تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

امسال تنها ۴درصد زنان تهرانی، خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اعلام مراجعه ۳۷۸هزار تهرانی برای اهدای خون طی ۱۱ ماه گذشته، گفت: در این میان متاسفانه تنها چهار درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل داده‌اند.

کد خبر: ۲۱۷۳۷
۱۲:۲۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دکتر طباطبایی در نشست خبری انتقال خون استان تهران با اشاره به آمار اهدای خون در استان تهران، گفت: در ۱۱ ماه امسال حدود ۳۷۸ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند و از این تعداد حدود ۲۹۲ هزار نفر موفق به اهدای خون، پلاسما و پلاکت شدند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۱۹ درصد افراد، اهداکنندگان بار اولی بودند و ۸۱ درصدشان یا سابقه اهدای خون داشتند یا اهداکننده مستمر بوده‌اند. متاسفانه فقط چهار درصد اهداکنندگان‌مان را بانوان تشکیل داده‌اند که این نشان می‌دهد ما هنوز در جذب بانوان برای اهدای خون موفق نبوده‌ایم.

طباطبایی با بیان اینکه آمار اهدای گروه‌های خون منفی در استان تهران از میانگین ۱۰ درصدی کشور بیشتر و ۱۲ درصد از اهداکنندگان‌مان از گروه‌های خونی منفی بودند، ادامه داد: از کل اهداکنندگان انتقال خون استان تهران، ۲۷۳ هزار واحد گلبول قرمز تولید شده، اما طی این مدت ۳۷۲ هزار گلبول قرمز توزیع شده است.

وی افزود: باید توجه کرد که بسیاری از مردم جراحی‌هایشان را در تهران انجام می‌دهند و طبیعتا انتقال خون از طریق شبکه خونرسانی، خون مورد نیازشان را تامین می‌کند. در عین حال در این مدت ۲۷۳ هزار پلاسما تولید کردیم که خوشبختانه توزیع‌مان حدود ۱۴۷ هزار واحد بود. باید توجه کرد که پلاسما معمولا یک پنجم خون مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تقریبا میزان اهدای خون در سال  ۹۷ مشابه سال ۹۶ بوده است و افزایشی نداشته‌ایم، اظهار کرد: میزان اهدای خون در سال ۹۶، حدود ۲۹۱ هزار و ۶۲۰ واحد بوده است که این میزان در سال ۹۷ نزدیک به ۲۹۱ هزارو ۵۱۰ واحد بوده است. در حوزه اهدای پلاکت نیز که فراورده‌ای استراتژیک است و عمر کوتاهی دارد، در ۱۱ ماهه اخیر ۲۳۰ هزار واحد پلاکت در انتقال خون استان تهران تولید شده که همین میزان را در بیمارستان‌ها توزیع کرده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره استفاده از پلاسمای ایرانی در تولید داروهای مشتق از پلاسما، گفت: در حال حاضر در دنیا با توجه به افزایش سن از داروهای مشتق از پلاسما برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با بیماری‌های نوپدید استفاده می‌شود. در عین حال باید ظرفیت تولید پلاسما را در کشور بالا بریم تا ۱۰۰ درصد داروهای مشتق از پلاسما، با پلاسمای ایرانی باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی