تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

سرگشاده با رییس جمهور: استاندار هتاک خوزستان را عزل کنید

سعید رضوی فقیه، جامعه شناس، در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی رییس جمهور از او خواست که استاندار خوزستان را به خاطر هتاکی به یک شهروند عرب خوزستانی عزل کند.

کد خبر: ۲۳۶۲۸
۱۱:۰۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه در پی می‎آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی؛

با سلام و احترام معروض می دارد اخیرا ویدئویی در فضاهای مجازی پخش شده که در آن استاندار خوزستان یکی از شهروندان شریف آسیب دیده از سیل را به صِرف اعتراضی ساده مورد اهانت و اتهام قرار داده و به جای مرهم نهادن نمک بر زخم او می‌پاشد. ظاهرا وی فراموش کرده عامل دولت مرکزی در منطقه است و دولت مرکزی نیز عامل مردم ایران از هر قومیت و زبان و مذهب. متاسفانه در حکومت مستقر حاضر که قرار بوده حکومت عدل علی علیه السلام باشد تنها اسمی از آن قهرمان عدل و عقل باقی مانده و رسمها عموما به خلاف عدالت و عقلانیت جاریست و درشت گفتن و تندی کردن تبخترآمیز و بی ادبانۀ مسئولان و منسوبانشان با مردم نجیب و صبورمان امری بسیار فراگیر و عادی شده است.

جناب آقای روحانی،

من در این نامه برای حقوق تضییع شدهٔ خود چانه نمی زنم و تا به حال برای رفع هیچیک از محدودیت‌ها وممنوعیت‌های غیر قانونی متعدد نه به شما و نه به مقامات بالاتر از شما شکایت نبرده و اظهار درخواستی نکرده ام اما اینک با صراحت از شما خواهش میکنم برای دفاع از کرامت و حرمت خدشه دارشدهٔ یکی از شهروندان شریف و آسیب دیدهٔ ایران که بمثابه توهین به همۀ ایرانیان است، سریعا نسبت به عزل استاندار ریاکار بی‌مبالات و دلجویی از آن هموطن گرامی و تمامی مردم خوزستان اقدام کنید. اقدام استاندار خاطی خوزستان در نوع خود اولین مورد نبوده و احتمالا آخرین مورد هم نخواهد بود اما شما وظیفه دارید با این مورد و موارد مشابه بعدی چنان برخورد کنید که درسی برای امروز و فردای همۀ کارگزاران دولت تحت مدیریتتان باشد.

جناب آقای رئیس جمهوری،

خودداری از توبیخ و عزل استاندار هتاک خوزستان و حتی تعلل و تاخیر در این کار بدان معناست که شما نیز به اینگونه رفتارها با مردم که ولی‌نعمت جمیع کارگزاران کوچک و بزرگ نظامند رضایت دارید که ان شاء الله چنین نیست اما اگر خدای ناکرده چنین باشد در کمال احترام باید عرض کنم در این صورت تکلیف ما با شما روشن خواهد بود.

والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین

نوزدهم فروردین ۱۳۹۸ خورشیدی

سعید رضوی فقیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی