تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
روایت "دیدارنیوز" از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در تهران؛

تماشای تاریخ ورزش ایران در موزه المپیک؛ شاهنامه‌ای که تماما خوش است!

اینجا موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک است و قصه پهلوانان و قهرمانان از آرش و رستم آغاز می‌شود و از شعله آتشی که پرومته از زئوس دزدید، جان می‌گیرد و بر کاشی عهد سلجوقی نقش می‌زند و نهایتا تا بالاترین سکو‌های قهرمانی المپیک اوج می‌گیرد. به گذر قهرمانان ایران در تاریخ خوش آمدید.

کد خبر: ۲۶۹۷۸
۱۳:۲۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

شاهنامه‌ای که تماما خوش است

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: آن طرف دالان، انگار زمان از حرکت ایستاده است. ساعت ها، دایره‌های بی عقربه اند و عقربه‌ها آنقدر که چپکی رفته اند از صفحه روزگار افتاده اند. اصلا چه نیاز به زمان است در جایی پر از جاودانگی، جایی در عمق تاریخ، آنجا که محمود نامجو، هنوز هالتر را بالای سر نگه داشته و دلاورانه پرس می‌زند، حسین کلانی سرش را برای توپ گذاشته، دوربین استاد قاسم فارسی دچار کوررنگی شده و آقا تختی هم سفت و محکم دستش را بر پیش قبض تُنکه اش گذاشته. اینجا موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک است و قصه پهلوانان و قهرمانان از آرش و رستم آغاز می‌شود و از شعله آتشی که پرومته از زئوس دزدید، جان می‌گیرد و بر کاشی عهد سلجوقی نقش می‌زند و نهایتا تا بالاترین سکو‌های قهرمانی المپیک اوج می‌گیرد. به گذر قهرمانان ایران در تاریخ خوش آمدید.


موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک، سی ام اردیبهشت ماه امسال با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد و قرار است در تابستان، میزبان مردم باشد. اینجا تماشاگه و تالار افتخارات مردان و زنانی است که از اعصار گذشته تا امروز، پرچمدار ورزندگی بوده اند. موزه ملی ورزش گرچه آرزویی دیرین در ذهن بسیاری از مدیران بوده، اما نهایتا با همت و پیگیری مستدام دکتر صالحی امیری به بار نشست. این موزه در ساختمان کمیته ملی المپیک احداث شده و همچنان توسعه خواهد یافت.


در حال حاضر، این موزه در سه طبقه و با گردآوری مجموعه‌ای نفیس از تصاویر، مکتوبات، مستندات، مدال ها، نشان‌ها و تندیس‌ها راه اندازی شده و قرار است در‌های آن پس از انجام برخی اصلاحات در تیر ماه ۹۸ به روی بازدیدکنندگان گشوده شود.

 

شاهنامه‌ای که تماما خوش است

خط سیر تماشا از دوران قدیم و دیرین‌ترین نشانه‌های تاریخی ورزش در ایران آغاز می‌شود و به تاریخ المپیک از عهد عتیق تا دوره نوین آن می‌پردازد و بعد نوبت جذاب‌ترین قصه‌های ورزش ایران و قهرمانانش است. موزه پر است از جام ها، نشان ها، مدال‌ها و لوازم شخصی برخی از ورزشکاران نام آور ایران؛ از چوب اسکی عتیقه دست ساز ۶۰ سال پیش گرفته تا دوبنده تمرین جهان پهلوان تختی و پیراهن حامد حدادی در باشگاه ممفیس و تندیس سیروس قایقران.

 

شاهنامه‌ای که تماما خوش است

موزه ملی ورزش، ستایش تلاش و مبارزه قهرمانانه جمعی از بهترین فرزندان ایران است در عرصه‌های جهانی و تصویر جذابی است از الگو‌های تن ورزی و جوانمردی، از محود نامجو و غلامرضا تختی گرفته تا بهمن گلبارنژاد و حمید سوریان. این موزه البته نقبی است به لحظات تاریخی حضور ورزش ایران در آوردگاه‌های بزرگ جهانی، از رژه کاروان‌ها و جوانانی که روزگاری بر سینه ستبرشان مدال افتخار آویخته شد و ثانیه‌هایی که بر نوار سلولوئید دوربین عکاسی جاودانه شدند و البته گاهی حسرتی برای آنکه تعدادی از مفاخر ورزش ایران دیگر در کنار ما نیستند. موزه ملی المپیک، شاهنامه ورزش ایران است.

 

ببینید: گزارش تصویری: لحظات ماندگار و خاطره انگیز در موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی