تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
کد خبر: ۲۵۰۹۸

کاریکاتور/ ورود شیر آسیایی به باغ وحش ارم

۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
این زیرگونه از شیر زمانی از ایتالیا و یونان در ساحل دریای مدیترانه تا شمال شرقی هندوستان شامل ایران و عربستان و آسیای میانه پراگندگی داشت اما شکار بیش از حد، آلودگی آب‌ها و کاهش شدید طعمه‌های این جانور به نابودی آن‌ها در ایران منجر شده است.
حدود ساعت ۲۲ شب چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۹۸ پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض شیرهای ایرانی در کشور، جفت نر این گونه جانوری ارزشمند از باغ وحش بریستول انگلستان وارد گمرک فرودگاه امام خمینی شد و پس از حدود پنج ساعت تشریفات گمرکی، به باغ وحش محل زندگی جدیدش منتقل شد.
گفتنی است جفت ماده این شیر، طی هفته آینده از باغ وحش دوبلین ایرلند وارد کشور خواهد شد و مسئولین باغ وحش ارم امیدوارند با تکثیر این جانور بتوانند قدم مؤثری در حفظ نسل آن بردارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: