تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سخنگوی وزارت بهداشت: کمبود دارویی کشور کمتر از یک درصد است

سخنگو و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اقداماتی که انجام شده در شرایط فعلی کمبود دارویی در کشور ما کمتر از یک درصد است و با کمبود شدیدی در این زمینه مواجه نیستیم.

کد خبر: ۲۷۳۰۶
۰۹:۳۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - ایرج حریرچی روز دوشنبه اظهار داشت: به عنوان یک معیار، کل دنیا و حتی کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو را اجتناب ناپذیر می‌دانند.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است، کمبود دارویی ما کمتر از یک درصد است البته کمبود هر یک قلم دارو هم می‌تواند تعدادی از هموطنان را به مشکل بیندازد اما با توجه به وضعیت کشورهای دیگر این وضعیت قابل قبول است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما در این حوزه این است که در حال حاضر اجازه ورود مشابه خارجی داروهای تولید داخل داده نمی‌شود، ضمن اینکه ممکن است گاهی تجویز شود و یا برخی از مردم انتظار تأمین این داروها را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اعتماد به تولیدات دارویی داخلی کشور وجود دارد و آزمایش‌های علمی کامل روی اینها انجام شده و استانداردها را دارند لذا شاید به صورت کاذب کمبود آنها حس شود اما این مسأله یک سیاست گذاری است و بر این مبنا عمل می‌شود

دکتر ایرج حریرچی سخنگو و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه به منظور شرکت در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کردستان به این استان سفر کرده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی