تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آیت الله ری‌شهری: با بگیر و ببند در حجاب حس بدی از دین به مردم ندهید

در جذب به دین از روش‌های مهربانانه استفاده کنید...کاری کنیم مردم به دین علاقه‌مند شوند نه اینکه از آن احساس بدی پیدا کنند.

کد خبر: ۲۸۳۵۵
۱۴:۵۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد محمدی ری‌شهری عضو مجلس خبرگان رهبری انتخاب شعار «مهربانی به رسم اهل‌بیت» برای دهۀ کرامت را ستود و گفت: گفتار‌ها و رفتارهای اهل بیت علیهم‌السلام به قدری زیباست که هر شنونده و بیننده‌ای را جذب می‌کند و نمی‌شود انسان زیبایی را ببیند و بشنود ولی نسبت به آن محبت و عشق پیدا نکند، زیرا انسان طبیعتا زیبایی را دوست دارد و نسبت به آن گرایش پیدا می‌کند.

وی که در نشست هماهنگی ستاد کرامت در استان تهران سخن می‌گفت تصریح کرد:

برای دعوت به مکتب اهل بیت و نظام مبتنی بر ارزش های این مکتب نباید سخت‌گیری کرد و خشونت ورزید، زیرا امر به معروف با خشونت و سخت گیری نتیجه نمی‌دهد، چنانچه در روایت آمده است که حکومت بنی‌امیه با شمشیر و خشونت و ظلم شکل گرفته بود و این سیره حکومتی اسلام نیست، بلکه سیرۀ حکومتی اهل‌بیت بر پایه مدارا و بر اساس دوستی و وقار و رعایت مصالح در بیان امور و حُسن رفتار با مردم و وَرَع و تلاش است.

ری شهری گفت: روش خود را در امر به معروف و نهی از منکر باید تغییر دهیم و تا زمانی که مبادی اصلاح نشود، برخورد با نتایج فایده‌ای ندارد و هیچ وقت موفق نخواهیم شد. برخورد و تنبیه باید آخرین راه ممکن باشد و آن هم صرفاً به کسانی تعلق گیرد که تحت هر شرایطی لج بازی می‌کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهه 60 تلاش‌های نیروی انتظامی و سردار اشتری را تحسین و در عین‌حال یادآوری کرد: مادام که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد.

ری شهری این پرسش را مطرح کرد: چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم به وظیفه خود عمل کند و چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم توصیه کرد: در جذب به دین از روش‌های مهربانانه استفاده کنید همچون روش‌هایی که بزرگان اخلاق همچون آیت‌الله حق‌شناس به کار می‌بردند و باید کاری کنیم مردم به دین علاقه‌مند شوند نه اینکه از آن احساس بدی پیدا کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی