تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

مطهری: سیدمحمد خاتمی ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الملاقات نیست

محمد علی وکیلی در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری به نطق محمدعلی زاهدی واکنش نشان داد.

کد خبر: ۲۲۳۰۲
۱۴:۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری شفاهی در اخطاری به استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی و در واکنش به نطق محمدمهدی زاهدی گفت: پیرامون آنچه آقای دکتر زاهدی و تعدادی از نمایندگان بیان داشتند باید بگویم که اظهاراتشان غیرمنصفانه است. در مورد اینکه دیداری انجام گرفته و این دیدار خلاف منافع ملی بوده است باید به عرض ایشان برسانم که خلاف منافع ملی آنجایی انجام گرفت که با تنگ نظری و فتنه نمایی بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی این کشور را به حاشیه بردیم.

وی افزود: خلاف منافع ملی آنجایی انجام گرفت که رئیس جمهور ۸ ساله‌ای را همچنان در گوشه و کنار کشور حرکت می‌کند؛ سخنرانی آزاد دارد؛ سفر آزاد دارد و تمام مرزهای رسمی کشور را زیر سوال می‌برد، اما کسی معترض او نمی‌شود. خلاف منافع ملی این چیزهاست نه رئیس جمهوری که سالهاست در گوشه‌ای نشسته است و جز دعوت به وحدت، رحمت و تبعیت کار دیگری نمی‌کند.

در جریان اظهارات وکیلی عده‌ای از نمایندگان در جایگاه هیئت رئیسه وارد شده و واکنش‌های انتقادی بسیار تندی نسبت علی مطهری و محمدعلی وکیلی گرفتند. مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در بلندگو هیئت رئیسه فریاد زنان ادعا کرد: خاتمی خون ریخته! خاتمی فتنه‌گر است! آقای مطهری بی‌طرف باشید!

وکیلی ادامه داد: خلاف منافع ملی وقتی است که ما زبان به تهدید نمایندگان مردم می‌بریم.

عده‌ای از نمایندگان که در جایگاه هیئت رئیسه حاضر شده بودند خطاب به علی مطهری گفتند: چرا وقتی ما گلو پاره می‌کنیم به ما وقت نمی‌دهید؟

علی مطهری خطاب به این نمایندگان گفت: ما به شما وقت داده‌ایم. بفرمائید سرجایتان.

در ادامه از نمایندگان حاضر در جایگاه هیئت رئیسه جملاتی مانند: «دمشان به دم فتنه‌گران وصل است.» «فتنه خط قرمز انقلاب است.» و… شنیده شد.

علی مطهری در واکنش به این اظهارات گفت: تذکر آقای وکیلی وارد بود و آقای خاتمی ممنوع الملاقات نیست. ممنوع التصویر است که این هم مبنای قانونی ندارد. لطفاً بفرمائید سرجایتان. صحبتی کردید که تلویحاً توهین به عده‌ی کثیری از نمایندگان بود و آقای وکیلی هم جواب دادند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی