تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

حسین مرعشی: باید اصل بازنگری در قانون اساسی را بپذیریم

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی می‎گوید: مشکل مهم کشور، ناکارآمدی نظام اداری است و در همین راستا باید اصل بازنگری در قانون اساسی را بپذیریم و بعد به سراغ اجرای آن برویم.

کد خبر: ۲۰۴۴۱
۱۴:۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره نقاط ضعف کشور در آستانه 40‎ سالگی انقلاب اسلامی می‎گوید: مشکل مهم ما، ناکارآمدی نظام اداری است که در این 40 سال با آن مواجه بوده‎ایم.
 
مرعشی ادامه می‎دهد: ما باید برای افزایش کارآمدی نظام به تغییرات مهمی بیندیشیم. در هر صورت، مسئله مهم، اصل تغییر در سیاست‎های کلان و ساختارهای نظام است. در همین راستا باید بررسی کرد که ما در تقنین، قضا و اجرا چه مشکلاتی داریم؟ علاوه بر این، باید دید که یکپارچگی حکومت و جامعه چگونه‎ است و چطور می‎توان آن را سامان داد؟ اصل موضوع این است که ما ضرورت تغییر را بپذیریم و متوجه باشیم که بعد از 40 سال، هنوز خیلی از اهداف مهم انقلاب و نظام محقق نشده ‎است و از همین رو، ضرورت بازنگری در قانون اساسی را بپذیریم و بعد به سراغ اجرای آن برویم.
 
مرعشی با تأکید بر لزوم بازنگری در قانون اساسی، می‎افزاید: جزئیات بازنگری در قانون اساسی، به نتیجه هم‎اندیشی ملی بین گروه‎های مختلف جامعه و کارشناسان برمی‎گردد. صاحب‌نظران باید درباره مشکلات و راهکار‎ها گفت‎وگو بکنند و به تصمیم برسند تا پس از آن درباره راهکارهای خوب و گوناگونی که وجود دارد، بحث شود.
 
به اعتقاد این فعال سیاسی، مشکل اصلی ساختاری است؛ به‌طوری‌که ما تمرکز قدرت را هم در کشور داریم و هم نداریم. یعنی که برای مسائل امنیتی، تمرکز قدرت داریم، اما برای حل معضلات، توسعه و رفاه عمومی تمرکز قدرت نداریم.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
اقای مرعشی یک بازنگری هم در خودتان وایل اشرافیت بکنید بد نیست یه استخری یه حوضی بسازید یه اسکی بروید یه تراولی در خیابانهای فتنه پخش کنید فائزه را بفرستید یه ساندویچی بخوره به حاج خانم بگوئید اماده باشه اگه تقلب شد خودشو بریزه تو خیابونا و.....
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی