تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قطب اول تولید داروهای دامی در کشور کجاست؟

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از این استان به عنوان قطب تولید داروهای دامی در کشور نام برد و گفت: استان سمنان از نظر تولید داروهای دامی در رتبه اول کشور قرار دارد.

کد خبر: ۳۱۳۶۲
۱۰:۲۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حمیدرضا حسینی، با بیان اینکه سمنان از نظر تعداد کارخانه‌های داوهای دامی بعد از البرز در رتبه دوم کشور قرار دارد، اظهار کرد: 18 باب کارخانه تولید داروهای دامی و کشاورزی در استان سمنان فعالیت دارند که به تولید داروهای دامی، مکمل‌های دارویی، محلول‌ها وضدعفونی کننده‌ها و...می‌پردازند.

وی از وجود چهار کارخانه بزرگ تولید داروی دامی در استان خبر داد و گفت: یکی از این کارخانه‌ها رویان دارو است که به تنهایی 55 درصد نیاز کشور به داروهای دامی را تولید می‌کند. همچنین کارخانه‌هایی همچون ایران‌دارو، شیمی داروی کوثر، رویان‌دارو و..از معروف‌ترین برندهای داروهای دامی محسوب می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه بیش از 200 قلم داروی دامی در استان تولید و به بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: سالانه بخشی از تولیدات دارویی این استان به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

حسینی به سازوکار توزیع داروهای دامی در استان و کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 شرکت پخش داروهای دامی در سطح استان فعالیت دارند.

با اشاره به اهمیت این استان در تامین نیازهای دارویی کشور افزود: چهار شرکت از 12 شرکت پخش دارویی فعال در استان، کشوری بوده و به پخش سراسری دارو در سطح کشور می‌پردازند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار است خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای توسعه بیش از پیش صنعت تولید دارو در استان فراهم است و مسوولان استان نیز از بخش خصوصی در این بخش حمایت می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی