تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
معاون پرورشی آموزش و پرورش خبر داد

شرکت بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در هجدهمین کنگره پرسش مهر

News Image Lead

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شرکت بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در هجدهمین کنگره پرسش مهر خبر داد و گفت که شمار دانش آموزارن دختر شرکت کننده در این کنگره از تعداد دانش آموزان پسر بیشتر است.

کد خبر: ۲۱۳۴
۱۵:۳۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران درباره هجدمین کنگره پرسش مهر اظهار کرد: یکی از رخدادهای مهمی که در وزارت آموزش و پرورش مورد استقبال بی‌نظیر و زیاد دانش‌آموزان قرار گرفته است، مسابقه پرسش مهر است که از لحاظ برنامه‌ای، تفاوت‌هایی با سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد.

وی از دستور کار قرار گرفتن پرسش مهر ریاست‌جمهوری در حوزه پرورشی از سال ۱۳۷۶ خبر داد و ادامه داد: مخاطبان پرسش مهر دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا هستند که موضوع آن درباره مسائل روز کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی است.

کاظمی با اشاره به سؤال پرسش مهر سال گذشته ریاست جمهوری افزود: سؤال هجدهمین پرسش مهر این بود که «چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کمیته‌های برگزاری پرسش مهر در استان، شهرستان‌ها، مناطق و نواحی تشکیل شد و اطلاع‌رسانی از کانال‌های مختلف صورت گرفته است که با استقبال زیاد دانش‌آموزان مواجه شد.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در این کنگره اضافه کرد: ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۴۳ نفر رشته در ۱۲ رشته شامل شعر، داستان‌نویسی، مقاله پژوهشی، سخنرانی، وب‌نوشت، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و سرودهمگانی در پرسش مهر شرکت کردند که این آمار نشان می‌دهد با مسابقات فرهنگی و هنری رقابت تنگاتنگی دارد.

کاظمی از شرکت ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۹۹ دانش‌آموز در هجدهمین کنگره پرسش مهر خبر داد و گفت: این تعداد شامل یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۴۷۸ دانش‌آموز دختر و یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۲۱ دانش‌آموز پسر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۱۶ خانواده در هجدهمین پرسش مهر تصریح کرد: در بخش معلمان ۱۳۸ هزار و ۱۲۸ نفر شامل ۵۶ هزار و ۸۷۷ معلم مرد و ۸۱ هزار و ۲۵۱ معلم زن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۸۱۳ اثر به دبیرخانه کشوری پرسش مهر هجدهم راه پیدا کرده است بیان کرد: ۲۶۲ اثر از دانش‌آموزان ۲۲ کشور نیز به دبیرخانه پرسش مهر ارسال شد.

کاظمی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در نیمه تیرماه امسال مراسم اختتامیه برگزار شود گفت: در کنگره نهایی پرسش مهر هجدهم ۱۸۰ نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند که شامل ۶۷ دانش‌آموز، ۱۰۲ معلم و ۱۱ خانواده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی