تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

محجوب: هنوز صنوفی هستند که ساعات کار برای کارگر را رعایت نمی‌کنند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در کشور ما هنوز صنوفی هستند که ساعات کار برای کارگر در آنجا رعایت نمی‌شود.

کد خبر: ۲۴۵۶۷
۱۵:۰۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - علیرضا محجوب در نشست خبری ستاد هفته کارگر اظهار کرد: روز کارگر یک روز جهانی است. این روز برای درخواست و مطالبات کارگری در آمریکا شروع شد اما هنوز این روز را جشن نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در کشور ما هنوز صنوفی هستند که ساعات کار برای کارگر در آنجا رعایت نمی‌شود. در برخی کشورها هنوز معضل ساعت کار وجود دارد. ما امیدواریم که هشت ساعت کار که به عنوان یک حق در نظر گرفته شده است، اجرا شود.

محجوب گفت: روز و هفته کارگر زمان مناسبی برای رسیدن به موضوع معیشت کارگران است. مطبوعات ما بیشترین تهدید را از حیث معیشت دریافت می‌کنند که این موضوع بیشتر به موضوع گرانی کاغذ باز می‌گردد. عموماً کارکنان مطبوعات تحت پوشش بیمه کارگری هستند. ما پیش بینی می‌کردیم به خاطر این افزایش‌ها دچار مشکلات شوند.

وی گفت: مشکل معیشتی به قوت خود باقی است. پیش بینی ما این بود خط فقط بالای ۳ میلیون تومان تعریف شود. شورای کار برای خانواده سه نفره معادل دو میلیون و پنجاه هزار تومان را تعریف کرده است. وضع معیشتی کارگران و خانواده‌هایشان دچار مشکلاتی است. درباره حقوق کارگران حتماً متوسل به قانون خواهیم شد، ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی ابراز عقیده کرد: به نظر ما باید رقم افزایش دستمزدها دوبرابر می‌شد تا افزایش دستمزدها و گرانی‌ها هماهنگ شود.
محجوب در پاسخ به پرسی درباره محدود شدن حضور نمایندگان اسبق در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگی با من شروع نشده که با من تمام شود. ما همچنان از افراد برای نماینده شدن دفاع می‌کنیم. حق نماینده شدن را نباید از مردم بگیریم.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی اهداف پنهانی در حذف رقبا وجود دارد. نمایندگی را باید به دیگران بسپاریم. مجلس برای کارگرها، کشاورزها و کسبه است. در آیین نامه اول گفتند سواد خواندن و نوشتن لازم است. الان هم سطح سواد لیسانس را به فوق لیسانس تغییر دادند. امیدواریم این موضوع در شورای نگهبان حل شود که هرکسی که می‌تواند رأی دهد می‌تواند انتخاب شود.

محجوب در پاسخ به پرسشی در ارتباط با بخشنامه مربوط به بازنشستگی زنان با بیست سال سابقه حقوق گفت: این بخشنامه شرط و شروطی دارد. هرکسی که برداشت نادرستی کرده و بازنشستگی را اجبار کرده اشتباه کرده است و می‌توان از آنها شکایت کرد.

وی در بخشی از این نشست خبری گفت: بزرگ‌ترین معضل سال ۹۸ را همچنان معیشت می‌دانیم البته مجلس و دولت بر این موضوع خیلی تاکید دارند.

محجوب گفت: مباحث اقتصادی طویل است؛ عملکرد بازار پول به عنوان بازار چهارگانه سرمایه داری بدترین ظلم را به حقوق بگیران خصوصاً کارگران کرد.

ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست خبری هفته کارگر با تاکید بر ضرورت توجه به تولید داخلی اظهار کرد: گام دوم سر فصل کار در وزارتخانه ما قرار گرفت. در حوزه‌هایی مثل شفافیت به آن به طور ویژه‌تری پرداخته شد. این بیانیه اصرار دارد سامانه‌های شفافیت زا وسیع‌تر و عمیق‌تر باشد، وزارت کار هم بر این موضوع تاکید دارد.

وی ادامه داد: در بحث جوان‌گرایی، به شدت وزارتخانه دنبال این موضوع است. در مورد نخبه گرایی هم تلاش‌های فراوانی می‌شود. فسادستیزی هم موضوع دیگری است که در بیانیه گام دوم بیان شده و وزارت خانه درگیر آن است.

صادقی فر گفت: امیدواریم امسال بیش‌تر از سال گذشته بتوانیم به مواردی بپردازیم که برای کارگر مفید باشد. وزارت کار تمام تلاشش را می‌کند تا از کرامت انسانی کارگر حمایت بکند. یک بخش این موضوع به افزایش مزد باز می‌گردد. البته وزارتخانه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی هم تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: وزارتخانه ما در زمان بحران سیل حضور داشت برای پسا بحران هم برنامه دارد. یک بخش آن به تأمین اجتماعی باز می‌گردد، نزدیک به ۳۳ هزار وام در یک الی دو هفته اول پس از بحران سیل پرداخت شد. کارگروهی هم ایجاد شد تا مسیرها به گونه‌ای طی شود که سریع‌تر بازگشت به زندگی را داشته باشیم.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های هفته کارگر پرداخت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی