تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

وجود حدود ۸۶ هکتار بافت فرسوده در شهرکرد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شهرکرد گفت: مرکز چهارمحال و بختیاری ۸۶ هکتار بافت فرسوده دارد.

کد خبر: ۳۲۹۰۰
۱۰:۳۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

وجود حدود ۸۶ هکتار بافت فرسوده در شهرکرد

دیدارنیوز ـ مسعود حبیبی در یکصد و هشتاد و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: وسعت بافت فرسوده مرکز چهارمحال و بختیاری با احتساب محله‌های الحاقی به این شهر ۴۰۰ هکتار است و برای بازآفرینی شهری در شهرکرد ۱۰ طرح عمرانی تعریف شده که در حال اجرا است.
 
وی تصریح کرد: احداث پارک محله ۳۲، محوطه‌سازی میدان امامزادگان دومعصوم (س)، پیاده‌روسازی بافت فرسوده، احداث فضای سبز ابومحمد، ساماندهی حاشیه مسیل غرب، جمع‌آوری آب‌های سطحی ناحیه غرب، کف‌سازی معبر فرهنگی نمدمالان، اصلاح شبکه معابر پیاده‌رو فردوسی تا ابوعلی سینا و بهسازی معابر باستان چالشتر از مهمترین طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرکرد به شمار می‌رود.
 
وی یادآور شد: طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرکرد بین ۵ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
حبیبی اظهار داشت: مجموع اعتبار تخصیص یافته سال‌جاری برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرکرد ۱۹۲ میلیارد ریال است.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در این نشست گفت: شهرداری برای تسریع در روند اجرایی طرح‌های بازآفرینی شهری مرکز چهارمحال و بختیاری اقدام کند.
 
حیدر علیپور دهکردی تاکید کرد: با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری می‌توان میزان بافت فرسوده را کاهش داد و نسبت به نوسازی و عمران شهری اقدام کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم جابجایی "یکشنبه بازار" در خیابان فردوسی شمالی شهرکرد افزود: این بازار به طور موقت به کمی پائین‌تر از مکان کنونی جابجا و در آینده‌ای نزدیک به مکان دیگری منتقل خواهد شد.
 
لازم به ذکر است: در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد مقرر شده بود سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری درخصوص ساماندهی "یکشنبه بازار" و جابجایی موقت آن تا یکشنبه سوم شهریور سال‌جاری اقدام کند.
 
علیپور دهکردی تصریح کرد: مکان فعلی استقرار "یکشنبه بازار" از اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بوده که نسبت به اعلام فراخوان برای فروش آن اقدام کرده است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: شهرداری برای جذب سریع‌تر و هزینه اعتبارات بازآفرینی شهری اقدام لازم را انجام دهد.
 
فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: شهرداری شهرکرد نباید اجازه دهد حتی ریالی از اعتبار اختصاصی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری مرکز چهارمحال و بختیاری برگشت داده شود.
 
وی یادآور شد: شهروندان انتظار دارند تا با فعالیت مطلوب بازآفرینی شهری تغییراتی را دربافت قدیم شهرکرد مشاهده کنند.
 
رئیسی دهکردی تصریح کرد: البته سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شهرکرد در محوطه‌سازی میدان امامزادگان دومعصوم (س)، پیش‌بینی لازم برای تسهیل در حضور مردم هنگام برگزاری مراسم عمومی را داشته باشد.
 
وی اظهار داشت: هچنین با توجه به نزدیکی ماه محرم‌الحرام و برگزاری ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شهرکرد نسبت به تسریع در اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح محوطه‌سازی میدان امامزادگان دومعصوم (س) اقدام لازم را انجام دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی