است و بنیاد مسکن مشغول انجام مقدمات کار است تا کلنگ عملیات اجرایی در هفته جاری به زمین زده شود.
 
وی اضافه کرد: در راستای تولید مسکن پنج طرح مشارکتی در استان تعریف‌شده که بالغ‌بر ۷۰۰ واحد مسکونی در محدوده شهرک‌های پردیسان و ایثار ساخته خواهد شد.
 
صبوری بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، مسکن نیرو‌های مسلح تامین می‌شود و بر همین اساس جلسه‌هایی با فرمانده سپاه برگزار و صورت‌جلسه‌ای تنظیم‌شده است.
 
وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح با محوریت فرمانده سپاه تعداد نیرو‌های مشمول این طرح را معرفی خواهند نمود تا بر این اساس، زمین در اختیار قرار گیرد و آماده‌سازی و ساخت مسکن برای نیرو‌های مسلح انجام شود.
 
وی همچنین گفت: در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان نیز مکاتبه‌هایی انجام‌شده تا ۵۰۰ واحد مسکونی و همین تعداد در اراضی ۳۲ هکتاری احداث شود.
 
وی بابیان این‌که ساخت ۴۳ هزار واحد مسکن مهر تعهد استان قم بوده است، خاطرنشان کرد: مسکن مهر رو به اتمام است و فقط ۲۰۰ واحد از تعاونی‌های مروارید سازان و پیشگامان به دلیل ضعف مدیریت و نبود منابع مالی باقی‌مانده است.
 
صبوری افزود: ۶۰۰ واحد مسکن مهر نیز مشکل قضایی دارد و در حال حاضر امکان ورود به این مساله وجود ندارد و به‌محض حل شدن مشکل، ساخت‌وساز ادامه می‌یابد.
 
وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مطالعات چهار خطه کردن محور قم- کهک انجام‌شده و در ردیف بودجه قرارگرفته و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این امر تخصیص‌یافته است.
 
وی افزود: سرمایه‌گذار کمربندی جدید قم نیز به دلیل افزایش قیمت‌های سال گذشته، انصراف داده و با رایزنی سرمایه‌گذاران جدید، طرح در حال انجام است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به این‌که طول کمربندی جدید قم ۱۱۰ کیلومتر است، اضافه کرد: این کمربندی از مسیر تهران به سمت محور قم- سلفچگان و تا انتهای حوزه راهجرد احداث می‌شود و ادامه مسیر تا محور قم- نیزار به طول ۷۵ کیلومتر در مرحله نخست انجام خواهد شد.
 
به گفته وی، چهار خطه کردن محور قدیم قم- تهران به طول ۱۹ کیلومتر در حوزه استان قم در حال انجام است.
 
وی به ساماندهی ورودی‌های شهر قم نیز اشاره و بیان کرد: طرح‌های مطالعاتی برخی ورودی‌ها ازجمله ۲ کیلومتر ابتدایی محور جعفریه و محور کاشان تهیه‌شده و در اختیار شهرداری قرارگرفته است.
 
صبوری در خصوص استفاده از نمای رومی نیز گفت: با توجه به این‌که همچنان از این نما در احداث ساختمان‌های شهری استفاده می‌شود، احتمالا عدم صدور پایان کار باعث جلوگیری از این اقدام شود.
 
وی در زمینه واگذاری زمین به مراکز آموزش عالی نیز گفت: اگر مشخص شود توان ساخت در زمین‌هایی که در سال‌های گذشته برای توسعه آموزش عالی در اختیار واحد‌های آموزشی قرارگرفته است، وجود ندارد، این زمین‌ها از واحد‌های آموزش عالی باز پس گرفته می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: درگذشته افرادی که تقاضای ساخت مدارس علوم دینی داشتند به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه می‌نمودند، ولی بر اساس تفاهم‌نامه با مرکز مدیریت حوزه علمیه، این مرکز مسئولیت این کار را برعهده‌گرفته است.
 
صبوری افزود: سال گذشته ۱۰۸ هکتار زمین در اختیار مرکز مدیریت حوزه علمیه گذاشته‌شده و در حال حاضر متولی واگذاری اراضی حوزه علمیه، این مرکز می‌باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی