تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
 سیدمحمد غرضی در گفتگو با "دیدارنیوز":

اقدام آمریکا علیه سپاه، نقشه نتانیاهو و سعودی است

News Image Lead

سپاه پاسداران یک نیروی نظامی قوی، ملی و مردمی است و تروریست نامیدنش توسط آمریکا نقشه عمال آمریکا در منطقه است. ایران هرگز وارد هیچ جنگی نمی‌شود، آمریکایی‌ها در عراق و سوریه به حدی کم توان بودند که لاجرم ایران جایگزین آن‌ها در این دو کشور شد بنابراین احتمال رویارویی نظامی آمریکا با ایران خیلی کم است. مردم ایران اهداف خود را با نقشه‌های نتانیاهو از بین نمی‌برند و فریب بازی‌های او و سعودی را نمی‌خورند.

کد خبر: ۲۳۷۵۲
۱۰:۳۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ اسفندیار عبدالهی: ایالات متحده آمریکا از مدتی قبل اعلام کرده بود که به زودی سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد و دقیقا در روزی که به نام روز «پاسدار» نامگذاری شده بود و همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی (اسراییل) بود، طی بیانیه‌ای تصمیم خود را با این استدلال که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان منطقه حمایت می‌کند و خود نیز اعمال تروریستی مرتکب شده است اعلام کرد.  

 

بلافاصله پس از اعلام این تصمیم، نخست وزیر اسراییل در توییتی نوشت: «دوست گرامی‌ام پرزیدنت ترامپ، از تصمیم شما برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی سپاسگزارم. از شما متشکرم که به یکی دیگر از درخواست‌های مهم من پاسخ مثبت دادید، امری که به نفع کشور‌های ما و کشور‌های منطقه است.»

 

محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه عربستان سعودی هم از این تصمیم ایالات متحده استقبال کرد و از رییس جمهور آمریکا برای توجه به امنیت جهانی تشکر کرد. این واکنش‌ها در حالی است که کشور‌های اروپایی، مواضع متفاوت و محتاطانه‌ای اتخاذ کرده و همگان را به آرامش و صلح دعوت کردند.


در همین رابطه دیدارنیوز با سیدمحمدغرضی وزیر اسبق در دولت جمهوری اسلامی و از فعالین سیاسی به گفتگو پرداخته است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکایی‌ها نسبت به سپاه پاسداران، چنین نگاهی دارند و اصولا چه اهدافی را از این اقدام و تصمیم دنبال می‌کنند، گفت: آمریکا و اروپا از سال‌ها پیش نسبت به خاورمیانه حساس بودند و همیشه یک پای آن‌ها در خاورمیانه بوده است. طی ۶۰ سال گذشته که من به یاد دارم آن‌ها در تلاش بودند هر ارتشی که در خاورمیانه به وجود می‌آید را یا تحت نفوذ خود قرار بدهند یا اینکه از بین ببرند. به عنوان مثال ارتش مصر بعد از جمال عبدالناصر تحت سیطره غرب قرار گرفت و ارتش عراق را وادار به جنگ با ایران کردند و نهایتا هم توسط حمله مستقیم آمریکا از بین رفت.


غرضی اضافه کرد: آمریکایی‌ها به شدت به دنبال این هدف هستند که در خاورمیانه، ارتش‌ها و نیرو‌های نظامی مستقلی که متعلق به مردم هستند را یا ضعیف کنند یا از بین ببرند. آن‌ها قصد دارند کارهایشان را با تکیه بر ارتش اسراییل انجام دهند.


وزیر اسبق پست و مخابرات ادامه داد: آمریکا صدام را سرنگون کرد و مدعی نابود کردن داعش در عراق است ولی ایران به مرور جایگزین آن‌ها شد. در افغانستان نقش ایران پر رنگ‌تر از آمریکا است و هر جا آمریکا حضور دارد ایران نیز حضور دارد و به طور مشخص بازوی ایران در این عرصه‌ها سپاه پاسداران است، بنابراین آمریکا یک نیروی نظامی قوی و رقیب را تروریست نامیده است.


وی یادآور شد: هدف آمریکا ضعیف کردن نیرویی است که در ایران توان مقاومت داشته باشد اما تیرشان به هدف نمی‌خورد زیرا طی چهل سال گذشته هر حرکتی علیه ایران انجام دادند ایران قوی‌تر شد و نتیجه، عکس آن هدفی شد که آمریکایی‌ها به دنبالش بودند، یقینا تصمیم آمریکا علیه سپاه نیز به خودشان بر می‌گردد.


غرضی ادامه داد: تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی هیات حاکمه آمریکا یک استراتژی خاورمیانه‌ای است و هدف نهایی، سیطره کامل بر منابع و سرنوشت ملت‌های منطقه است و تا حدودی هم موفق شده اند ولی در مورد ایران و سپاه، تیرشان به سنگ می‌خورد.


وی با اشاره به استقبال و خوشحالی برخی از کشور‌های منطقه از تصمیم ایالات متحده علیه سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما کاری به خوشحالی و ناراحتی کشور‌های منطقه نداریم، زیرا آمریکا بنا به تشخیص امارات متحده عربی و سعودی‌ها عمل نمی‌کند، آمریکا روزی حامی صدام بود و روز بعد دشمن او شد و این سرنوشت برای دیگر دولت‌های منطقه هم دور از ذهن نیست.


وزیر اسبق دولت جمهوری اسلامی عنوان کرد: اینکه کشور‌های منطقه تلاش کنند ارتش‌های اروپایی و آمریکایی را وارد منطقه کنند بی سابقه نیست و از جنگ جهانی اول به این طرف، ارتش‌های غربی همیشه در منطقه حضور داشتند و این رویه ادامه دار است، زیرا کشور‌های نو ظهور منطقه ما همیشه نیاز به ارباب دارند و هنوز از تحت الحمایگی غرب خارج نشده اند.


غرضی ادامه داد: ارتش آمریکا در عراق ۴ هزار کشته داد و شکست خورد اما در جنگ ایران و عراق ما حدود ۲۵۰ هزار نفر شهید داشتیم. این مقایسه را به این دلیل انجام دادم که بگویم مردم آمریکا مانند مردم ایران، جان برکف و پای کار نیستند لذا از بابت جنگ با آمریکا نباید نگران بود. آمریکایی ها نمی‌توانند در منطقه ما کار ماندگاری انجام دهند و زیر پایشان خالی است و نمی‌توانند برنامه سیاسی و نظامی پایداری درمنطقه و خصوصا در مورد ایران انجام دهند.


وی در پاسخ به این پرسش که ایران به طور مشخص چه موضعی باید در مقابل اقدام آمریکا مبنی بر تروریست نامیدن سپاه اتخاذ کند، گفت: نباید تحریک شویم و بهانه لازم را نباید به دست بدخواهان و دشمنان بدهیم. جنگ و تقابل نظامی حتی اگر ما از دشمن هم قوی‌تر باشیم خوب نیست و جز زیان و آسیب، عایدی دیگری ندارد. ما باید صبور، محکم و عقلانی عمل کنیم و مانع هرگونه تحریک کردن و تحریک شدن شویم. نقشه نتانیاهو این است که از طرف ایران عملی انجام شود که منجر به درگیری مستقیم بین ایران آمریکا شود، لذا فکر می‌کنم مسئولان ما باید مواظب باشند فریب نقشه‌های اسراییل را نخورند و در زمین دشمن بازی نکنند.

 

اقدام آمریکا علیه سپاه، نقشه نتانیاهو و سعودی است

 

نقشه های اسراییل و سعودی توسط عقلانیت ما بی اثر می شود

 

محمد غرضی گفت: نتانیاهو از ترامپ تشکر کرد و برخی فکر می‌کنند اینکه آمریکا سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده، پیشنهاد اسراییل بوده است، در صورتی که یکی از مقامات ترکیه اخیرا گفته که این پیشنهاد از طرف یکی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس بوده است. این کار‌ها برای این است که صبر ایران را تمام کنند و نهایتا ایران را وارد یک داستان خطرناک کنند. ایرانی‌ها صبور، توانمند و صلح طلب هستند و فریب این بازی‌ها را نمی‌خورند.


وی اظهار داشت: طی ۳۰۰ سال گذشته هر کشوری که جنگی را آغاز کرد شکست خورد. ناپلئون بناپارت، دو جنگ جهانی که توسط آلمانی‌ها شروع شد، تهاجم جمال عبدالناصر به یمن، حمله صدام به ایران و حمله آمریکا به عراق و افغانستان، مثال‌هایی هستند که می‌توان به آنها استناد کرد؛ لذا ما هرگز نباید آغاز کننده چنین کارزاری باشیم و سود ما در صلح و دوری از جنگ است.


غرضی بیان کرد: سپاه پاسداران یک نیروی نظامی قوی، ملی و مردمی است و تروریست نامیدنش توسط آمریکا نقشه عمال آمریکا در منطقه است. ایران هرگز وارد هیچ جنگی نمی‌شود، آمریکایی‌ها در عراق و سوریه به حدی کم توان بودند که لاجرم ایران جایگزین آن‌ها در این دو کشور شد بنابراین احتمال رویارویی نظامی آمریکا با ایران خیلی کم است. مردم ایران اهداف خود را با نقشه‌های نتانیاهو از بین نمی‌برند و فریب بازی‌های او و سعودی را نمی‌خورند.
 
وی افزود: ملت ایران به توانایی خود متکی است و سپاه پاسداران هم عضوی از مردم بزرگ ایران است. ایران شروع کننده هیچ جنگی نبوده و نیست و دنباله روی اهداف شوم دیگران نیست. همانگونه که ایرانیان، شر اسکندر مقدونی، مغول و دیگر متجاوزان را کم کردند موضوع آمریکا، اسراییل و عمالشان نیز از نظر ایران منتفی است.
 
وزیر اسبق نفت گفت: طمأنینه و عقلانیت، خصوصیت بارز ملت ایران است و در این مقطع هم باید این اصل را محور تصمیمات قرار دهیم و از غوره حلوا بسازیم. هر کس اقدامی علیه ایران انجام دهد به سرنوشت صدام گرفتار خواهد شد. ایرانیان دو دولت فاشیسم مقتدر عربی را از بین بردند؛ بنی عباس و بنی امیه امپراطور‌های دنیای آن روزگار بودند؛ ابومسلم خراسانی، مروان را ساقط کرد و ایران معاصر نیز حزب بعث صدام را از بین برد، لذا این خصوصیت عمومی مردم ایران است که وقتی مجبور می‌شوند وارد دفاع شوند دشمن را به زانو در می‌آورند، ضمن اینکه همیشه به دنبال صلح هستند.


غرضی بیان کرد: «بولنت اجویت» نخست وزیر پیشین ترکیه در جایی گفته است نه آمریکا از عثمانی قوی‌تر است و نه ایران امروز، ضعیف‌تر از ایران دیروز است، ایران صد سال در جنگ با عثمانی بود و شکست نخورد، با این وجود که از نظر وسعت و جمعیت، یک سوم عثمانی بود، لذا این تصور که ما باید از آمریکایی‌ها بترسیم گمانه غلطی است.
 
وی درباره تاثیر قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بر توسعه اقتصادی کشور گفت: اگر پول مردم که از طریق فساد و دست اندازی عده‌ای به تاراج رفته است توسط قوه قضاییه، دولت و حاکمیت، آزاد شده و وارد گردش مالی و اقتصادی کشور شود و کار تولید، صادرات و واردات روند عادی پیدا کند، اقدام آمریکا علیه سپاه بی تاثیر‌تر از همیشه خواهد شد. سپاه، ملت ایران، قدرت سیاسی کشور، اقتصاد و قدرت نظامی ما به هم پیوسته است و جدا از هم نیست و تحت نام بزرگی به نام ایران تعریف می‌شود.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی