تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
کد خبر: ۲۵۴۳۴

گزارش تصویری: تحریم صلح

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
 علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نشست خبری ۲۴ فروردین ۹۸ اعلام کرد، به دنبال بسته بودن حساب سوئیفت و حساب ارزی هلال احمر در اثر تحریم‌ها، مبلغی به حساب هلال احمر واریز نشده، با این وجود کمک‌های غیر نقدی شامل اقلام و تجهیزات امداد و نجات از کشورهای مختلف به ایران ارسال شده است. تاکنون کشورها و سازمان‌هایی که قصد کمک به سیل زدگان را داشته‌اند، این کمک‌ها را در قالب اقلام مورد نیاز به ایران رسانده‌اند و نتوانسته‌اند هیچ کمک نقدی به حساب‌های دولت یا هلال احمر ایران واریز کنند. این در حالی است که اگر این مبالغ در اختیار مسئولان ایرانی باشد، قطعاً تصمیم‌گیری بهتری بابت نوع خرید اقلام و تجهیزات امداد و نجات انجام خواهد شد.
۸ می (۱۸ اردیبهشت) زادروز «ژان هانری دونان» مؤسس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و اولین برنده جایزه صلح نوبل است. نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر به مناسبت زادروز وی، ۸ می را روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری کرده است. تحریم‌های مالی و ممانعت از رسیدن کمک نقدی و یا مبادلات بانکی با هلال احمر ایران در تضاد کامل با اصول و اهداف نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است. این گزارش شامل عکس‌هایی از تجهیزات مرکز عملیات اضطراری و اتاق آماده عملیات هلال احمر خراسان رضوی است که با توجه به وابستگی زیاد عملیات‌های جستجو و نجات به تجهیزات مدرن و استاندارد ممکن است با ادامه یافتن تحریم‌های مالی، تهیه این تجهیزات در آینده دچار مشکل شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: