تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...

قاضی‌پور: خودروسازان سود وام‌هایشان را از مردم می‌گیرند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به علل گرانی خودرو، گفت: خودروسازان وام‌هایی با نرخ سود بالا دریافت می‌کنند و سود وام‌هایشان را از مردم مظلوم می‌گیرند.

کد خبر: ۲۵۵۶۸
۱۱:۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - نادر قاضی‌پور با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، گفت متأسفانه صنعت خودروسازی ما به یک بنگاه سیاسی تبدیل شده است و یقه سفیدان و مشاورانی در این صنعت با حقوق‌های کلان حضور دارند که نیازی به وجود آنان نیست.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از کارگران خودروسازی، افزود: نیروی کار به ویژه کارگران صنعت خودروسازی بسیار فعال هستند و حتی در روزهای تعطیل هم مشغول به کار هستند و نباید وجود افراد مازاد در این صنعت، بهانه‌ای برای تعدیل نیرو و بیکاری کارگران شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از کاهش شدید تولید خودرو در کشور، تصریح کرد: حدود ۴۱ هزار نیروی انسانی در شرکت خودروسازی سایپا مشغول به کار هستند و با وجود این میزان از نیروی کار، انتظار این است که میزان تولید خودرو هم افزایش یابد و پاسخگوی حجم تقاضای مردم باشد.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو آن است که خودروسازی ما بنگاه‌داری می‌کند، تصریح کرد: خودروسازان باید تا جایی که امکان دارد قطعات خودرو را مستقیماً از قطعه‌ساز داخلی خریداری کنند و از این طریق تا حد زیادی هزینه تولید خودرو را کاهش دهند.

وی تاکید کرد: بعضاً خودروسازان وام‌هایی با نرخ سود بالا دریافت می‌کنند و به جای آنکه نیروهای مازاد خود را کاهش دهند و یا قطعات داخلی خریداری کنند، سود وام‌هایشان را از مردم مظلوم می‌گیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه اخیراً مدیر عامل شرکت سایپا در گزارش‌های خود این شرکت خودروسازی را بسیار زیان‌ده معرفی کرده است، اظهار داشت: بنده به مدیرعامل این شرکت خودروسازی گفتم که شما هیئت تسویه نیستید و به جای آنکه این شرکت را ورشکسته نشان دهید تا بتوانید قیمت‌ها را افزایش دهید، بهتر است به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت خودروهای داخلی باشید.

قاضی‌پور با بیان اینکه تا زمانی که خودروسازی در کشورمان انحصاری است مشکلات این بخش هم ادامه دارد، گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن پیگیر بررسی علل گرانی‌های اخیر خودرو است.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: طرح سوال از رحمانی به علت گرانی‌های خودرو تهیه و به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه شده است تا این وزیر پاسخگوی نابسامانی‌های بازار خودرو باشد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد