تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
پدرام سلطانی:

مهمترین دلیل مهاجرت نخبگان از ایران ناامیدی است نه مسائل اقتصادی

پدرام سلطانی، نائب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران بالاترین نرخ مهاجرت نخبگان در جهان را داراست و باید نگران این مساله بود.

کد خبر: ۲۳۵۵۴
۱۵:۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - پدرام سلطانی، نائب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران بالاترین نرخ مهاجرت نخبگان در جهان را داراست و باید نگران این مساله بود.

 این فعال اقتصادی افزود: مهاجرت نخبگان در کشور زنگ خطری برای اجرا و تداوم برنامه‌های توسعه در کشور تلقی می‌شود.

 وی با تاکید بر اینکه استناد وی در این حوزه برآوردهای جهانی صورت گرفته است، ادامه داد: ریشه یابی این مساله نشان میدهد اتفاقا دلیل اصلی میل به مهاجرت از ایران نه مسائل اقتصادی که ناامیدی است.

 او افزود: به نظر می‌رسد نخبگان از اینکه ما می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم ناامید شده اند و البته پمپاژ ناامیدی در جامعه نیز در این وضعیت تاثیری جدی دارد.

سلطانی گفت: وقتی این قشر از اصلاحات لازم در درون کشور ناامید می‌شوند، تصمیماتی از این دست اتخاذ می‌کنند در حالی که اگر شرایطی در کشور ایجاد شود که نخبگان نیز احساس رضایت نسبی کنند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان ایرانی در دهه چهارم و پنجم و حتی ششم زندگی شان اقدام به مهاجرت می‌کنند، ادامه داد: شاید مسائل اقتصادی در قشر جوان تحصیلکرده مولفه موثری باشد اما نخبگانی در دهه‌های چهارم تا ششم مهاجرت می‌کنند از وضعیت اقتصادی با ثباتی برخوردارند و در نتیجه باید ریشه‌یابی این وضعیت در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی کشوری که خالی از نخبگان شود حتما در اداره و پیشرفت خودش و البته رقابت با دیگر کشورها دچار اختلال خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی