تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رسمی: جام جهانی ۲۰۲۲ با ۳۲ تیم برگزار می‌شود

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، اعلام کرد که رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، طبق برنامه قبلی با ۳۲ تیم برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۶۳۶۲
۱۱:۰۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، امیدوار بود که بتواند جام جهانی قطر را با ۴۸ تیم برگزار کند، اما بحران دیپلماتیک در خاورمیانه در نهایت مانع از تحقق این هدف شد. به این ترتیب، جام جهانی بعدی نیز با ۳۲ تیم برگزار می‌شود و ۴۸ تیمی شدن جام جهانی از سال ۲۰۲۶ محقق خواهد شد؛ رقابت‌هایی که در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود.
 
فیفا امیدوار بود که با کمک گرفتن از یکی دو کشور دیگر خاورمیانه، بتواند ایده برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم را از سال ۲۰۲۲ عملی کند، اما به هم خوردن رابطه دیپلماتیک قطر با عربستان، امارات و بحرین، عملا این ایده را ناکام گذاشت.
 
در بیانیه‌ای که فیفا امشب منتشر کرد، آمده است:" بعد از پروسه بررسی گسترده و دقیق با حضور همه طرفین سهیم در این رقابت ها، به این نتیجه رسیدیم که تحت شرایط فعلی، چنین پیشنهادی عملی نیست. به دلیل قرار داشتن در مراحل پایانی آماده سازی و نیاز به ارزیابی دقیق تاثیر لجستیکی احتمالی روی کشور میزبان، نیاز به زمان بیشتری است و تا ماه ژوئن قادر به تصمیم گیری وجود ندارد. در نتیجه، تصمیم گرفته شد که این گزینه بیش از این دنبال نشود. "
 
در سال ۲۰۱۰ بود که میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر داده شد، اما از سال ۲۰۱۶ و با روی کار آمدن اینفانتینو، ایده برگزاری این رقابت‌ها با ۱۶ تیم بیشتر مطرح شد و قطری‌ها همواره با این موضوع مخالفت کردند. حتی از ایران به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای برگزاری تعدادی از بازی‌های این رقابت‌ها نام برده می‌شد، اما کشوری که فیفا در ماه‌های اخیر امیدوار بود برای میزبانی جام جهانی به کمک قطر بیاید، کویت بود، اما در نهایت هیچ یک از طرح‌ها به سرانجام نرسید.
 
گفته می‌شد فیفا به دو دلیل خواستار ۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ است؛ اول به خاطر سود ۴۰۰ میلیون یورویی از افزایش بازی‌ها و دوم، انگیزه شخصی اینفانتینو برای پایان دادن به اختلاف چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر که می‌توانست او را نامزد جایزه صلح نوبل کند، اما قطری‌ها علاقه‌ای به افزایش تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و شریک شدن میزبانی با کشور‌های دیگر نداشتند، ولی در عین حال مایل نبودند که این مسئله را به طور صریح اعلام کنند و تنها با مذاکره تلاش کردند تا فیفا را از انجام این طرح منصرف کنند که در نهایت موفق شدند.

این در حالی است که عربستانی‌ها به اینفانتینو گفته بودند در صورتی که به عنوان میزبان مشترک جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شوند، به تحریم اقتصادی قطر پایان خواهند داد؛ هرچند تحریم‌های عربستان و متحدانش، تاثیر بسیار کمی روی اقتصاد قطر داشته و در واقع طرح پیشنهادی آنها، هیچ امتیاز ویژه‌ای برای قطر به همراه نداشت.
منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی