تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

۴۵ درصد دانشجویان دانشگاه تهران زن هستند

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بیش از ۴۵ درصد دانشجویان این دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تبعیض جنسیتی در دانشگاه نداریم.

کد خبر: ۲۴۴۵۴
۱۱:۳۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - دکتر محمود نیلی احمد آبادی در دومین همایش ملی زن و علم که امروز در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه در حال حاضر نقش زنان در حوزه علم، دانش و دانشگاه بسیار گسترده است و این به عنوان یک واقعیت قطعی در جامعه پذیرفته شده است، گفت: هنگامی که مهمانان خارجی میزان حضور زنان در دانشگاه را مشاهده می‌کنند از نقش و بکارگیری ظرفیت‌های آنها بهت زده می‌شوند، خوشبختانه امروزه واقعیت حضور زنان در جامعه نیز پذیرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اتهاماتی که در گذشته به انقلاب اسلامی وارد می‌شد کمرنگ شدن نقش زنان در جامعه و فعالیت اجتماعی بود، اظهار کرد: اکنون بیش از ۴۵ درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زن هستند که بعضاً عملکردهای بسیار موفقی از مردان دارند. لذا در دانشگاه موضوع تبعیض جنسیتی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه جمع کثیری از اعضای هیأت علمی که تقاضای ورود به دانشگاه را دارند زنان هستند تصریح کرد: نقش زنان در تاریخ دانشگاه تهران در حوزه مدیریت انکار شدنی نیست و در حال حاضر ریاست دانشکده مستقل، مدیریت کل و دیگر پست‌های علمی و مدیریتی را زنان در اختیار دارند.

دکتر نیلی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های زنان در عرصه‌های مختلف علمی آموزشی در راستای موفقیت بیشتر گام برداریم و پیش بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک ستاد بانوان در انجام مسئولیت‌های اجرایی کشور فعال‌تر شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی