تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

وجود بیش از ۱۰۰۰ بیمار هموفیلی در سیستان و بلوچستان

‌معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هزار و ۵۸ بیمار هموفیلی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

کد خبر: ۲۵۶۱۱
۰۹:۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - دکتر میری در همایش تلاسمی که در خاش برگزارشد؛ افزود: ۲۵۰ نفر از این بیماران در خاش زندگی می‌کنند که ۱۸۵ نفر از آنها مبتلا به نوع "فاکتور ۱۳" هستند.

دکتر میری افزود: فاکتور ۱۳ به ازای جمعیت یک تا دو میلیون نفر در دنیا اتفاق می‌افتد اما در خاش این آمار به ازای هر هزار نفر است، که این بالاترین آمار در دنیاست.

مدیر کانون هموفیلی سیستان و بلوچستان هم گفت: این استان بیشترین شمار بیماران هموفیلی نسبت به جمعیت را دارد.

سلمانیان افزود: پنهان کاری مادران مبتلا به هموفیلی بنا به دلایل فرهنگی و اجتماعی و انجام ندادن آزمایش‌های پیش از ازدواج و ازدواج‌های فامیلی از مهمترین عوامل شمار بالای این بیماری در استان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز گفت: در یکسال اخیر از تولد ۹ فرد مبتلا به بیماری تالاسمی در این شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

دکتر رضا کرد افزود: هم اینک ۱۷۵ فرد مبتلا به بیماری تالاسمی در خاش تحت درمان هستند که ۲۰ فرد از آنها خارجی و ۱۵۵ فرد ایرانی هستند و از این شمار نیز ۲۲ نفر هستند که از شهرهای ایرانشهر، سراوان و میرجاوه تحت درمان داریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع از سال قبل تاکنون نشست‌های مختلفی را با علما، مسئولان، محضرداران، سردفتران ازدواج و عاقدان محلی، شوراها، دهیاران و غیره داشته ایم و بر حسب اجرای برنامه‌های کنترلی و حساس بودن روی موضوع توانستیم ۹ زوج ناقل را شناسایی و تحت مراقبت قرار دهیم که در نهایت مجبور به سقط جنین بیماران مبتلا به تالاسمی شدیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش ادامه داد: در سیستان و بلوچستان طی سالهای اخیر شاهد افزایش آمار و سیر صعودی مبتلایان به بیماری تالاسمی بوده ایم که متأسفانه همه این مشکلات به وجود ازدواج‌های فامیلی و انجام ندادن کارهای مشاوره‌ای و پیشگیری از بیماری‌ها برمی گردد لذا توصیه می‌کنیم خانواده‌های دختر و پسر و عاقدان محلی و محضرداران قبل از ازدواج برنامه‌های آگاه سازی و پیشگیرانه را داشته باشند تا شاهد افزایش آمار تالاسمی در استان نباشیم.

این مسئول تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند و فرزندی نیز از آنها متولد بشود باید احتمال ابتلاء به بیماری تالاسمی را پیش از ازدواج بررسی نمایند زیرا با شناسایی بیماری به راحتی می‌توان از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی پیشگیری نمود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش اظهار کرد: تالاسمی یک بیماری ارثی بوده لذا افرادی ناقل این بیماری اند تا زمانی که با یک ناقل دیگر ازدواج نکنند از بیماری خود اطلاع ندارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی