تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
"دیدارنیوز" نگاهی به حواشی مراسم عروسی فرزند محمود خاوری در کانادا دارد؛

چرا کانادا بهشت دزدان ایرانی است؟

دیدن فیلم‌ها و عکس‌های عروسی خشایار خاوری که خود را «خش خاوری» نامیده، خشم و نفرت ایرانیان را نسبت به خاوری و خانواده اش دوچندان کرده است. جشنی بسیار مجلل و میلیاردی با حضور ایرانیان مقیم کانادا که «اندی» و گروهش را به عنوان خواننده اصلی جشن پذیرا بود. خشایار خاوری، معروف به خش خاوری، مهندس و فارغ التحصیل دانشگاه تورنتو است و تمرکز کاری‌اش بر ساخت و ساز املاک و مستغلات است. حوزه سرمایه گذاری او از برج سازی و خرید و فروش ملک گرفته تا صنعت ساخت و ساز و فناوری اطلاعات را در بر می‌گیرد. خش خاوری همچنین در دو پروژه مشارکتی املاک و مستغلات با ارزشی برابر با ۵۰ تا ۱ میلیارد دلار فعالیت دارد.

کد خبر: ۲۵۱۳۰
۰۸:۴۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ مرضیه حسینی: نوشتار زیر به مناسبت انتشار فیلم و اخباری مبنی بر ازدواج بسیار مجلل و به اصطلاح لاکچری خشایار خاوری، فرزند محمود خاوری که به پدرخوانده اختلاسگران ایرانی نیز شهرت دارد، به رشته تحریر در آمده است. در متن حاضر، ابتدا به این پرسش که خانواده خاوری با پول مردم ایران در کانادا چه می‌کنند، پرداخته شده و سپس در ادامه، ضمن اشاره به حجم ریخت و پاش پول‌های بادآورده در این عروسی، به عکس العمل ایرانی‌های مقیم کانادا در مواجهه با زندگی مجلل این خانواده بدنام می‌پردازد.


خاوری و خانواده‌اش با پولهای مردم چه می‌کنند؟
 
محمدرضا خاوری، اختلاسگر بزرگی که به پدرخوانده اختلاسگر‌ها نیز شهرت دارد، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و مجرم فراری پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی است. خاوری در سال ۱۳۹۱ با مشارکت عوامل داخلی و خارجی و با سرمایه عظیمی از ایران خارج شد. او به سرعت با تغییر چهره و انجام اقداماتی از قبیل تراشیدن ریش، تغییر مدل مو و نوع پوشش، با ثروت به یغما رفته ایرانیان، به کسب و کار خود رونق داد و در زمره یکی از بزرگترین سرمایه داران ایرانی در کانادا درآمد.

نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل بود، ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵، به دلیل عدم همکاری کانادا نام وی به عنوان یک شخص در حال تعقیب از وب‌سایت اینترپل حذف شد. قطع ارتباط بین ایران و کانادا و همچنین وجود دست‌های پشت پرده سبب شد که خاوری با خیال آسوده به همراه خانواده اش در کانادا و در کنار ایرانیان مقیم آن کشور، از زندگی لاکچری خود لذت ببرد.

تخلفات مالی خاوری تنها به دخیل بودن در قضیه اختلاس ۳ هزارمیلیاردی ختم نمی‌شود، او سال‌ها پیش از فرارش از ایران در زمینه ساختمان‌سازی و برج سازی در کانادا فعال بود و خانواده اش با پول مردم ایران، صاحب بنگاه‌های املاک، آژانس‌های مسافرتی و معاملات ملکی و همچنین پروژه‌های ساخت و ساز در گران‌ترین مناطق تورنتوی کانادا بودند.

خاوری خانه‌ای بسیار مجلل در یکی از گرانترین محله‌های تورنتو یعنی محله «ریدل پس» که محل اسکان بازرگانان و سرمایه داران و هنرمندان و خوانندگانی، چون «سلن دیون» است دارد که دیدن این خانه برای بسیاری به ویژه ایرانیان هیجان انگیز است.

خاوری یک دختر و دو پسر دارد. دخترش پرندیس خاوری که نجوم خوانده، صاحب خانه پدری است. اردوان خاوری، کسب و کار اصلی پدر که همان مشارکت و سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز است را مدیریت می‌کند و پسر دیگر خاوری که این روز‌ها به دلیل جشن عروسی لاکچری اش خبرساز شده، خشایار خاوری معروف به «خش» است.

عروسی لاکچری خشایار خاوری
 
دیدن فیلم‌ها و عکس‌های عروسی خشایار خاوری که خود را «خش خاوری» نامیده، خشم و نفرت ایرانیان را نسبت به خاوری و خانواده اش دوچندان کرده است. جشنی بسیار مجلل و میلیاردی با حضور ایرانیان مقیم کانادا که «اندی» و گروهش را به عنوان خواننده اصلی جشن پذیرا بود. اندی یکی از خوانندگان قدیمی خارج نشین است که هوادارانی نیز دارد. همین موضوع باعث شد تا هواداران وی از حضورش در جشن پسر یکی از بزرگترین مختلسین تاریخ ایران، ابراز خشم و ناراحتی کنند که اندی در برابر این انتقادات، ابتدا عنوان کرد که نمی‌دانسته داماد کیست و اندکی بعد طی تکذیبیه‌ای خطاب به مردم گفت: هرگز در این جشن خوانندگی نکرده و حضور او در این جشن شایعه است.

خش خاوری، مهندس و فارغ التحصیل دانشگاه تورنتو است و تمرکز کاری‌اش بر ساخت و ساز املاک و مستغلات است. حوزه سرمایه گذاری او از برج سازی و خرید و فروش ملک گرفته تا صنعت ساخت و ساز و فناوری اطلاعات را در بر می‌گیرد. خش خاوری همچنین در دو پروژه مشارکتی املاک و مستغلات با ارزشی برابر با ۵۰ تا ۱ میلیارد دلار فعالیت دارد.

او همچنین صاحب یک بنگاه هتل داری معروف شامل سه رستوران به نام‌های «کاوا»، «چابرول» و «اطلس» است. ریاست یک شرکت مدیریت خدمات و مدیریت یک پروژه خط لوله از دیگر فعالیت‌های خش خاوری است.

جشن عروسی او در روز ۱۰ اردیبهشت که با صرف هزینه‌های هنگفت برگزار شد بار دیگر خشم و انزجار ایرانیان را نسبت به خانواده خاوری برانگیخت. مردم می‌گویند خش خاوری در حالی با ثروت مردم ایران، سور و سات به پا کرده و عروسی میلیاردی می‌گیرد که در ایران، مردم روز به روز فقیر‌تر شده و بسیاری از آن‌ها توان خوردن یک وعده غذای خوب در طول شبانه روز را ندارند.

حضور مزورانه ایرانیان مدعی در جشن عروسی خش
 
فرار متخلفانی همچون خاوری و عدم همکاری کشور‌هایی که به آن‌ها پناهندگی و تابعیت می‌دهند و در همان حال، دم از حقوق بشر هم می‌زنند، جای تاسف دارد. در مورد خاوری، کشور کانادا حاضر به همکاری برای دستگیری و بازگرداندن او نشد، زیرا سرمایه گذاری او و خانواده اش برای این کشور، بسیار سودمند بوده است و حتی تا جایی پیش رفته که خش خاوری از طرف مقامات این کشور، مدال سرمایه دار برگزیده را دریافت کرده است. این کشور حتی حاضر نشد دادگاهی با حضور وکلای ایرانی در کانادا برای محاکمه محمود خاوری تشکیل دهد.

اما تاسف برانگیز‌تر از حمایت کانادا از خاوری، حضور مشمئز کننده تعداد زیادی ایرانی در عروسی پسر اوست. ایرانیان مقیمی که مرتب دم از وطن پرستی و ایران دوستی زده و برای گرسنگی مردم ایران دل می‌سوزانند و مکرر در حال دشنام دادن به حاکمیت ایران به دلیل ایجاد معیشت سخت برای مردم هستند، خود در جشن عروسی فرزند فردی که اموال همین مردم را هزینه لاکچری بازی‌های فرزندانش می‌کند شرکت کرده، رقصیده و نوشیده‌اند.

این حضور نشان می‌دهد که خاوری و امثال او در کشور‌های خارجی، تنها نیستند، مرتب با ایرانیان مقیم از هر گروه و طیفی در ارتباط هستند و به عنوان یک سرمایه دار محترم از طرف آن‌ها مورد تکریم قرار می‌گیرند. شاید این انتظار که ایرانیان مقیم کانادا که تعدادشان کم هم نیست جلوی خانه خاوری تجمع کرده و از او به خاطر تخلفاتش، توضیح بخواهند و از این طریق به دولت کانادا برای تحویل او به دولت ایران، فشار بیاورند، انتظار زیادی باشد، اما اینکه با عدم حضورشان در جشن عروسی خش خاوری، حداقل وطن پرستی که ادعایش را دارند ثابت کنند، توقع زیادی نیست.

بر اساس مرکز آمار کانادا در اوت ۲۰۱۷، بیش از ۲۲۵ هزار نفر در کانادا فارسی حرف می‌زنند که البته آمار‌های دولتی ایران این تعداد را بیش از ۳۰۰ هزار نفر می‌داند. طبق آمار سال ۲۰۰۱ میلادی، بیشتر ایرانیان به ترتیب در کلان شهر‌های تورنتو (۴۴٪)، ونکوور (۲۲٪)، مونتریال (۱۰٪)، اتاوا (۵٪) و سایر شهر‌ها (۱۹٪) سکنی گزیده اند؛ بنابراین تعداد ایرانیان در کانادا قابل توجه است و به اعتبار همین حضور، ایرانیان می‌توانند بر سیاست‌های دولت کانادا و زندگی سایر ایرانیان در این کشور تاثیر گذار باشند، اما بخش عمده این افراد که خود را دلسوزان مردم ایران می‌دانند، یا با ایجاد جوی رسانه ای، مردم را تشویق به ایجاد آشوب می‌کنند یا در خانه‌های مجلل خود نشسته و مردم را به صبوری دعوت می‌کنند، این در حالی است که این جمعیت چندهزار نفری تا به حال کوچکترین اعتراضی به پدرخوانده کلاهبردار‌ها نکرده‌اند. نه تنها نکرده‌اند بلکه با شادمانی در مراسم عروسی پسر او شرکت می‌کنند تا در لذت بردن از پول‌های بادآورده با خانواده اش شریک باشند. اینگونه است که کانادا بهشت دزدان ایرانی است.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
14
ننگ بر این مزدوران و دزدان وطن فروش
مونا جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
11
هروقت قیافه این خاوری و خانوادش می بینم لبریز از خشم و نفرت میشم نسبت به همه کسانی که خاوری رو فراری دادن و همه کسانی که قبل از فرارش می دونستن چه غلطی داره میکنه و باهاش همکاری کردند و همچنین متاسف میشم که چطور یه شاه دزد به این راحتی بغل گوشش تمام نهادها و مقامات امنیتی داشته فعالیت های شک برانگیز و مشکل دار می کرده و تو کانادا رستوران افتتاح میکرده اما هیچ کس متعرضش نشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
3
چطور است که در کشورهای دیگر روسای بانک ها این قدر آزاد نیستند این فقط مختص کشورهای عقب افتاده است ؟ ایا تا بحال شنیده اید یک ژاپنی اموال بانک را بالا بکشد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
2
کاری نداره دولت ایران چندنفر یا یک نفر رو اجیر کنه تا این خانواده ملعون رو بکشم،تا عبرتی برای اخلالگران بشه،وقتی که نمیتونه به پول برسه،من حاضر ام برام ،
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی