تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
برنامه خیرین برای مدرسه سازی در مناطق سیل زده

۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس نیاز است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده از سیل نیاز داریم که خیرین مدرسه ساز تا کنون ۲۱۰ میلیارد تومان را تعهد کرده‌اند.

کد خبر: ۲۵۱۵۵
۱۵:۲۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده از سیل نیاز داریم که خیرین مدرسه ساز تا کنون ۲۱۰ میلیارد تومان را تعهد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی مهر در گردهمایی بسیجیان فرهنگی  سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، از آغاز کلنگ زنی مدارس مورد نیاز در مناطق سیل‌زده گلستان طی هفته آینده خبر داد واظهار کرد: در سایرکشورهای دنیا هم مانند ایران حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله به وقوع می‌پیوندد همانطور که همزمان با وقوع سیل اخیر در کشور، شاهد وقوع این حادثه در آمریکا نیز بودیم و حتی مدیریت بحران در آمریکا به گونه‌ای بود که بعد از اظهارات پمپئو مبنی بر کمک به سیل زدگان ایرانی وی مورد هجمه قرار گرفت.

وی وجه تمایز ایران از سایر کشورها را نوع مدیریت بحران و مشارکت و همدلی مردم و مسئولین در این گونه حوادث اعلام و عنوان کرد:  در همه کشورها ساختمان‌ها از نظر اهمیت در مدیریت بحران به چهار دسته؛ دارای اهمیت بسیار زیاد، زیاد،‌ بااهمیت و متوسط تقسیم بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: ساختمان‌ها و اماکنی که بعد از وقوع سیل و زلزله باید پابرجا بمانند در گروه ساختمان‌های بااهمیت بسیار بالا قرار می‌گیرند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مصداقی از این گروه هستند.

رخشانی مهر افزود: مدارس در دسته اماکن اهمیت بالا قرار می‌گیرند و باید سازمان آن به گونه‌ای باشد که ساختمان در زمان وقوع حادثه آوار نشود.

وی تصریح کرد: در حادثه سیل اخیر مدارس در این گروه قرار داشتند و پایگاه‌های مدیریت بحران بودن به گونه‌ای که خانواده‌ها بعد از سیل مدارس را به عنوان مامن خود انتخاب کردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه هیچ کدام از مدارس در طول سیل آوار نشدند گفت: اما حجم گل و لای به حدی بالا بود که باعث آسیب به سازه و تجهیزات شد حتی پمپ‌های سیستم‌های گرمایش مدارس از گل و لای پر شدند که همین مسئله باعث از کار افتادگی موتورهای سیستم های گرمایشی شد.

وی از ترمیم مدارسی که به صورت جزئی آسیب دیده بودند خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۴۰۰مدرسه دچار آسیب دیده تعداد۲۱۰مدرسه باید تخریب و نوسازی شوند و مابقی مدارس نیازمند بازسازی و تعمیرات هستند.

رخشانی اظهار کرد: ۴۶۰میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده از سیل نیاز داریم که در این مسیر از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده می‌شود و تا کنون ۲۱۰میلیارد تومان را خیرین تعهد کرده اند.

وی گفت: در همایش ملی خیرین مدرسه ساز، خیرین برای ساخت مدرسه در سه استان لرستان، گلستان و ایلام  دویست و ده میلیارد تومان تعهد کرده اند که به محض وصول این تعهدات کار نوسازی و بازسازی را آغاز می کنیم و در این مسیر چنانچه نیاز باشد از منابع دولتی برای ساخت مدارس نیز استفاده  می کنیم.

رئیس سازمان نوسازی،  توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس کوچک و روستایی تا مهر آینده آماده بهره برداری هستند اما برای مدارس بزرگ ۱۰تا ۱۲کلاسه نیازمند زمان بیشتری هستیم و پیش بینی می‌کنیم تا مهر ۹۹ به بهره برداری برسند.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، رخشانی مهر از آغاز کلنگ زنی ساخت مدارس به طور نمادین در هفته آینده  در شهرستان آق قلا استان گلستان خبر داد:  پس از وقوع سیل گلستان و بازدید از این منطقه ارزیابی‌های لازم برای کمک به دانش‌آموزان صورت گرفت و ۳۰۰۰هزار میز و نیمکت وهمچنین ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار به مدارس اختصاص یافت و برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رفت که هفدهم فروردین ماه کلاس های درس آماده حضور دانش آموزان بودند که بنا بر نظر شورای تامین استان بازگشایی مدارس یک هفته به تعویق افتاد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی