تیتر امروز

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»
قسمت دوم از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز

علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»

در دومین قسمت از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز با شخصیت‌های تاریخی، علی شمس اردکانی ادامه ماجرای ارتباط خود با امام و رفت آمد چندباره از کویت به نوفل‌لوشاتو و بالعکس را تشریح کرد.

رئیس بانک مرکزی آمریکا: ترامپ نمی‌تواند مرا اخراج کند

رئیس بانک مرکزی آمریکا که با انتقادات شدیدی از سوی رئیس جمهور کشورش مواجه شده در مصاحبه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند وی را اخراج کند.

کد خبر: ۲۲۲۸۳
۱۲:۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه‌ی CBS گفت: قانون کاملاً مشخص است؛ من یک دوره ریاست چهار ساله دارم و قصد دارم تا پایان در آن خدمت کنم.

با این حال پاول از انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یا صحبت درباره گفت‌وگوهای شخصی‌اش با وی امتناع کرده و گفت: برای من مناسب نیست که چنین کاری انجام دهم.

وی افزود: من تلاش می‌کنم تا درباره رئیس جمهور اظهار نظری نکنم. به نظر من این کار برای من درست نیست که درباره‌ رئیس جمهور یا هر مقام منتخب دیگری اظهار نظر کنم.

پاول تاکید کرد: اگر چنین کاری انجام دهم به نظر من از وظیفه اصلی که داریم منحرف شده‌ام.

جرومی پاول همچنین تاکید کرد که حملات سیاسی از سوی ترامپ هیج نقشی در تصمیم بانک مرکزی در ماه ژانویه برای توقف در افزایش نرخ بهره ندارد.

وی گفت: تصمیم بانک مرکزی برای توقف افزایش نرخ بهره در ماه ژانویه پس از افزایش چهار برابری نرخ در سال ۲۰۱۸ میلادی صورت گرفت چرا که اقتصاد جهان به کندی پیش می‌رود و دیگر خطرات برای اقتصاد آمریکا نیز رو به افزایش است. بانک مرکزی فعلاً قصد دارد که در تصمیم گیری برای تعیین مجدد نرخش صبور باشد.

پاول افزود: صبور بودن به آن معنا است که ما هیچ عجله‌ای برای تغییر نرخ بهره‌مان نداریم. ما معتقدیم این جایگاه و موقعیت مناسبی برای اقتصادی است که در ۵۰ سال گذشته پایین‌ترین نرخ بیکاری را داشته، تورم در آن با هدف دو درصدی برابر است و به سلامت خوب خود بازگشته است.

این مقام ارشد گفت: در سه ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا شاهد افزایش اسناد و مدارک کاهش رشد جهانی به همراه فعالیت‌های کمتر در چین و اروپا و تهدیدات بالقوه از جانب رویدادهایی همچون بریگزیت بوده است.

رییس بانک مرکزی آمریکا افزود: ما اعلام کرده‌ایم که قصد داریم منتظر بمانیم و ببینیم چه پیش می‌آید؛ پیش از آنکه هر گونه تغییری برای سیاست نرخ بهره‌مان اتخاذ کنیم و این به معنای صبور بودن است.

پاول گفت: علی رغم انتقادات، بانک مرکزی همواره تصمیماتش را بر مبنای آنچه که به صلاح مردم آمریکا می‌داند اتخاذ خواهد کرد. ما هرگز ملاحظات سیاسی را در تصمیم‌گیری‌هایمان دخیل نمی‌کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی