تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات است

رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات و عبور از تحریم‌های ظالمانه است؛ چراکه در صورت افزایش حجم مبادلات تجاری، مالی و درهم تنیدگی اقتصادی، جلوی دخالت های بیگانگان در روابط بین کشورها گرفته می‌شود .

کد خبر: ۲۳۹۲۳
۱۴:۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمود واعظی در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کردستان، با بیان اینکه حادثه سیل فروردین ماه ۹۸ با وجود رنج و خسارات به مردم، برکاتی از جمله تأمین آب پشت سدها و رفع مشکلات محیط زیستی به همراه داشت، گفت: در این حادثه شاهد همبستگی و همدلی بین همه نهادها، ارگان‌ها، نیروهای مسلح و مردم بودیم.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک استان کردستان و همجواری با کشور عراق، بیان کرد: همین امر موجب شده تا بخش دولتی و غیر دولتی نگاهی ملی نسبت به توسعه، آبادانی و مسائل این استان داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور زمانی اصلاح می‌شود که بودجه دولتی برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها به صفر و تأمین مالی و سرمایه گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی به اوج برسد، تصریح کرد: فعالیت و ورود جمعی و تیمی بانک‌ها و بخش خصوصی در پروژه‌های کشوری و استانی منجر به تقسیم سود و کاهش ریسک سرمایه گذاری‌ها می‌شود.

واعظی بر ضرورت توجه بیشتر به استان‌های مرزی از جمله کردستان تاکید و عنوان کرد: این استان‌ها آئینه کشور هستند؛ چرا که اکثر مبادلات و مراوادت کشورهای همسایه، نه در تهران بلکه دراین استان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، شریک اول عراق بوده و بالاترین میزان واردات این کشور از ایران است، گفت: عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات و عبور از تحریم‌های ظالمانه است؛ چراکه درصورت افزایش حجم مبادلات تجاری، مالی و درهم تنیدگی اقتصادی، جلوی دخالت‌های بیگانگان در روابط بین کشورها گرفته می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور، با تاکید بر اینکه توسعه خط ریلی به سنندج و در مرحله بعدی به مرز ایران و عراق از سیاست‌ها و برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است، ابراز امیدواری کرد که با تأمین سرمایه مورد نیاز، این پروژه عملیاتی شود.

واعظی با اشاره به مزیت‌های بالای کشاورزی، دامپروری، گردشگری و معادن کردستان، ذکر کرد: باید با حمایت بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دنبال مجریان مناسب دارای اهلیت باشیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با عراق برای احداث ۵ شهرک صنعتی مشترک، خاطرنشان کرد: یکی از این شهرک‌های صنعتی در کردستان احداث می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی