تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

وعده شهردار تهران برای اضافه شدن ماهی یک قطار به شبکه ریلی پایتخت

شهردار تهران در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از کارخانه واگن سازی تهران، بر ضرورت ادامه حمایت دولت از متروی پایتخت تأکید کرد.

کد خبر: ۲۷۳۳۸
۱۳:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

وعده شهردار تهران برای اضافه شدن ماهی یک قطار به شبکه ریلی پایتخت

دیدارنیوز ـ به گزارش ایسنا، پیروز حناچی با اشاره به اینکه کارخانه واگن سازی تهران ٧٠ درصد واگن‌های متروی تهران را تامین می‌کند، اظهار کرد: ٣۶ تا ۴٠ درصد از این تعداد واگن، داخلی است و تلاش می‌شود میزان تولیدات داخلی افزایش یابد. امروز نیز به مناسبت ترخیص ٧٠ واگنی که در گمرک مانده بود، ٣ قطار آماده به ناوگان شبکه شهری پایتخت الحاق می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ ما این است که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم، گفت: نقطه بحرانی ما تعداد قطارها است؛ برای افزایش راندمان و رسیدن به ٧ میلیون سفر روزانه با مترو -درحال حاضر ٢ میلیون سفر روزانه با مترو انجام می شود- باید سرفاصله قطارها را کم و تعداد آن‌ها را بیشتر کنیم؛ این همان هدف اصلی است که در حوزه مترو پیگیری می کنیم.

شهردار تهران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کارخانه واگن سازی تهران بتواند به حداکثر بهره‌وری برسد، عنوان کرد: در حال حاضر این کارخانه قطار موردنیاز برخی از کلانشهرهای دیگر را نیز تامین می‌کند و بدون شک یکی از مصادیق رونق تولید شمرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رساندن سرفاصله قطارها به ٢ دقیقه به ٢۰۰۰واگن نیاز داریم، افزود: به‌طور معمول واگن‌ها به شکل سی‌کی‌دی وارد کشور می‌شوند؛ میزان تولید داخل نیز حدود ٣٠ تا ۴٠ درصد است و تلاش می‌کنیم این میزان افزایش یابد. در حال حاضر ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران کم تر از ٣٠ درصد است که امیدواریم توسعه یابد؛ اصلی‌ترین مشکل برای رسیدن به این هدف نیز محدودیت مالی است.

براساس گزارش شهرنوشت، حناچی در پایان وجود کارخانه واگن‌سازی تهران را یکی از مزیت‌های متروی تهران دانست و تصریح کرد: شرکت واگن‌سازی تهران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده واگن به شمار می‌رود و یکی از اهداف بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهور از کارخانه این است که این مجموعه را به ظرفیت حداکثری‌اش برسانیم؛ حمایت‌های دولت از پروژه مترو تهران نباید قطع شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی