تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
انتقاد سردار صنیع‌خانی از پوشیدن لباس سپاه توسط نمایندگان مجلس

افرادی که لباس سپاه را پوشیده‌اند بویی از مزیت آن نبرده‌اند

سردار سید علی صنیع خانی، از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اعتراض به اینکه نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه لباس سپاه پوشیده بودند، گفت: واقعا در اقلیت هستند کسانی که مشی‌شان مشی پاسداری است؛ اکثریت اینها دنیاطلبانی هستند که به هر رنگی درمی‌آیند تا دنیایشان را به دست بیاورند و حفظ کنند.

کد خبر: ۲۳۶۹۱
۰۸:۳۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سردار صنیع خانی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: اولا باید روز پاسدار و تولد امام حسین علیه السلام را تبریک گفت. از تلویزیون صداوسیما دیدم که نمایندگان مجلس لباس سبز سپاه را در حمایت از سپاه به تن کرده بودند. این کار من را خیلی نگران کرد. واقعا به جای اینکه یک تبریک به سپاهیان باشد، برای ما نگرانی بوجود آورد. برای اینکه یک سری افرادی که هیچ سنخیتی با سپاه و سپاهی و این لباس ندارند این لباس را بر تن کردند. البته یک اقلیتی از اینها هستند که عملکرد قابل قبولی داشتند اما اکثریت آنها کسانی هستند که فاصله‌ی قابل توجهی دارند با سپاه به‌ویژه آنهایی که این لباس را ارزشمند کردند، یعنی آن سپاهیان اولیه که بنیانگذاران سپاه بودند.

وی افزود: لباسی که بر تن خرازی و همت و احمد کاظمی و باکری نشسته، حالا بر تن کسانی می‌نشیند که اصلا هیچ بویی از آن مزیت‌هایی ندارند که آنها داشتند. اینها می‌توانستند مانند گذشته یک بیانیه در حمایت بدهند اما نمی‌دانم چه کسی این اجازه را داد که لباس سپاه را با آن قداستی که داشته بر تن اینها بکنند.

صنیع خانی همچنین گفت: برخی از کسانی که فرمانده سپاه هم هستند ولی فاصله دارند با کسانی که قبلا در لباس سپاه بودند و یا اکثریتی شایسته که در سپاه این لباس را در تن دارند، یعنی حتی کسانی که در سپاه هستند ولی آن شئونات سپاه را رعایت نمی‌کنند حتی آنها هم باید خلع لباس بشوند، چه بسا بخشی از نمایندگان مجلس که عملکردشان کاملا مشخص است.

این فرمانده سابق سپاه تاکید کرد: به عنوان یک پاسدار واقعا معترض هستم به کسانی که به نمایندگان مجلس مجوز پوشیدن لباس سپاه را داده‌اند. نمی‌دانم سپاه اجازه داده یا نه. باید پاسخ داده شود که چه کسی چنین کاری را کرده است. این کار خوبی نبود، اتفاقا بر علیه ما بود. ارزش این لباس را پایین آوردند.

وی گفت: پشت این لباس خیلی چیزها خوابیده است؛ آن ایثارها و فداکاری‌ها. بچه‌های سپاه برای هیچ چیز دنیا این لباس را نپوشیدند، بلکه برای این آمدند که جانفشانی و ازخودگذشتگی کنند برای این نظام، نه برای مال دنیا. وقتی ما وارد سپاه شدیم هیچ کسی نیامد بود برای اینکه مقامی، پستی و درجه‌ای و حقوقی بگیرد. همه فقط و فقط برای خدمت کردن به کشور بود، برای حفظ این نظام بود و جانشان را هم دادند؛ حالا یک عده‌ای هم از آنها باقی ماندند.

این برادر دو شهید دفاع مقدس تصریح کرد: به ذهنم رسید که ما باید جواب بدهیم به کسانی که بنیانگذار این سپاه بودند و برای آن زحمت کشیدند. ارزش این لباس به آن کسانی بود که آن لباس را تن کرده بودند، حالا این که اینها این لباس را بر تن کنند مسخره کردن و سخره گرفتن همه‌ی آن ارزش‌هایی است که ما به آنها پایبند بودیم.

وی ادامه داد: البته ما سپاهی‌ها خودمان هم باید توجه کنیم، قدر این لباس را بدانیم، کاری نکنیم با کاری که اسلاف‌مان انجام دادند. نباید اجازه بدهیم که هر کسی این لباس را بر تن کند. واقعا در اقلیت هستند کسانی که مشی‌شان مشی پاسداری است؛ اکثریت اینها دنیاطلبانی هستند که به هر رنگی درمی‌آیند تا دنیایشان را به دست بیاورند و حفظ کنند. واقعا ناراحت شدم از این وضعیت.

سردار صنیع خانی همچنین در پاسخ به یادآوری اینکه امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع که ارتشی است هم در این روز لباس سپاهی پوشیده بود، گفت: مهم این است کسی که آن لباس را پوشیده چه نسبتی با سپاهیان دارد. ممکن است که امیر حاتمی فردی باشد که از نظر عملکرد و اعتقاداتش به سپاه نزدیک باشد و آن فرق دارد. برخی از نمایندگان هم که سنخیت دارند، زندگی‌شان درست است، عملکردشان ایثارگرانه است، به آنها معترض نیستم که این لباس را به تن کنند؛ اما اکثریت آنهایی که ما می‌شناسیم عبید الدنیا هستند، یعنی بنده‌ی دنیا هستند، خیلی‌هایشان اعتقادی به سپاه ندارند اما لباس را هم تن کردند در حالی که برخی از آنها کاملا موضعشان ضدسپاه هم هست.

وی در عین حال گفت: البته من نمی‌گویم که همه‌ی عملکرد سپاه درست است، اما ما هم در هر جهت باید نسبت به کسانی که بنیاد این سپاه را گذاشتند پاسخگو باشیم که چرا اینطور می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
بنده سخنان ایشان را تایید میکنم یک مشت نماینده چاپلوس که ھیچ اعتقادی به سپاه ندارند و فقط درفکرزراندوزیند
abed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
نظر جالبی بود ولی قابل قبول نیست حمایت از سپاه را اینطور تحلیل کرد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی