تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.
در پی توهین رژیم آل خلیفه به مقتدی صدر؛

عراق از بحرین خواست رسما عذرخواهی کند

وزارت خارجه عراق اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره مقتدی صدر را محکوم کرد و از این کشور خواست عذرخواهی کند.

کد خبر: ۲۴۷۶۳
۰۸:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از شبکه سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات وزیر خارجه بحرین توهین به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق است و به هیچ وجه در عرف دیپلماتیک مورد قبول نیست. این اظهارات همچنین توهین به عراق و حاکمیت و استقلال این کشور است.

در این بیانیه آمده است: عراق امروز قوی‌تر از همیشه است و هیچ‌گونه مداخله یا توهینی چه به شخصیت‌های ملی و چه مذهبی را نمی‌پذیرد. ما از بحرین می‌خواهیم رسماً عذرخواهی کند.

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در توئیتی نوشته بود: مقتدی صدر نگران افزایش مداخله‌ها در امور عراق است و به جای اینکه نظام ایران را که بر کشورش سیطره یافته متهم کند ما را متهم می‌کند.

وزیر خارجه بحرین در اظهارات خود علیه مقتدی صدر وی را "احمق" خواند.

مقتدی صدر در بیانیه‌ای بر لزوم توقف فوری جنگ در یمن، بحرین و سوریه و برکناری رهبران این کشورها برای برقراری امنیت و برگزاری انتخابات شفاف به دور از مداخله شده بود.

به دنبال انتشار بیانیه مقتدی صدر وزارت خارجه بحرین نهاد رجب عسکر، کاردار سفارت عراق در این کشور را احضار کرد.

وحید مبارک سیار، معاون امور منطقه‌ای وزارت خارجه بحرین مدعی شد که اظهارات مقتدی صدر توهین به بحرین و مداخله آشکار در امور این کشور و نقض منشور و قوانین بین المللی است.

وی گفت: دولت عراق مسئولیت هرگونه وخامت روابط میان دو کشور را برعهده دارد. ما از عراق می‌خواهیم به مسئولیت خود درباره حمایت از امنیت سفارت بحرین در بغداد و کنسولگری‌اش در نجف عمل کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی