تیتر امروز

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

الحشد الشعبی: هیچ نیروی ایرانی در پایگاه آمرلی حضور نداشت

سخنگوی الحشد الشعبی در محور شمال با اشاره به اینکه قبل از انجام تحقیقات هیچ طرفی را نمی توانیم در بمباران پایگاه آمرلی متهم کنیم، حضور و یا کشته شدن نیروهای ایرانی در این پایگاه را رد کرد.

کد خبر: ۳۰۰۰۷
۱۱:۰۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - علی الحسینی، سخنگوی الحشد الشعبی در محور شمال در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم در رابطه با بمباران پایگاه آمرلی گفت: هیچ طرفی را نمی توانیم در این موضوع متهم کنیم و کمیته برای تحقیق و بررسی این موضوع قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه پایگاه آمرلی یک پایگاه لجستیک وابسته به الحشد الشعبی است گفت که الحشد الشعبی دشمنان زیادی دارد از جمله داعش، آمریکا و کشورهایی که این سازمان برنامه های آنان در عراق را مختل کرد.

الحسینی در رابطه با تلفات این حادثه گفت که تنها دو نفر زخم های سطحی دارند و برخلاف چیزی که رسانه های مغرض عربی منتشر کردند هیچ یک از مستشاران ایرانی و یا نیروهای سپاه پاسداران در این بمباران کشته نشدند.

سخنگوی الحشد الشعبی در ادامه وجود هرگونه مستشار ایرانی در این پایگاه را رد کرد و گفت که مستشار ایرانی در یک منطقه کوچک مانند طوز خورماتو و در یک پایگاه اداری چه کار می‌کند؟

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که دو تن از نیروهای حشد شعبی در اثر حمله یک پهپاد ناشناس به یکی از اردوگاه‌های نظامی این هیئت در صلاح‌الدین واقع در شمال عراق زخمی شدند اما گزارش‌های محلی حاکی از آن هستند که در این حمله چند تن دیگر نیز کشته شده‌اند.

رسانه امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق خواستار تشکیل کمیته تحقیقات متشکل از فرماندهی عملیات مشترک، نمایندگان فرماندهی نیروی هوایی، فرماندهی پدافند هوایی و حشد شعبی شد. هدف از این کمیته بیان حقیقت حادثه‌ای در اردوگاه نظامی تیپ ۱۶ حشد شعبی است که با حمله یک پهپاد ناشناس هدف قرار گرفت.

حمله مذکور به اردوگاه نظامی حشد شعبی یک روز پس از آن صورت گرفت که وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم چهار تن از عراقی‌ها یعنی دو فرمانده حشد شعبی و دو استان‌دار سابق این کشور به اتهام نقض حقوق بشر و فساد خبر داد.

گروه رسانه امنیتی عراق ظهر روز جمعه اعلام کرد که اردوگاه نظامی حشد شعبی به وسیله یک پهپاد هدف قرار گرفت.

همچنین ثائر البیاتی، دبیرکل شورای عشایر عربی در مناطق مورد مناقشه تاکید کرد، حمله پهپادی تاسیسات حیاتی اردوگاه را هدف گرفت و به کشته شدن نیروهایی از حزب‌الله عراق منجر شد. وی با بیان اینکه در این اردوگاه موشک‌های بالستیک وجود دارند، گفت: این حمله پس از انجام عملیات نظارتی صورت گرفت.

طی ماه میلادی گذشته هم مقرها و گروه‌های وابسته به حشد شعبی به ویژه در مرزهای سوریه مورد هدف قرار گرفتند و این هیئت غالبا نیروهای آمریکایی را به اجرای این عملیات متهم می‌کند.

محمد کریم البلداوی، معاون استان‌دار صلاح‌الدین گفت: ۴۸ ساعت آینده یا کمتر از آن برای شناسایی طرفی که در این حمله دست داشته، کافی خواهد بود. طرف‌های مختلفی چه در میان کشورهای منطقه یا آمریکا یا اسرائیل وجود دارند که به دنبال تضعیف و هدف قرار دادن حشد شعبی هستند. دشمنان عراق و هیئت حشد شعبی دست به این حملات می‌زنند؛ هیئتی که همه برنامه‌های تجزیه‌طلبانه صهیونیستی-آمریکایی را در منطقه ناکام گذاشته است.

در این راستا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله نیروهایش به اردوگاه نظامی حشد شعبی در عراق را رد کرد.

پنتاگون اعلام کرد: از حمله احتمالی به حشد شعبی اطلاع یافتیم و اطمینان داریم که نیروهای آمریکایی در این حمله مشارکت نداشتند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی