تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

وعده شهردار تهران برای اضافه شدن ماهی یک قطار به شبکه ریلی پایتخت

شهردار تهران در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از کارخانه واگن سازی تهران، بر ضرورت ادامه حمایت دولت از متروی پایتخت تأکید کرد.

کد خبر: ۲۷۳۳۸
۱۳:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

وعده شهردار تهران برای اضافه شدن ماهی یک قطار به شبکه ریلی پایتخت

دیدارنیوز ـ به گزارش ایسنا، پیروز حناچی با اشاره به اینکه کارخانه واگن سازی تهران ٧٠ درصد واگن‌های متروی تهران را تامین می‌کند، اظهار کرد: ٣۶ تا ۴٠ درصد از این تعداد واگن، داخلی است و تلاش می‌شود میزان تولیدات داخلی افزایش یابد. امروز نیز به مناسبت ترخیص ٧٠ واگنی که در گمرک مانده بود، ٣ قطار آماده به ناوگان شبکه شهری پایتخت الحاق می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ ما این است که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم، گفت: نقطه بحرانی ما تعداد قطارها است؛ برای افزایش راندمان و رسیدن به ٧ میلیون سفر روزانه با مترو -درحال حاضر ٢ میلیون سفر روزانه با مترو انجام می شود- باید سرفاصله قطارها را کم و تعداد آن‌ها را بیشتر کنیم؛ این همان هدف اصلی است که در حوزه مترو پیگیری می کنیم.

شهردار تهران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کارخانه واگن سازی تهران بتواند به حداکثر بهره‌وری برسد، عنوان کرد: در حال حاضر این کارخانه قطار موردنیاز برخی از کلانشهرهای دیگر را نیز تامین می‌کند و بدون شک یکی از مصادیق رونق تولید شمرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رساندن سرفاصله قطارها به ٢ دقیقه به ٢۰۰۰واگن نیاز داریم، افزود: به‌طور معمول واگن‌ها به شکل سی‌کی‌دی وارد کشور می‌شوند؛ میزان تولید داخل نیز حدود ٣٠ تا ۴٠ درصد است و تلاش می‌کنیم این میزان افزایش یابد. در حال حاضر ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران کم تر از ٣٠ درصد است که امیدواریم توسعه یابد؛ اصلی‌ترین مشکل برای رسیدن به این هدف نیز محدودیت مالی است.

براساس گزارش شهرنوشت، حناچی در پایان وجود کارخانه واگن‌سازی تهران را یکی از مزیت‌های متروی تهران دانست و تصریح کرد: شرکت واگن‌سازی تهران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده واگن به شمار می‌رود و یکی از اهداف بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهور از کارخانه این است که این مجموعه را به ظرفیت حداکثری‌اش برسانیم؛ حمایت‌های دولت از پروژه مترو تهران نباید قطع شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی