تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

واشنگتن: کنسولگری و سفارت آمریکا در قدس امروز ادغام می‌شوند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفارت و کنسولگری این کشور در قدس امروز (دوشنبه) ادغام می‌شوند این به منزله کاهش سطح دیپلماتیک آمریکا نزد تشکیلات خودگردان فلسطین است.

کد خبر: ۲۱۷۸۱
۰۹:۳۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنسولگری این کشور در قدس که به فلسطینیان خدمات ارائه می‌کند قرار است امروز (دوشنبه) در سفارت آمریکا واقع در قدس اشغالی، ادغام شود.

در این بیانیه آمده است که ادغام کنسولگری و سفارت آمریکا در قدس اشغالی بدین معنا نیست که سیاست واشنگتن در قبال این شهر تغییر می‌کند.

این درحالی است که این اقدام آمریکا خشم ملت و مقامات فلسطینی را به همراه داشته است.

همچنین خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: تصمیم ایجاد مرکز دیپلماتیک واحد در ماه اکتبر توسط مایک پامپئو، وزیرخارجه آمریکا اعلام شد و انتظار می‌رفت که در اوایل مارس جاری این اقدام عملی شود.

پیشتر یک منبع مطلع که نخواسته‌ بود نامش فاش شود به رویترز گفته بود که آمریکا قصد دارد که سفارت و کنسولگری خود در قدس را ادغام کرده و مرکز دیپلماتیک واحد را تشکیل دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی