تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
درخواست سازمان ورزش و جوانان از سمن ها

سمن ها به اوقات فراغت ورود کنند

سیدمحمدرضا فلسفی در نشست ساماندهی امور جوانان سمیرم که در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان برپاشده بود اظهار داشت: این گروه‌ها و سازمان‌های مردمی بهترین محل و مکان برای انجام چنین اموری است که با خود مردم و جوانان و نوجوانان آنها پیوسته است.   

کد خبر: ۲۶۸۶۷
۱۰:۱۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز- رئیس اداره ورزش و جوانان سمیرم از سازمان های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی و دانشگاهی خواست به موضوع اوقات فراغت و غنی سازی ورود کنند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا فلسفی در نشست ساماندهی امور جوانان سمیرم که در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان برپاشده بود اظهار داشت: این گروه‌ها و سازمان‌های مردمی بهترین محل و مکان برای انجام چنین اموری است که با خود مردم و جوانان و نوجوانان آنها پیوسته است. 
 
به گفته وی، کار را باید به سمن‌ها و بخش خصوصی سپرد نه اینکه آنها را در رقابت یا مقابل بخش دولتی قرار داد و حذف کرد. 
 
وی تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان و سمن‌ها و هیأت‌های ورزشی زیر مجموعه آن فعالانه در بخش اوقات فراغت حضور دارند و می‌طلبد که تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد دیگر نیز با ورود به مسائلی مانند اوقات فراغت این بخش گسترده را کمک دهند. 
 
فلسفی با اشاره به عضویت ۲۱ سازمان و اداره در ستاد امور ساماندهی جوانان از حضور نداشتن شماری از مسئولان مرتبط دولتی عضو این ستاد مهم و تأثیرگذار انتقاد کرد. 
 
رئیس اداره ورزش و جوانان سمیرم با بیان اینکه مدیر در قبال جوان، پویایی و شادی و فراغت او مسؤول است، تاکید کرد: بیکاری و ازدواج مشکل بخش زیادی از این قشر در سمیرم بویژه در فصل زمستان است. 
 
کارشناس امور جوانان اداره ورزش سمیرم در ادامه گفت: برنامه‌های اوقات فراغت سالانه تکراری شده و بیشتر آنها جذابیت آن‌چنانی ندارند. 
 
سجاد سلیمانی اظهار داشت: در تعریف اوقات فراغت به فضای مستقل از محیط کار و شغل حرفه‌ای اشاره‌شده که به دنبال ایجاد شادابی و شادی در روحیه خانواده‌ها و نسل جوان است. 
 
وی ارتباط ضعیف سازمان‌ها و نهادها با جوانان و پایین بودن سهم اوقات فراغت در جامعه را از نقاط ضعف برنامه‌های این گروه برشمرد و گفت: با وجود بالا رفتن هزینه‌ها، خانواده‌ها مگر در موارد ضروری کمتر به اوقات فراغت و نحوه بهره‌مندی از آن ورود می‌کنند. 
 
کارشناس امور جوانان اداره ورزش و جوانان سمیرم ورزش را اولویت برنامه‌های اوقات فراغت دانست و تاکید کرد: شور و اشتیاق دوره جوانی با ورزش گره‌خورده و سرمایه گذاری در این بخش بهترین راهکار برای ایجاد نشاط، تندرستی و سلامت در جامعه است. 
 
کارشناس مسئول امور بانوان و جوانان فرمانداری سمیرم نیز در ادامه تصریح کرد: کلاس‌های تابستانی و خصوصی بعد از نوسان قیمت‌ها هزینه بر شده‌اند و همین موضوع گرایش خانواده‌ها به به کارگیری کلاس‌ها را کاهش داده است. 
 
به گفته نرگس نصیری، هزینه اجاره مکان و دیگر امور مربوط به این بخش نیز بالا رفته و طبیعی است که حق‌الزحمه مربیان بویژه در بخش خصوصی حتی دولتی نیز بیشتر شده است. 
 
رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم نیز گفت: سال گذشته این اداره افزون بر ۲۲ میلیارد ریال به شهرداری کمک داد تا جاده سلامت را احداث کند، ولی امروز این طرح عمرانی و گردشگری نیمه‌کاره رهاشده است. 
 
علیرضا طایی یادآوری کرد: این در حالی است که شهردار وقت استعفا کرده و رفته است و شورای شهر نیز مدعی است که این اعتبار به طور کامل هزینه شده است. 
 
وی به احداث و جانمایی سرای محله در محله کوشک سمیرم در بافت فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: بزودی اجرای این طرح در محل در نظر گرفته شده، آغاز خواهد شد. 
 
شهرستان سمیرم با سه هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته و ۴۰ هیأت ورزشی فعال، ۱۵۰ روستا و آبادی و چهار بخش مرکزی، پادنای بزرگ، پادنا و وردشت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی