تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پس از کاهش چشم گیر فروش نفت؛

نبود ایران در بازار جهانی نفت، کمر عرضه کنندگان را خم کرده است

News Image Lead

پس از کاهش چشم گیر فروش نفت ایران به وسیله تحریم های آمریکا کشورهای عربی ادعا کردند که می توانند نبود ایران را در بازار جهانی نفت جبران کنند و با کمک آمریکا مانع کاهش صادرات نفت خواهند شد ولی آن طور که پیش بینی می کردند نشد و حال عربستان و کویت و حتی آمریکا در تامین تقاضا بازار جهانی نفت به مشکل برخوردند.

کد خبر: ۳۱۸۷۷
۱۲:۲۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز- افزایش قیمت نفت از دوشنبه گذشه شروع شد و دلیل آن را می توان کاهش میزان عرضه نفت به بازار جهانی دانستو در این بین نگرانی های مصرف کنندگان نفت روز به روز در حال افزایش است.

کارشناسان امور اقتصادی در بین کاهش تقاضای جهانی برای نفت و کاهش تولیدات و عرضه نفت برای بالا بردن قیمت ها اختلاف نظر دارند و از ماه جون گذشته کشورهای عضو اوپک تصمیم گرفتند صادرات نفت خود را یک میلیون و دیست هزار بشکه در روز کاهش دهند.

اما این کاهش صادرات و عرضه نفت به بازار جهانی تنها برای افزایش قیمت است و یا چاه های نفتی این کشورها به خصوص امریکا ظرفیت استخراج بیشتر نفت را ندارند؟

با توجه به گزارش راشاتودی چاه های نفتی آمریکا دیگر نخواهد توانست به عرضه این حجم از نفت به بازار جهانی ادامه دهند و تنها حوزه میدلند است که می تواند حجم تعیین شده را تولید و عرضه کند.

خالد الفاضل وزیر نفت کویت کاملا با توافق اوپک مبنی بر کاهش عرضه نفت موافق بوده است و حتی در مورد این موضوع می گوید اگر که لازم ببینیم صادرات و عرضه نفت را بیشتر از این کاهش خواهیم داد.

ترس از رکود اقتصادی در جهان تقاضا را برای نفت افزایش داده است و این درحالی است که صادر کنندگان و تولیدکنندگان نفت قادر به تامین بازار جهانی تقاضا نیستند و پیش بینی می شود تقاضا برای نفت تا نیمه دوم سال افزایش پیدا کند.

یک کارشناس امور اقتصادی درباره ی عربستان می گوید که این کشور نیز با کاهش عرضه موافق است و افزایش قیمت نفت را در بازار جهانی حمایت می کند.

وی در ادامه گفت عربستان در حال حاضر بابحران کسری بودجه مواجه است و برای تامین بودجه خود نیازمند افزایش قیمت نفت است و در حال حاضر هرکاری می کند تا قیمت نفت را افزایش دهد.

این کارشناس در مورد به نتیجه رسیدن این فعالیت ها می گوید:" برای این که قیمت نفت در بازار تقاضا جهانی افزایش پیدا کند نیازمند به رشد بیشتر تقاضا نفت در بازار جهانی و کاهش بیشتر صادرات نفت هستیم."

جنگ تجاری بین چین و آمریکا روز به روز اقتصاد جهانی را پر تنش تر می کند و بازار نفت نیز به شدت به تغییرات اقتصادی وابسته است و تنها اتفاق کوچکی باعث دگرگونی عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت خواهد شد و بازگشت تعادل به بازار جهانی نفت بسیار زمان بر خواهد بود مخصوصا حالا که تمام تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نفت به دنبال افزایش قیمت نفت و کاهش عرضه هستند.

در این میان تنش های بین ایران و آمریکا باعث شده است تا قیمت نفت ثابت باقی بماند و آمریکا با افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز به دنبال دگرگونی و تغییر در بازار جهانی نفت است و تضعیف دلار نیز باعث افزایش بیشتر قیمت نفت شد و افزایش تنش های بین چین و امریکا رشد اقتصاد جهانی را به شدت کند کرده است و این اتفاق باعث خواهد شد تا تقاضا برای نفت افزایش یابد.

اما آنچه که از ظواهر امر پیداست کاهش عرضه نفت به بازار جهانی تنها با هدف افزایش قیمت نفت صورت نمی گیرد بلکه کاهش ظرفیت چاه های نفتی این کشورها در این اتفاق بی تاثیر نیست و باید دید که آیا آمریکا و عربستان خواهند توانست نبود ایران را در بازار جهانی نفت جبران کنند یا خیر ولی تاکنون نتایج نشان می دهند که این اتفاق نیافتاده است و نبود ایران در بازار عرضه کاملا حس می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی