تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

لیبی یک کشتی ایران را توقیف کرد

لیبی اعلام کرد یک کشتی ایرانی که توسط ایالات متحده در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بود را توقیف کرده است.

کد خبر: ۲۴۸۰۷
۱۳:۳۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - پایگاه اینترنتی روزنامه «الشرق الاوسط»، نزدیک به حکومت سعودی، گزارش داد وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه اعلام کرده است که یک کشتی ایرانی که در فهرست سیاه ایالات متحده قرار داشته را توقیف کرده است.

دولت وفاق ملی که در طرابلس مستقر است، بدون ارائه جزئیاتی از محموله کشتی «شهرکرد» اعلام کرد این کشتی توسط مقامات بندر مصراته بازرسی شده است.
 
«شهرکرد» دومین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران است با ۱۸۷ متر طول، ۳۰ متر عرض و ۵ متر ارتفاع و گنجایش جابه جایی ۲ هزار و ۲۰۰ کانتینر از سال ۱۳۹۳ وارد ناوگان حمل و نقل دریایی ایران شد. گفته شده این کشتی باربری که حامل ۱۴۴ کانتینر بوده و در نزدیکی بندر مصراته لنگر انداخته بود، تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد.

وزارت کشور لیبی گفت: دادستان کل در جریان تحولات قرار گرفته است. شناور مزبور نوامبر ۲۰۱۸ از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده در فهرست سیاه جای داده شد.

کشتی شهرکرد روز ۲۰ آوریل/ ۳۱ فروردین از بندر «بورگاس» بلغارستان به سمت بندر مصراته لیبی حرکت کرده بود.

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» پیش از این هشدار داده بود که این کشتی ایرانی به سمت مصراته در حرکت است و این گروه مخالف آن است.
 
او مدعی شده بود که این کشتی به طور غیرقانونی حامل تسلیحات و مهمات به سمت مصراته است.
 
ارتش ملی لیبی به نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر گفته می‌شود که از چندی پیش برای فتح طرابلس، پایتخت، با نیرو‌های دولت وفاق ملی وارد نبرد شده است.
 
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در جریان درگیری‌های اطراف طرابلس تا کنون دست‌کم ۲۸۰ نفر کشته و بیش از ۱۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

نیروهای ارتش ملی لیبی در هفته‌های نخست بخش‌های از جنوب طرابلس و فرودگاه اصلی این شهر را تصرف کردند اما نیروهای دولتی در روزهای گذشته گفته‌اند که مهاجمان را از جنوب پایتخت عقب رانده‌اند.

نیرو‌های ژنرال حفتر از سوی مصر، عربستان و امارات متحده عربی حمایت می‌شوند.
منبع: جماران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی