تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

«عوض بن عوف» به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان سوگند یاد کرد

وزیر دفاع سودان با ادای سوگند، به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی این کشور شروع به کار کرد.

کد خبر: ۲۳۸۴۲
۱۲:۲۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - عوض بن عوف، وزیر دفاع سودان با ادای سوگند به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی این کشور در حالی شروع به کار کرد که پیش‌تر در بیانیه‌ای از عزل عمر البشیر، رئیس‌جمهوری این کشور و تشکیل شورای عالی نظامی که برای دو سال کشور را اداره خواهد کرد، خبر داده بود.

وزیر دفاع سودان در بیانیه‌ای گفته بود: کمیته عالی امنیتی مسئولیت کامل امور کشور را به مدت دو سال بر عهده دارد. وی از اعلام حالت فوق‌العاده در کشور به مدت سه ماه و منع رفت و آمد به مدت یک ماه خبر داد و گفت که انتخابات پس از دو سال در کشور برگزار خواهد شد.

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد از جمله آریستید نونونسی، کارشناس حقوق بشر این سازمان در امور سودان،نیالتسوسی کلمان وول، گزارشگر ویژهٔ این سازمان در امور حق آزادی تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی تشکل و دیوید کی، گزارشگر ویژه آزادی بیان سازمان مذکور در رابطه با تحولات اخیر در سودان بیانیه مشترکی صادر کردند.

این گزارشگران که در بیانیه خود از به کار بردن واژه «کودتا» خودداری کردند، استفاده از زور بیش از حد از سوی نیروهای سودانی علیه معترضان مسالمت‌آمیز را محکوم کردند.

در بخش دیگر این بیانیه با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر تشکیل شورای نظامی برای اداره سودان، بر ضرورت گوش دادن مقامات این کشور به درخواست‌های مشروع مردم سودان تاکید شده است.

آریستید نونونسی در پایان این بیانیه آورده است: مقامات سودان را به حفاظت از غیرنظامیان که مسئولیت اصلی آن‌ها است و به لغو حالت فوق‌العاده فرا می‌خوانم. ارتش سودان و نیروهای امنیتی را نیز به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش خشونت و حفظ حقوق قانونی مردم این کشور دعوت می‌کنم.

عوض بن عوف از بازداشت عمر البشیر، رئیس‌جمهوری این کشور و آغاز دوره انتقال سیاسی در این کشور خبر داده و اعلام کرد که قانون اساسی در سودان به حالت تعلیق درآمده و نهادهای نخست‌وزیری، مجلس و ادارات ایالتی نیز منحل شده‌اند. وی همچنین گفت: وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه و مقررات منع رفت‌وآمد برای یک ماه در سراسر سودان برقرار خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی