تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

تابش: مهلت ایران به اروپا در جهت تامین منافع ملی است

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران برای طرف‌های برجام را تصمیمی مقتدرانه، هوشمندانه و درجهت تأمین منافع ملی دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر کشورها با عمل به تعهدات خود، ایران را در ایفای تعهدات بین المللی و نقش آفرینی مؤثر در منطقه یاری کنند.

کد خبر: ۲۵۴۳۰
۱۲:۰۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمدرضا تابش در با اشاره به ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران برای طرف‌های برجام گفت: تصمیماتی که مسئولان کشور در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا در پیوند با رژیم صهیونیستی و انفعال اروپا گرفته‌اند، خردمندانه و شرافتمندانه است.

وی افزود: علیرغم هشدار رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، برای تأمین منافع ملی و توجه به خواست اکثریت مردم که خواهان صلح و آرامش هستند، در این موضوع با قدرتهای جهانی مذاکره و برجام که مبتنی بر خرد و توافق جمعی بود متولد شد. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در چند نوبت نسبت به اجرای کامل تعهدات ما، صحّه گذاشت و فتوای رهبری انقلاب مبنی بر حرام دانستن ساخت سلاح هسته‌ای منتشر شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس با طرح این سوال که «ما چه کار و اقدامی در جهت اجرای برجام باید انجام می‌دادیم که انجام نداده‌ایم؟»، گفت: خروج یکجانبه و قلدرمآبانه آمریکا و انفعال و کندی اروپا در ایفای تعهدات جبرانی ما را به تصمیم گیری اخیر رساند که کاملاً مقتدرانه، هوشمندانه و در جهت تأمین منافع ملی است.

تابش همچنین ادامه داد: ما در حال حاضر تمامی اقدامات خویش را طبق قواعد پیش بینی شده در برجام قرار داده‌ایم و امیدواریم سایر کشورها با عمل به تعهدات خود، ایران - کانون ثبات در منطقه و در خط مقدم مقابله با تروریسم را در ایفای تعهدات بین المللی و نقش آفرینی مؤثر در صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی- یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: گزینه‌های خروج از برجام و خروج از ان پی تی مقابل روی ماست که در موقع لزوم و با محاسبه دقیق هزینه - فایده آن برای مردم و کشور، تصمیم خواهیم گرفت.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: کشورهای متخاصم از قدرت نیروهای مسلح ما در منطقه مطلعند و در صورت به خطر افتادن منافع و امنیت ملی ایران، نقاط فراوان آسیب پذیر آنها در امان نخواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی