تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

حراج تابلوی ربنا با امضای همایون شجریان

دو تابلوی نقاشی‌خط ربنا از آثار علی رحیمی‌پارسا است که تابستان امسال با حضور همایون شجریان رونمایی و امضا شدند.

کد خبر: ۲۱۰۸۸
۱۳:۲۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حبیب رضایی (بازیگر سینما و مشاور هنری این پروژه) در همین رابطه گفت: این تابلوهای نقاشی‌خط ادای دینی هنرمندانه به ربنای دلنشین استاد شجریان است که با کیفیت و تکنیک خاصی طراحی و اجرا شده‌اند و در مراسم رونمایی مورد تایید همایون هم قرار گرفته و آنها را امضا کرده است.

رضایی افزود: آقای رحیمی‌پارسا فقط ۲ نسخه از این تابلوی نقاشی‌خط مزین به «ربنا» را اجرا کرده که قرار است به زودی در یک نمایشگاه و حراج خیریه به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش گذاشته شوند.

او افزود: همه هزینه‌های تامین شده از محل فروش این آثار زیر نظر خالق اثر و شخص همایون شجریان صرف امور خیریه خواهد شد.

آنگونه که این بازیگر سینما گفته است؛ کارشناسان مشغول بررسی این آثار برای قیمت‌گذاری هستند و هنوز قیمت پایه تابلوها مشخص نشده است. اما قرار است در اوایل اسفند ماه با حضور جمعی از خیرین و مجموعه‌داران آثار هنری، این ۲ تابلوی نفیس و ارزشمند به نمایش گذاشته شود.

صوت «ربّنا» یکی از آثار استاد محمدرضا شجریان و شامل ۴ دعا از آیات قرآن است که همه با عبارت ربّنا آغاز می‌شوند. این اثر در تیرماه سال ۱۳۵۸ ضبط شده و برای مدت ۳۰ سال، جزء برنامه‌های اصلی رادیو و تلویزیون ایران در ماه رمضان بوده‌است و اردیبهشت سال گذشته با شماره ١٣٩٦ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ایران به ثبت ملی رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی