تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی: جوانان باشجاعت تابوی تشریفات ازدواج را بشکنند

مرجع تقلید شیعه در پیامی عنوان کرد: جوانان شجاعت به خرج دهند و تابوی تشریفات سنگین ازدواج را بشکنند.

کد خبر: ۳۱۰۸۹
۱۵:۵۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - متن پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی به مناسبت مراسم ازدواج آسان، به شرح زیر است:

"ایام مصادف است با سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرمؤمنان علی(ع) با زهرا مرضیه(س) و بسیار متناسب با مراسم ازدواج آسان است، زیرا آن ازدواج آسمانی پیام بسیار روشنی برای همۀ جوانان دارد، ازدواج با مهریه 500 درهم و جهیزیه بسیار بسیار ساده و ولیمۀ شام عروسی که با حلوایی که با دست پیغمبر اکرم(ص) درست شده بود، صورت گرفت پیام عجیبی دارد.

حقیقت این است که طبیعت ازدواج جوانان، طبیعت سهل و آسان است، سنگینی های ازدواج امروز که گاه افراد توانا را ناتوان می سازد، ساخته و پرداختۀ اوهام و خیالات و تشریفات بی‌معناست.

مسابقه در بالا بودن مهریه و تشریفات سنگین جهیزیه و مراسم کمرشکن جشن عقد و عروسی با آن اختلاط های پرگناه چیزی نیست که در ذات ازدواج جوانان نهفته باشد؛ همه اموری است که با دست خودمان آن را فراهم می سازیم و هیچ دلیل منطقی برای آن وجود ندارد بلکه مفاسد سنگینش روز به روز آشکارتر می شود.

خوب است جوانانی که ازدواج نکرده اند سری به پرونده های ازدواج جوانان دیگر بزنند، که چه گرفتاری ها با دست خودشان فراهم کردند، مهریه سنگینی که گاه به زودی به اجرا گذاشته می شود و نتیجۀ آن یا زندان است و یا اقساط سنگین؛ تشریفات ازدواجی که گاه سال ها ادای دین آن مشکل است.

خوشبختانه گروهی از جوانان در این موارد شجاعند، با مهریه 14 سکه و جهیزیه در حدّ ضرورت و به جای مراسم هر دو نفر با هم یک سفر مشهد یا عتبات می روند و زندگی را به این صورت آغاز می کنند.

من از همۀ جوانان تقاضا می کنم که شجاعت به خرج دهند و این تابوی مراسم و تشریفات سنگین را بشکنند و با واقع بینی مسألۀ ازدواج را شروع کنند و به گرفتاری های بعد از آن بیندیشند."
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
بدون نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
عرض ادب خدمت شما عالم گرانقدر باید به عرض برسانم مرد هست تابوی ازدواج رو شکسته یه اماری هم بگیرید از دخترانی که به فاصله پنج شش ماه بعد از عقد پرونده مطالبه مهریشون به سرانجام نرسیده ودلیلش چیزی نیست جز زیر بار تعهد نرفتن مرد برای گرفتن منزل و یه جشن ساده ومهریه ای هم که نیست درخواست طلاق توافقی از زن دارند لطفا یه اماری هم از دخترانی بگیرید که پاشون به زندگی مشترک نرسیده تو همون شش ماه اول مرد ترکشون نموده این قدر حبس مردان را بزرگ نمایی نکنید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی