تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

جهانگیری: لایحه اعطای تابعیت مادر به فرزند به مجلس می‌رود

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای حمایت از سرمایه های علمی کشور لایحه ای به مجلس فرستادیم تا فرزند بتواند از مادر هم تابعیت بگیرد.

کد خبر: ۲۴۴۷۱
۱۳:۲۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره زن و علم که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اینکه جوان نخبه ایرانی می تواند در سطح بین المللی بدرخشد و ایران را سربلند کند برای کشور مایه افتخار است

وی افزود: برای حمایت از سرمایه های علمی کشور لایحه ای به مجلس فرستادیم تا فرزند بتواند از مادر هم تابعیت بگیرد چرا که مادر مرحوم میرزاخانی نیز علاقه زیادی داشت تا فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد، امیدواریم این لایحه هر چه سریعتر تصویب شود.

وی تاکید کرد: قدرت و اعتبار سرمایه های علمی کشور بار مسئولیت سنگینی بر دوش نهادهای علمی و‌ دولت ایجاد می کند تا بتوانیم کشور را از شرایط دشوار پیش رو نجات دهیم.

جهانگیری گفت: مسئولیت گشودن افق های جدید از بین حوادث تلخ، افزایش امید و‌ امیدواری نسل جوان از دیگر کارهایی است که ما باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: از منظر مسئول اجرایی، تاکید میکنم که مردم و کشور در شرایط دشواری قرار گرفته اند، از طرفی با ظالمانهترین تحریم ها، اقتصادی که می توانست شکوفاتر شود در معرض تهدید قرار گرفته است و از طرفی سیل اخیر بسیاری از شهرهای کشور را دربرگرفت ولی از طرفی ما به این ذخایر آبی احتیاج داشتیم.

وی افزود: ایران به شدت به بارندگی نیاز داشت و استان هایی مثل خوزستان و لرستان و گلستان خسارت های جدی از سیل دیدند و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد.

جهانگیری ادامه داد: البته در این حادثه هم مردم، نهادها و‌دستگاههای مختلف حضور فعال داشتند، همچنین کار زنان، نخبگان و جوانان این است که فرصت ها را شناسایی کنید.

وی تصریح کرد: اکنون به یک زبان و فهم مشترک احتیاج داریم و واژه هایی مثل امید، همدلی و تفاهم را جایگزین شرایط کنونی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت:کارآمدی جمهوری اسلامی ایران را وقتی می توان بالا برد که سرمایه های علمی به کار گرفته شود جفاست اگر نهادها از این سرمایه های علمی استفاده نکند.

وی با اشاره به اینکه آینده ایران در گرو توجه و توسعه علم است، ادامه داد: اگر کشور از نظر علمی توسعه پیدا کرد، همه مسائل کشور نیز حل می شود و زنان نیز در پیشرفت همه جانبه کشور باید سهم شایسته ای داشته باشند.

وی گفت: در شورای عالی اداری تصویب شد که باید ۳۰ درصد مشاغل به زنان اختصاص یابد، زنان در میدان رقابت جایگاه خود را به دست اوردند، امیدوارم با اینکونه جشنواره ها نقش زنان بیشتر مشخص شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم زنان عالم و دانشمند کشور بتوانند مسیر روبه پیشرفتی که اتخاذ کرده‌اند را به نحو مطلوب ادامه دهند و شاهد موفقیت های انها باشیم.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی