تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مبارزه با تبعیض و فساد، انتظار افکارعمومی از رئیس جدید قوه قضائیه

رئیس شورای شهر تهران از رئیس جدید قوه قضائیه خواست تا با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات، حس شیرین عدالت را در کام تلخ مردم مظلوم ایران ایجاد کند.

کد خبر: ۲۸۳۰۷
۰۹:۵۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای واقعه هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی گفت: شهید بهشتی نماد عقلانیت، میانه‌روی و سعه‌صدر در انقلاب محسوب می‌شود. امیدواریم مشی ایشان در حراست از حقوق مردم بخصوص آزادی و عدالت ، از سوی همه مسئولان بخصوص مدیران دستگاه قضایی دنبال شود.

وی افزود: شهید بهشتی که شخصیتی جهاندیده، آشنا به علوم روز و مسلط به مبانی فقهی واجتهاد بود، یکی از معماران ونظریه پردازان اصلی جمهوری اسلامی محسوب می شود و مدیریت دشوار جلسات مجلس موسسان و خبرگان قانون اساسی را برعهده داشت. آشنایی ایشان با نظام های سیاسی مختلف و جوهره مدیریت وشخصیت کاریزماتیک شهید بهشتی ، موجب شد که انقلاب اسلامی بتواند در فاصله کمتر از یکسال، به قانون اساسی مدرن، نسبتا کارامد و عملگرایانه برسد.

به گفته وی، ششم تیر سال 1360 با ترورنافرجام آیت الله خامنه ای و هفتم تیر با انفجار حزب جمهوری اسلامی، افراطیون پاسخ مدارا و عقلانیت را با آتش دادند و گرچه این آتش، ریشه جریان نفاق را در داخل ایران سوزاند اما نهال بارور انقلاب اسلامی را با آسیب‌های غیرقابل جبرانی پاسخ داد.

هاشمی در خاتمه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: انتظار افکار عمومی از رئیس جدید قوه قضائیه ایجاد تحولی براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری و سیره و میراث شهید بهشتی است که با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات حس شیرین عدالت را در کام تلخ مردم مظلوم ایران ایجاد کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی