تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رییس کانون انبوه‌سازان

فعالان صنعت ساختمان دوبار بی‌تقصیر ورشکست شدند

News Image Lead

رییس کانون انبوه‌سازان با انتقاد از قانون پیش‌فروش گفت: بی‌توجهی به قوانین و اهمیت ندادن به بخش خصوصی منجر به بروز مشکلات کنونی صنعت ساختمان شده است.

کد خبر: ۲۰۸۳۹
۱۲:۰۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز- جمشید برزگر در اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان  با بیان این مطلب افزود:‌ اصلاح قوانین بازدارنده چون قیمت قانون پیش‌فروش، بیمه تامین اجتماعی، نظام مهندسی و قانون مالیات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عدم توجه به قوانین و اهمیت ندادن به بخش خصوصی منجر به بروز مشکلات کنونی صنعت ساختمان شده است.

وی بیان کرد: فعالان صنعت ساختمان دو بار بدون هیچ تقصیری ورشکست شده‌اند، یکبار در سال ۹۱ و بار دیگر در سال ۹۶ و ۹۷ که واحدهای مسکونی پیش‌فروش شده را با قیمت ۴ برابر به اتمام رساندند.

ساخت مسکن

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد: قیمت میلگرد طی یک هفته از ۳۵۰۰ تومان به ۴۷۰۰ تومان می‌رسد، در حالی که صفر تا صد این محصول در کشور تولید می‌شود و هیچکس هم پاسخگو نیست که چرا این اتفاقات می‌افتد.

وی با طرح این پرسش که چرا قانون ساماندهی مسکن اجرا نمی‌شود، گفت: قوانین خلق‌الساعه مالیاتی کمر تمامی سازندگان مسکن را شکسته و با ادامه این روند این صنعت با رکود مطلق مواجه خواهد شد، در حالی که اصلاحیه قوانین دو سال در کمیسیون اقتصادی معطل مانده و تعیین تکلیف نمی‌شود.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: در حوزه بازآفرینی شهری حتی ۱۰ واحد هم نمی‌توانیم احداث کنیم چراکه قانون پیش فروش به ما اجازه نخواهد داد که تسهیلات اخذ کنیم یا قبل از موعد پیش فروش کنیم و با وجود این قوانین بازدارنده به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

برزگر تصریح کرد: سالانه به یک میلیون واحد نوساز نیازمندیم و ۲۰ میلیون بدمسکن در کشور داریم با توجه به ضرر و زیانی که در این حوزه در حال رخ دادن است، باید ۲۰ میلیون واحد را احیا کنیم تا بتوانیم شاهد برطرف شدن این آسیب‌های اجتماعی باشیم که متاسفانه به دلیل عدم توجه به بخش خصوصی واقعی نخواهیم توانست اهداف برنامه توسعه و بازآفرینی شهری را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه فعالان این صنعت ۹ درصد مالیات، ۳۰ درصد عوارض شهرداری و ۲۳ درصد بیمه کارگران خود را پرداخت می‌کنند، افزود: زمین، هزینه‌هایی که به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، تجهیزات و مصالح هزینه‌هایی است که با انجام آن بعد از دو سال مسکن با ۲۵ درصد سود به فروش می‌رسد اما امروز واحدها را با ۲۰ درصد سود تحویل می‌دهیم که با این نرخ سود هیچ توجیهی ندارد که در بافت فرسوده مسکن احداث کرده و به بازار عرضه کنیم.

رییس کانون انبوه‌سازان تاکید کرد: اصلاح قانون پیش‌فروش، بیمه تامین اجتماعی، نظام مهندسی و قانون مالیات باید در دستور کار قرار گیرد تا فعالان این صنعت بتوانند نفسی تازه بکشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی