تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

ساعی: آموزش و پرورش در زمینه حفظ زبان مادری کم‌کاری کرده است

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش و پرورش در زمینه حفظ زبان مادری اقوام ایرانی کم‌کاری کرده و در این زمینه باید کارشناسانه فکر کرده و تصمیم بگیرد.

کد خبر: ۲۷۶۰۵
۱۱:۰۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

د‌‌‌‌‌‌‌یدارنیوز - زهرا ساعی در واکنش به مطرح کردن "ورود تست بسندگی زبان فارسی به سنجش نوآموزان" اظهار کرد: مطرح کردن این بحث، صحبتغیرکارشناسانه‌ای است؛ چرا که در کشور ما اقوام مختلفی هستند که به زبان‌های مختلف تکلم می‌کنند، خود زبان فارسی نیز گویش‌های مختلفی دارد و محدود کردن تست نوآموزان به زبان فارسی بحث عقلانی نیست.

وی تأکید کرد: هویت هر فرد بر اساس زادگاه و فرهنگ آن محل شکل می‌گیرد و مطرح کردن چنین بحث‌هایی کجسلیقه‌گی است.

وی گفت: به عنوان یک فرد آذربایجانی پیشنهاد می‌کنم آموزش و پرورش برای ایجاد همبستگی، انسجام ملی و حفظ آداب و رسوم و فرهنگ کشور تلاش کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی ناملموس نیز تاکید کرد و اظهار کرد: برای حفظ داستان‌ها، فرهنگ، رسم و رسومی که سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده‌اند نیز باید چاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود قومیت‌ها، فرهنگ، زبان و پوشش‌های مختلف در ایران، آموزش و پرورش باید در جهت تقویت و حفظ هویت‌های قومی کشور پیش برود.

وی در ادامه با اشاره به اصل ۱۵ قانون اساسی مبنی بر حق تحصیل به زبان مادری متذکر شد: این اصل از قانون اساسی، بسیار مهم بوده و اگر هدف خدمت به مردم است، باید زبان مادری را حفظ کنند، رشد و نمود ساختار و حفظ نوشتاری و گفتاری زبان‌ها باید مورد تاکید قرار گرفته و تلاش شود تا زبان‌ها دستخوش تغییرات نشود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی