تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

باید غیر مسجدی‌ها جذب مسجد شوند

رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم عنوان کرد: در گام دوم انقلاب اگر قرار است قدمی برداشته شود باید کاری کرد تا غیر مسجدی‌ها جذب مسجد شوند والا طیف سنتی و مذهبی که همیشه پای کاراند و در مساجد حضور دارند.

کد خبر: ۲۴۳۲۲
۱۲:۲۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب پنج‌شنبه ۲۹ فروردین در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع "نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد" که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه علوم ومعارف قرآنی اقداماتی را آغاز کردیم و میثاق نامه‌ای به رهبری ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رزمندگان ما در مساجد مراسم عروسی خود را برگزار می‌کردند، افزود: جوانی که مسئله ازدواج و خرج ابتدایی روزمره برای او مشکل‌ساز شده‌است تمایلی برای یادگیری تفسیر قرآن کریم ندارد؛ چه اشکالی دارد سالن ازدواج های اسلامی با قیمت مناسب در کنار مساجد باشد؟

رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم با تاکید بر لزوم جذب همه‌ی طیف‌ها به مسجد، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اگر قرار است قدمی برداشته شود باید کاری کرد تا غیر مسجدی‌ها جذب مسجد شوند والا طیف سنتی و مذهبی که همیشه پای کار هستند و در مساجد حضور دارند.

در همین خصوص وی با اشاره به نتایج نظرسنجی اخیر صداوسیما پیرامون حجاب زنان، اضافه کرد: ۸۰ درصد از زنان جامعه‌ی ما معتقد به حجاب هستند اما از این میان تنها ۳۵ درصد به حجاب شرعی و کامل باور دارند و مابقی اهل حجاب عرفی هستند بنابراین در گام دوم باید به فکر حضور سایر افراد در مساجد بود والا ممکن است همان ۳۵ درصد هم ریزش کنند.

وی عنوان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم در ذیل بحث رونق مساجد اشاره کردند که پس از انقلاب کارهای بزرگی از جمله اعتکاف، بسیج مساجد و مراسمات مذهبی انجام شده‌است که همه این مسائل را می‌توان جزء وظایف مساجد در گام دوم نیز به حساب آورد.
نقیب با تاکید بر لزوم خود داری از شعاردادن و عمل نکردن، اظهار کرد: امیدواریم چند وظیفه عملیاتی در این نشست علمی توسط گروه های فعال قرآنی به عهده گرفته شود؛ والا اتفاق خاصی نخواهد افتاد و با فراموش شدن صورت مساله، گرفتار حسرت می‌شویم.
وی تصریح کرد: استکبار ستیزی، سپردن مدیریت به جوانان، ارتقای بینش سیاسی، عدالت گستری، نقش مساجد در افزایش روحیه اخلاقی در جامعه، پاسداری از انقلاب، سبک زندگی اسلامی، ایجاد نشاط و امید، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمنان، طهارت اقتصادی، توجه به قشر ضعیف جامعه و مساله کار جوانان، کارهای فراتر از قانون و زمینه سازی برای ظهور از سرفصل های مهمی است که باید در مساجد محقق شوند.

رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم تاکید کرد: باید مشخص شود حوزه علمیه برای آموزش نیروی مساجد چه اقدامی انجام داده است؟ و متولی امور مساجد در کشور برای آموزش در کشور چگونه اقدام کرده اند؟

این قرآن پژوه در پایان یادآور شد: طبق تحقیقات مساجد شلوغ‌تر، واجد امام جماعت یا بسیج یا گروه‌های خوب و جذاب است بنابراین نباید اجازه داد که جاذبه های بیرون مسجد برای جوانان بیشتر باشد که متاسفانه امروز چنین است؛ اگر توانستیم جاذبه های درون مسجد را زیاد کنیم می توانیم به جوانان آموزش های قرآنی هم بدهیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی