تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
"دیدارنیوز" به حواشی قتل همسر دوم نجفی شهردار سابق تهران پرداخته است؛

ماجرای قتل همسر دوم محمدعلی نجفی!

اطلاعات دقیقی درباره همسر دوم نجفی و پیشینه زندگی او نیز در دسترس نیست. تنها موردی که از او وجود دارد این است که در آخرین انتخابات شورای شهر از تهران کاندیدا شده بود. قاعدتا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بعد از تحقیقات صورت گرفته ابعاد مختلف این پرونده را روشن خواهند کرد، اما احتمالات مختلفی در این باره مطرح است. شاید بتوان آن را یک ماجرای شخصی دانست. شاید میترا استاد درگیر کوچ پرستو‌ها شده است، اما این بار به دیار باقی. شاید هم ماجرایی است که سال‌ها بعد ابعاد آن مشخص می‌شود. شاید هم یک پرونده مالی در این میان، مطرح است.

کد خبر: ۲۶۶۶۹
۱۵:۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوزـ رسول شکوهی: محمدعلی نجفی تا یکی دو سال گذشته چهره بی سر و صدای عرصه سیاست ایران محسوب می‌شد. او که در نزد افکار عمومی، چهره‌ای فرهنگی در جناح اصلاح طلب سیاست ایران است کمتر با حاشیه روبرو بود و حتی در اتفاقات سال ۸۸ نیز با کمترین مشکل مواجه شد.

نجفی که سابقه وزارت آموزش و پرورش و ریاست سازمان برنامه و بودجه را در کارنامه خود داشت با روی کار آمدن دولت حسن روحانی برای پست وزارت آموزش و پرورش مطرح شد که به صورت کاملا ناپلئونی، رای اعتماد مجلس را کسب نکرد و در نهایت، از مشاوران حسن روحانی شد. با اعلام نتایج انتخابات شورای شهر در سال ۹۶ و روی کار آمدن یک شورای تماما اصلاح طلب در تهران، نام او به عنوان گزینه اصلی شهرداری تهران مطرح شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان، نجفی توانست بعد از دوره طولانی صدارت محمدباقر قالیباف در تهران، شهردار شود و از این نقطه بود که مرد کم حاشیه سال‌های گذشته سیاست در ایران، رفته رفته آنقدر وارد حواشی گوناگون شد که در نهایت و پس از اندک زمانی، مجبور به استعفا شد.
 
همسر دوم نجفی
 
هر چند که علت استعفای نجفی را بیماری او عنوان کردند، اما خبر‌های دیگری نیز مطرح شد که نجفی، ازدواج مجددی داشته و فشار‌های وارده به او از این بابت، باعث شده که استعفا بدهد. بیماری نجفی سرطان مطرح شد. البته ماجرای بیماری، سابقه داشته و نجفی در دوره‌ای که در سازمان میراث فرهنگی مشغول به کار بود نیز شایعاتی درباره بیماریش مطرح شده بود.

به هر حال، نجفی در دولت روحانی در هر سمتی که وارد می‌شد حواشی زیادی پیرامون آن شکل می‌گرفت و این شایعه مطرح شد که گروهی از صاحبان قدرت که معلوم نشد از کجا حمایت می‌شوند نمی‌خواهند که او در سمت‌های اجرایی حضور داشته باشد و از هر ابزاری برای حمله به او استفاده می‌کردند. البته ماجرای همسر دوم نیز به این مساله کمک کرد و نجفی از شهرداری تهران خارج شد.

اما اظهار نظرات همسر دوم و پخش عکس‌های مختلف از نجفی و او باعث شد که حواشی ادامه پیدا کند. میترا استاد که در رسانه‌ها بعضا با عنوان میترا نجفی شناخته می‌شود در اظهاراتی به ماجرای ازدواجش با محمدعلی نجفی اشاره کرد و اینگونه نوشت: «آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند ... متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه‌ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت».
 
در تمام طول این مدت، خبری از همسر اول محمدعلی نجفی یعنی سرور تابشیان نبود و شایعاتی درباره جدایی او از محمدعلی نجفی مطرح شد.
 

ماجرای قتل همسر دوم محمدعلی نجفی!
 
 
همسر دوم نجفی به قتل رسید
 
امروز، اما ناگهان در فضای خبری کشور، خبری دست به دست شد که هولناک بود: «همسر دوم محمدعلی نجفی به قتل رسید.» این خبر که تقریبا در کسری از ثانیه در تمامی سایت‌ها منتشر گردید به نقل از شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران مطرح شده است. شهریاری از به قتل رسیدن همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران خبر داد. او در این باره گفت: بر اساس اطلاعات واصله، میترا استاد، همسر دوم نجفی که زن جوانی بود، در خانه‌ای مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران به قتل رسیده است. به گفته سرپرست دادسرای امور جنایی، زن دوم محمدعلی نجفی با ضرب گلوله به قتل رسیده است. براساس اخباری که در حال انتشار است گویا مقتوله ظهر امروز در خانه مسکونی خود واقع در طبقه هفتم  برج "آرمیتا" در منطقه سعادت آباد تهران با  شلیک 5 گلوله در حالی که در حمام خانه بود به قتل رسید.

اینکه این اتفاق به چه علت و توسط چه کسی انجام گرفته، نیازمند زمان است و در ادامه باید توسط نهاد‌های ذی ربط مشخص شود، ولی پریسا صالحی، خبرنگار انصاف نیوز در توئیتی از تماس تلفنی روز گذشته میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی با این سایت خبر داده است.

او در این توئیت اینگونه نوشته است: «دیروز زن دوم نجفی زنگ زد انصاف و میخواست باهامون مصاحبه کنه، امروز قرار بود بیاد دفتر، همین امروز به قتل رسید. گفته من همسرم رو دوست دارم، میخوام باهاش زندگی کنم و نجفی از همسر اولش جدا شده».

 

 
ماجرای قتل همسر دوم محمدعلی نجفی
 
 
 
این خبرنگار توضیحات بیشتری درباره اینکه چرا میترا استاد به دنبال مصاحبه با یک رسانه بوده و آیا تهدیدی علیه خودش حس می‌کرده یا نه، نداده است. اطلاعات دقیقی درباره همسر دوم نجفی و پیشینه زندگی او نیز در دسترس نیست. تنها موردی که از او وجود دارد این است که در آخرین انتخابات شورای شهر از تهران کاندیدا شده بود. قاعدتا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بعد از تحقیقات صورت گرفته ابعاد مختلف این پرونده را روشن خواهند کرد، اما احتمالات مختلفی در این باره مطرح است.

شاید بتوان آن را یک ماجرای شخصی دانست. شاید میترا استاد درگیر کوچ پرستو‌ها شده است، اما این بار به دیار باقی. شاید هم ماجرایی است که سال‌ها بعد ابعاد آن مشخص می‌شود. شاید هم یک پرونده مالی در این میان، مطرح است. نجفی نیز در تاریخ سیاست ایران اینگونه جاودان شد. مردی که یک زمان از کم حاشیه ترین چهره های عرصه سیاست بود امروز به پیرمرد پر حاشیه رسانه‌ها تبدیل شده است.
 
 
ماجرای قتل همسر دوم محمدعلی نجفی!
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
0
سلام به هموطن های عزیزم اصلاحات همیشه خودشون را بهترین میدانند واین پیام قرانی محقق است ان اکرمکم عندالله اتقیکم همانا بهترین شما با تقواترین شماست نجفی نمونه ای از این گروه است که نتوانست حتی خود را مدیریت کند و متاسفانه این گروه چون هدفشون را دنیا قرار داد ه اند نمی توانند دلسوز مردم باشند و به فکر مردم با دروغ دنبال تحقق ارمانشان هستند و نمی دانند در قران خدای بزرگ فرموده ان ربک لبالامرصاد خدای بزرگ در کمینگاه است برای انهایی که خلاف دستوراتش عمل میکنند اللهم احفظ قایدنا
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی