تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در دیدار انجمن مدرسین دانشگاه‌ها:

سیدمحمد خاتمی: مساله ما انتخابات نیست، بحران‌ها باید حل شوند

سیدمحمد خاتمی با تاکید بر اینکه «مساله ما انتخابات نیست» تصریح کرد: در کشور با بحران‌های بزرگی رو به رو هستیم که باید حل شود و نمی‌توان انتخابات را از کل مسایل کشور جدا کرد.

کد خبر: ۲۵۴۲۳
۱۱:۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - رییس اسبق جمهوری اسلامی ایران در جمع اعضای انجمن مدرسین دانشگاه‌ها بیان کرد: اگر عدالت، برقرار و هر چیزی در جای خود باشد، می‌توان به راه حل‌های مناسبی برای مشکلات موجود امید داشت. 

وی با اشاره به اظهارات حاضران و انتقادهای مطرح نسبت به مدیریت کشور گفت: دانشگاهی بودن یعنی فکر کردن و تحلیل کردن و برنامه و جهت دادن به مدیریت و جامعه؛ چرا این مباحث را با حاکمیت و حوزه در میان نمی‌گذارید و باب گفت و گو را باز نمی‌کنید؟ 

خاتمی از مدرسان دانشگاه‌ها خواست مسایل مختلف جامعه را بررسی کنند و برای حل مشکلات، راه حل ارائه دهند.

وی این پرسش را مطرح کرد که آیا ما نباید انتظار داشته باشیم یک جمع دانشگاهی اصلاح‌طلب از نظر فکری به حل مشکلات کشور کمک کند؟ 

خاتمی در پاسخ به دغدغه‌های مطرح شده درباره انتخابات تاکید کرد: مساله ما انتخابات نیست؛ در کشور با مشکلات بزرگی رو به رو هستیم که باید حل شود. اگر انتخابات را از کل مسایل کشور جدا کنیم، معلوم نیست بتواند قابل حل باشد.

وی از انجمن مدرسین دانشگاه‌ها خواست به عنوان یک شخصیت حقوقی به بررسی مشکلات مردم بپردازد و برای حل مشکلات مردم، پیشگام شود و راه حل و برنامه علمی و منطقی ارائه دهد. 

خاتمی با اشاره به انتقادهای مطرح نسبت به عملکرد مجلس و شورا و تبعات عملکرد ضعیف این نهادها بر جریان اصلاح طلبی گفت: چرا نمی‌گوییم جریان‌های اصلاح‌طلب به ویژه جمع‌های نخبه و دانشگاهی چقدر به این مجلس و شورا ایده داده‌اند و از نظر فکری، حمایت و تغذیه کرده‌اند؟ الان نمی‌توانیم مجلس و شورا را بازخواست کنیم چون نیامدیم برنامه بدهیم و بگوییم باید اینها پیگیری شود و حالا بگوییم چرا نتوانستید اجرا کنید. 

وی با اشاره به مفهوم جمهوری اسلامی و مخالفت جریان‌های تند اسلامی با جمهوری اسلامی بیان کرد: امام به جمهوری اسلامی معتقد بودند اما نسبت بین این جمهوریت و اسلامیت چگونه است و چگونه قابل تحقق است؟ اگر اسلام را طوری بفهمیم که با مقومات جمهوری سازگار باشد، دیدگاه‌های ما اصلاح می‌شود.

خاتمی افزود انقلاب اسلامی به پساتجدد می اندیشد و یا باید بیاندیشد و گفت: ما جمهوریتی می‌خواهیم که همه خیرات و برکات و زیبایی‌های جمهوری را داشته باشد و نقص‌های مدرنیته را جبران کند و شما باید این را تبیین کنید و بگویید اصلاحات چه می‌خواهد.

خاتمی با تاکید بر لزوم حل مشکلات درونی از جمله اختلاف‌نظر بین ارگان‌های مختلف و دولت تاکید و اظهار کرد: ما باید رو به مردم باشیم و فرهنگ دموکراسی را در جامعه آموزش دهیم و در تربیبت شهروند مشارکت کنیم.

وی در پایان از انجمن مدرسین دانشگاه‌ها خواست به جایگاه علمی خود بپردازد و به شکل منسجم، مسایل را جمع‌بندی کند، درباره مشکلات موجود راهکار ارائه دهد، با تحلیل قوی و نه شعاری انتقادات خود را مطرح کند و با جریان‌های خو‌ش‌فکر حوزه‌های علمیه ارتباط برقرار کند و عیب‌های کنونی را رفع کند.

در ابتدای این دیدار حاضران درباره مشکلات کنونی از جمله تحریم‌ها و سیل و معضلات اقتصادی و اجتماعی و همچنین انتخابات نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی