تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

زغال‌اخته بخورید تا دچار بیماری قلبی نشوید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف زغال‌اخته می‌تواند به میزان قابل توجهی ریسک بیماری قلبی را کاهش دهد.

کد خبر: ۲۱۶۳۹
۱۰:۵۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

زغال‌اخته بخورید تا دچار بیماری قلبی نشوید

دیدارنیوز ـ به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف زغال‌اخته می‌تواند به میزان قابل توجهی ریسک بیماری قلبی را کاهش دهد.

محققان کالج لندن تأکید می‌کنند، مصرف روزانه 200 گرم زغال اخته طی یک ماه می‌تواند عملکرد فشار خون را بهبود بخشد.

بررسی‌ها بیانگر آن است که مصرف زغال‌اخته مانند داروهای فشار خون عمل می‌کند و افرادی که قبل از ابتلا به این بیماری از زغال اخته استفاده کنند، می‌توانند ریسک بروز این بیماری را دفع کنند.

زغال‌اخته حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسیدفولیک، ویتامین‌های E, B۱, B۲, C و فلاوونوئیدها است که علاوه بر کاهش ریسک بروز بیماری قلبی و فشار خون می‌تواند در حفظ سلامتی افراد نقش موثری ایفا کند.

مواد مغذی موجود در زغال‌اخته همچنین از بروز سرطان‌های ریه، کولون «قسمتی از روده بزرگ» و تکثیر سلول‌های سرطان خون بدون تاثیر بر سلول‌های سالم جلوگیری می‌کند. 

فشار خون بالا علت اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی است و اگر نادیده گرفته شود می‌تواند منجر به حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی