تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

مسئولان نظام در راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب چه گفتند؟

مسئولان نظام در راهپیمایی پرشور مردم ایران در روز پیروزی انقلاب اسلامی به وحدت مردم اشاره کردند و تاکید کردند حضور میلیونی و پرشور مردم ایران جواب محکمی به دشمنان این خاک می‌دهد.

کد خبر: ۲۰۳۵۹
۱۳:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مسئولان نظام در راهپیمایی 22 بهمن به وحدت مردم اشاره کردند و تاکید کردند که انقلاب اسلامی تا مردم هستند پایدار است.
 
هادی خامنه ای :باید کینه‌ها و اغراض نفسانی را کنار بگذاریم

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی خامنه‌ای در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: ما وظایف سنگینی داریم که بخشی انجام و بخشی انجام نشده است. باید وحدت جامعه را حفظ و اصول انقلاب را از دست ندهیم و کینه‌ها و اغراض نفسانی را کنار بگذاریم.

وی گفت: باید به مردم خدمت کنیم. مسائل اقتصادی مهم است و باید جلو فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی گرفته شود و این راهی جز رفتار درست مسؤولان ندارد.
 
محسنی اژه‌ای: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن معجزه انقلاب است

غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مردم در باران و هوای سرد با شور و احساس انقلابی برای دفاع از نظام و کشور و ملیتشان و در برابر کر کری‌های ترامپ در راهپیمایی حضور یافتند و این پیام مهمی برای دشمن است تا بداند این مردم از شرف، عزت و انقلاب و نظامشان دفاع می‌کنند و عقب نشینی نمی‌کنند.

وی افزود: این یکی از معجزات انقلاب ما است که مردم پس از گذشت چهل سال با شور و جمعیت انبوه در راهپیمایی حضور می‌یابند و با نظام و انقلاب خود تجدید میثاق می‌کنند و از هدف خود ذره‌ای انحراف پیدا نکردند و با تمام قدرت از نظام و انقلابشان دفاع می‌کنند.
 
آملی لاریجانی: جمهوری اسلامی امروز قدرت برتر منطقه است

 آیت الله آملی لاریجانی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: راهپیمایی شکوهمند مردم، پیام‌های مختلفی دارد و مهمترین پیام حضور عظیم مردم به دشمنان جمهوری اسلامی خصوصاًامریکا و اذنابش است که بدانند این مردم تسلیم ناپذیرند و با فشارها و تحریم‌های ظالمانه که می‌خواستند مردم را به عقب نشینی وادارند بدانند که این مردم عقب نمی نشنیند و از ارزشهای انقلاب و حرکت عظیمی که امام راحل شروع کرده‌اند را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هر روز بالنده‌تر و قدرتمندتر و در منطقه اثرگذارتر است و امروز قدرت برتر منطقه است و مقاومت در منطقه به ایران اتکا دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: این مردم مسیر را ادامه می‌دهند و به فصل الهی قله‌های پیروزی را هر روز طی خواهند کرد و دشمنان خوار خواهند شد.
 
مطهری: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث ناامیدی ترامپ خواهد شد

علی مطهری در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور مردم باعث ناامیدی ترامپ، پمپئو و بولتن خواهد شد آنها می‌خواستند به مردم فشار آورند تا مردم علیه حکومت شورش کنند، اما اتفاق برعکسی رخ داد و مردم علیه ترامپ، پمپئو و بولتون تظاهرات کردند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان می‌دهد راه خودشان را به خوبی می‌شناسند و به راهشان ایمان دارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح وظیفه مسئولان، ادامه داد: مسئولان تلاش خود را انجام می‌دهند اما باید تلاش‌شان را بیشتر کنند. البته مردم ما هم به فشارهای خارجی توجه کنند که مشکلات مالی و بانکی ایجاد کرده است مشکلاتی که کوچک نیست ولی باز هم مسئولان باید تلاش خود را انجام دهند.
 
ابتکار: صدای فرزندان انقلاب و جوان را باید بیشتر بشنویم

معصومه ابتکار در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم با وجود همه تهدیدات و مشکلات به صحنه آمدند و با نشاط و امید به آینده چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند، اظهار کرد: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یک فصل نوینی برای جمهوری اسلامی باز می‌کند، در این فصل باید هم موفقیت‌ها و دستاوردها را احصا و بررسی کنیم و هم نواقص و کوتاهی را شناسایی کنیم و با رویکرد تحولی نسبت به آینده حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه آینده متعلق به جوانانی است که با امید و تلاش آینده را می‌سازند، ادامه داد: یکی از چالشهای ما، جنگ اقتصادی و روانی است که دشمن علیه کشور به راه انداخته است ولی به نظر من مهم‌ترین چالش، گفت‌وگوی میان نسلی است. باید با نسل فرزندان انقلاب و جوان ارتباط برقرار کنیم که این ارتباط یک سویه و دستوری نیست بلکه باید صدای این نسل را بیشتر بشنویم و خود را جای آنها بگذاریم و شرایطشان را درک کنیم.
 
حضرتی: مردم در مقابل فشار بیگانگان یکپارچه عمل می‌کنند

الیاس حضرتی در حاشیه راهپیمایی ٢٢بهمن گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از همه اقشار و طبقات، از همه احزاب و جریان‌ها و همه شخصیت‌ها با سلیقه‌های متفاوت به راهپیمایی آمده بودند.

وی افزود: این، رشید بودن ملت ایران را نشان می‌دهد که علی‌رغم دلخوری‌ها، گله‌ها، تحمل مشکلات و اختلاف نظر در درون خانواده بزرگ انقلاب ولی برای اصل انقلاب و منافع ملی و ایران در مقابل فشار بیگانگان مخصوصا حاکمان آمریکا یکپارچه عمل می کنند. درود بر این ملت رشد یافته.
 
عارف: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال و آزادی است

محمدرضا عارف در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم همچون سال های قبل در راهپیمایی، حضور حداکثری و پرشور داشتند، این مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند.

به گفته وی تا مردم در صحنه هستند انقلاب پایدار می ماند.

نماینده مردم تهران، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال و آزادی دانست و گفت که عنایت خداوند شامل حال مردم ما شد که نظام الهی داریم و به آن افتخار می کنیم.
 
جهانگیری :هدف تحریم‌ها، ملت ایران است نه نظام اسلامی

اسحاق جهانگیری، در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شیراز گفت: حضور گسترده مردم ایران و مردم شیراز در راهپیمایی سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی این پیام را برای آمریکا و آمریکاییان داشت که ملت و دولت در کنار هم ایستاده‌اند تا تحریم‌های شما را به شکست بکشانند.

او با تاکید بر اینکه باید در چهلمین فجر انقلاب، روزهای خوب همدلی را به یاد بیاوریم، گفت: امروز هم مجدد به همان همدلی روزهای پیروزی نیازمندیم. چهل سالگی به معنای کمال و پختگی و عقلانیت و تدبیر است؛ افتخار می‌کنم که در چهلمین بهار انقلاب مهمان مردم فرهنگی و مهمان نواز، شهر و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی هستم.

معاون اول رئیس جمهور شیراز را شهر ایمان و اخلاق، شعر و ادب و گفت و گو و مدارا معرفی و خاطرنشان کرد: استان فارس و شهر شیراز در تمام دوران انقلاب حضوری معنادار داشت و یکی از کانون‌های اصلی پیروزی انقلاب بود و پس از انقلاب نیز در زمان‌ها و عرصه‌های مختلف خوب درخشیده و از پیشگامان بوده است.

جهانگیری با تصریح بر اینکه آماده ایم تا در کنار مردم ایران و فارس از تاریخ ٤٠ سال درس بیاموزیم و با رهبر انقلاب تجدید بیعت کنیم، افزود: آماده ایم تا در شهر احمد بن موسی (ع)، در شهر حافظ و سعدی از روح علما و شهدای بزرگ این دیار مدد بگیریم و نسبت به پاسداشت مقام آنها تلاش بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی داشت و پدیده بزرگ دوران و مهمترین رخداد قرن بیستم بود، عنوان کرد: انقلاب با توان نخبگان، متفکرین، دانشمندان و علمایش به پا خواست و حماسه آفرید.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی تاریخی است اما در تاریخ نماند؛ چرا که از آن همه نسل‌هاست؛ فرزندان ایران اسلامی همان دلبستگی را به انقلاب دارند که زنان و مردان باشرفی داشتند که انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی که معتقد است انقلاب راهی تازه در برابر جهان گشود و نسلی نو بنا نهاد، گفت: امام (ره) به همراه فداکاران ویاران انقلابی را بنا نهاد که بر اساس اسلام و متکی به آرای مردم بود؛ امام (ره)، معمار ایرانی نو بر اساس آرا و نظر مردم بود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه درس‌های زیادی از انقلاب طی چهار دهه گذشته آموخته ایم، بیان کرد: انقلاب اسلامی فخر دیروز ما و اسوه و الگوی مهم امروز برای عبور از تنگناها است.

جهانگیری با بیان اینکه انقلاب روح مشارکت عمومی و امید و آینده است، گفت: انقلاب اسلامی چتری بود بر سر همه و همگان خود را ذیل آن می‌دانند.

وی تاکید کرد: انقلاب همانند اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و هیچ گروه و دسته خاصی نمی‌تواند آن را به نام خود مصادره کند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: انقلاب با نظام اسلامی درآمیخت، در ٢٢ بهمن پیروز شد و در ١٢ فروردین ٥٨ به دستور امام نظامی مبتنی بر اسلام حاکمیت یافت؛ پیام این حرکت امام این بود که از طریق قانون مسائل پیگیری خواهد شد.

وی افزود: ایران در شرایط سخت جنگ تحمیلی به دنیا یک موضع جدید نشان داد و در واقع انقلاب در جنگ تجلی یافت؛ نشان دادیم که با اتکا به مردم می‌توان از همه تنگناها عبور کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب طی چهل سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته است، عنوان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های مردم بود.

جهانگیری با بیان اینکه مردم ایران به دنبال استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت و توسعه بودند، گفت: آزادی ایران اسلامی در این چهل سال تکامل یافته و امروز مردم به اراده خود تصمیم گیری می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه استقلال ما امروز کامل است و از هیچ کشوری دستور نمی‌گیریم، گفت: آمریکایی‌ها از اینکه ایران قدرتمند را از دست دادند ناراحت هستند، آنها از اینکه کشوری نیرومند در منطقه حساس خلیج فارس به الگویی از استقلال و آزادی تبدیل شده، رنج می‌برند.

معاون اول رئیس جمهور که معتقد است ثبات امنیت ایران در خاورمیانه بیانگر اقتدار نظام، دولت و مردم است، گفت: امروز مسئولین جمهوری اسلامی با افتخار به کشورهای منطقه سفر می‌کنند.

جهانگیری همچنین عدالت را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ذکر و خاطرنشان کرد: هنوز راه نرفته در مسیر عدالت زیاد است اما تا رفع فقر و محرومیت به ویژه در روستاها از پای نخواهیم نشست و برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش فراوان خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی کشور مثال زدنی است، تاکید کرد که اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید توسعه علمی دست یابیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز دانشگاه‌های ایران در رتبه‌های بالا و بین پانصد دانشگاه برتر دنیا و دانشمندان ایرانی در تراز بین المللی قرار دارند؛ ایران امروز در عرصه پزشکی زبانزد است به گونه‌ای که در شیراز جراحی‌هایی انجام می‌شود که در کشورهای رتبه یک دنیا انجام می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد چنددستگی، یأس، ناامیدی و بی اعتمادی بین ملت ایران است، تاکید کرد که در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به وحدت، انسجام و گفت و گو نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه امریکا به صراحت اعلام کرده که جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران ایجاد کرده‌اند، گفت: هدف تحریم‌ها ملت ایران هستند و آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که هدفشان نظام است. در کتاب هنر تحریم هم نوشته اندکه باید نیازهای اصلی مردم ایران به آنها نرسد اما مردم، دولت و مسئولین ایران ایستاده اند تا بار دیگر آمریکایی‌ها شکست بخورند و این شدنی است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا اعلام کرد که نفت ایران را به صفر می‌رسانیم و تلاش کردند مانع صدور دارو به ایران شوند اما این در حالی است که امروز ل ٩٦ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

جهانگیری با تصریح بر اینکه در شرایط سخت معیشت و بیکاری قرار داریم، گفت: اما این مهم به معنای بن بست نیست که با تکیه بر نیروی لایزال الهی از این مشکلات عبور خواهیم کرد و همه تلاش ما سازمان دهی به وضعیت معیشت و بیکاری است و دست نیاز به سوی متخصصان و دلسوزان در این راه دراز می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه فارس استانی رو به توسعه است و مهمترین محدودیت آن آب است، ابراز امیدواری کرد که با همت مسئولین در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح‌های در دستور کار این استان از جمله آزادراه شیراز-اصفهان، راه آهن شیراز بوشهر و …به اتمام خواهد رسید.
 
محمدرضا خاتمی: مردم همیشه به انقلاب و نظام وفادار بوده اند

محمدرضا خاتمی روز دوشنبه در حاشیه راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در بیان اولویت های مغفول مانده انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر شب و روز کار کنیم با مشکلاتی که وجود دارد، هنوز خیلی کم کار کرده ایم؛ به نظرم باید از بند شعارها رها شویم و به محتوای اصلی انقلاب بپردازیم.

نایب رییس مجلس ششم با اشاره به چالش های کشور در حوزه های محتلف گفت: آن چیزی که در کشور ما حس می‌شود، وضعیت زندگی مردم است، که شرایط کنونی در شان مردم ایران و انقلاب ما نیست. 

این فعال سیاسی تاکید کرد: در سطوح سیاسی، ما در برابر آزادی ها و حقوق شهروندی مشکلاتی داریم اما آنچه کشور را رنج می دهد، موضوع فساد است. 

خاتمی گفت: فساد حتی اگر کم هم باشد، برای جمهوری اسلامی زیاد است و هر روز هم اخبار متفاوتی را می شنویم، اینها مسائلی است که ما را از اساس انقلاب که آزادی عدالت است، دور می کند.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:برجام به جهانیان ثابت کرد، آمریکا به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست

حسینعلی امیری، طی سخنانی در مراسم ۲۲ بهمن در بندرعباس، افزود: امروز شاهد بودیم پیرو جوان، زن و مرد، روستایی و شهری، شیعه و سنی و همه و همه در کنار یکدیگر حضوری پرشور و باشکوه داشتند.

وی با بیان اینکه همواره مردم هرمزگان در دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی حضور داشته و نقش پررنگی در حفظ و پاسداری انقلاب اسلامی در این چهل سال ایفا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که همواره ایران اسلامی را تهدید می‌کنند، امروز باید ببینند که بار دیگر مردم با حضور حماسی و پرشور خود پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بوده و هستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان باید بدانند هرگاه بخواهند توطئه‌های خود را علیه ایران اسلامی و مردمانش بیشتر کنند و مردم را تنگنا قرار دهند، مردم محکم‌تر و استوارتر با شور و انگیزه بیشتر همچون کوهی استوار در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور خواهند داشت، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر متفاوت است، زیرا هم مردمی است و هم آنکه هرروزی که از آن می‌گذرد، مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری وفادارتر می‌شوند.

امیری با بیان اینکه امروز برگ زرین دیگری به دفتر انقلاب اسلامی ایران افزوده شد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی ظهور کرد که نارضایتی از وابستگی خارجی، استبداد داخلی و دیو ستیزی حاکمان در جامعه گسترش‌یافته بود و به‌سرعت همه آحاد مردم در زیر لوای رهبر فرزانه و شجاع خویش در مقابل با حکومت طاغوت برخاستند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با قدرت قدرتی شگرف پایه‌های پوشالی حکومت طاغوت را به کمک مردم ویران کرد، تصریح کرد: ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ حکومت طاغوت برچیده شد و نظام جمهوری اسلامی ایران جایگزین آن شد و حضرت امام خمینی (ره) باشخصیت برجسته خود توانست در همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی نهادهای سیاسی و مبتنی بر آرای مردم را شکل بدهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه قانون اساسی بر اساس آموزه‌های اسلامی و شعارهای مردم شکل گرفت، ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی نه‌تنها مردم مستقل نبودند بلکه مسئولان و رهبران طاغوت از خودشان اختیاری نداشتند و کشور را خارجی‌های اداره می‌کردند و آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها نحوه اداره کشور را مشخص می‌کردند و حکومت طاغوت، نمایندگان مجلس شورای ملی را از قبل مشخص می‌کردند.

وی ادامه داد: اما در انقلاب اسلامی شاهد هستیم هرساله انتخابات مختلف برگزار و مردم خود مسئولان و خدمتگزارانشان را مشخص می‌کنند و استقلال و اداره کشور بر اساس نظر و تصمیم مردم صورت می‌گیرد.

امیری با اشاره به اینکه شکل‌گیری چنین نظامی برای بازیگران صحنه‌های بین‌المللی ناخوشایند بود، اظهار کرد: از همان روزهای نخست کشورهای خارجی پس از آنکه مشاهده کردند منافعشان در ایران به خطر افتاده شروع به طراحی توطئه‌های مختلف و ایجاد ناامنی در مرزهای غربی و شرقی کردند.

وی با بیان اینکه حمایت از منافقینی که ۱۷ هزار نفر از هم‌وطنانمان را به شهادت رساندند از دیگر توطئه‌های دشمنان بود، ابراز کرد: هشت سال جنگ تحمیلی و مقابله با استکبار جهانی که حامی صدام بود را پشت سر گذاشتیم و سربلند پیروز آمدیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز اگر می‌بینیم با حمایت‌های مقام معظم رهبری و مقاومت مردم و تلاش‌های رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده، ایران هراسی و سایه سنگین قطعنامه‌های ظالمانه با یک قطعنامه از بین رفت و از زیر بار حقوقی فصل هفتم منشور خارج شدیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌های هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نبوده‌اند، افزود: ترامپ نه‌تنها با مردم انقلابی ایران نقض عهد کرد بلکه با کشورهای دوست خود هم نقض عهد کرد و ثابت کرد آمریکا به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست و امروز برجهانیان پیش‌بینی مقام معظم رهبری ثابت شد.

امیری با بیان اینکه امروز با وجود آنکه در تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها به سر می‌بریم اما نسبت به تحریم‌های سال ۹۲ به قبل بسیار متفاوت است، اظهار کرد: آن زمان با تحریم‌های شورای امنیت مواجه بودیم و جامعه جهانی به نادرست پشت سر آمریکا بودند و ما در جامعه جهانی متهم به جنگجویی و ماجراجویی بودیم اما امروز به همگان ثابت شد مردم رشید ایران بر اساس آموزه‌های اسلامی اهل نقض پیمان نیستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جامعه جهانی به‌جز آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم ایران فرهیخته و با تمدنی دیرینه هستند و با همه مشکلاتی که در طول چهل سال گذشته با آن مواجه بودیم اما انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها از جمله استقلال کشور، علم و آموزش و فرهنگ رشد قابل‌توجهی داشته است.

امیری بیان کرد: علیرغم تلاش‌ها و پیشرفت‌های محقق شده، هنوز تا رسیدن به آن قله‌ای که امام راحل و مقام معظم رهبری نشان داده‌اند، فاصله‌داریم.

معاون پارلمانی ریاست جمهور در پایان گفت: امیدواریم هر روز این صفوف فشرده‌تر شده و ایرانیان از هر مذهب و قوم پشتیبان انقلاب اسلامی و آرمان‌های مقام معظم رهبری باشند.
 
ولایتی: مردم، انقلاب را به راحتی از دست نمی‌دهند

علی‌اکبر ولایتی با حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن درباره تهدیدات آمریکا به حضور میلیونی مردم در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها ملت ما را نشناخته‌اند، ولی ملت ما صبورند و با سابقه فرهنگی چند ده هزار ساله از این گونه تهدیدات زیاد دیده‌اند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اکنون بعد از گذشت ۲۰۰ سال سایه استقلال را به خود می بیند و دست استعمار غرب را قطع کرده و اختیار خود را به دست گرفته است.

ولایتی گفت: انقلاب اسلامی اکنون در دست صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم قرار دارد و شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی که شعار اصلی انقلاب بوده، به معنای نفی هرگونه سلطه خارجی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: مردم ۴۰ سال پای این انقلاب ایستاده‌اند و در این راه چند صد هزار شهید تقدیم کرده‌اند. مردم، این انقلاب را که ثمره راه گذشتگان است به راحتی از دست نمی‌دهند. کودتای ۲۸ مرداد و دوران مشروطه برای ملت ما کافی است تا قدر این انقلاب را بدانند.

وی تصریح کرد: ملاحظه می‌کنید که مردم امسال با چه شور و اشتیاقی در صحنه حاضر شده‌اند و با وجود همه مشکلات پای کار انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

ولایتی با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ساقط کردن استبداد است، گفت: هر کشوری بخواهد ندای استقلال و آزادی‌خواهی سر دهد با واکنش و مقابله استعمارگران مواجه می‌شود اما ما این استقلال و اقتدار را به دست آوردیم و ما باید قدر استقلال، امنیت و آزادی خود را بدانیم.
 
قالیباف: تفاوت سلیقه سیاسی نباید مانع کمک به حل مشکلات اقتصادی شود

محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در آیین پایانی راهپیمایی 22 بهمن در بوشهر افزود: باید بدانیم که مشکلات اقتصادی با تکیه بر مردم، جوانان و همت مردم جامعه حل شدنی است.

وی یادآورشد: امروز با همه مشکلات و سختی هایی که در عرصه اقتصادی وجود دارد پیمان مردم با انقلاب با حضوری حماسی در راهپیمایی 22 بهمن و بیعت آنها با انقلاب اسلامی ایران دیده شد.

شهردار سابق تهران اظهارداشت: تاریخ 40 ساله انقلاب نشان می دهد مردم هیچ وقت و هیچ زمانی انقلاب را تنها نگذاشتند و از مسیر خود پشیمان نشدند و در هر لحظه و زمان در صحنه حضور پیدا کردند.

وی گفت: آنها هرگاه نیاز به مجاهدت بود حضور پیدا کردند و این مجاهدت و ایستادگی چه در برابر رژیم بعثی عراق در جریان هشت سال جنگ تحمیلی و چه در برابر تجاوز ناآگاهانه آمریکایی ها در آب های خلیج فارس متوقف نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات اقتصادی با اتکا به توان داخلی و بدون تکیه به بیگانگان حل شدنی است.

قالیباف اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد پای انقلاب، عزت، اقتدار ایران ایستاده ایم و به آینده انقلاب و کشور خود امیدواریم.

وی افزود: حضور باشکوه مردم نشان داد مردم در سایه امام و رهبری حاضر به پرداخت هر نوع هزینه هستند و برای سرافزاری ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

قالیباف تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد مردم اصیل، فهیم، زمان شناس، ایثارگر و با مروت و جوانمردی در خط انقلاب ثابت قدم و استوار هستند.

وی گفت: چنین مردمی مایه افتخار هستند و ما مسئولان نیز باید به آنها افتخار کنیم و باز کردن گره از کار آنان را افتخاری بزرگ برای خود بدانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : مسئولان باید تا پای جان به مردم خدمت بی منت عرضه کنند زیرا این خدمت خود یک عبادت است.

وی تاکید کرد: صاحبان اصلی نظام محرومان، مستضعفان و توده های مختلف مردم هستند که تحت هیچ شرایطی نباید آنها را فراموش کنیم.

قالیباف گفت: یکی از دلایل مهم و اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز حضور مردم در صحنه است.

وی اضافه کرد: با همین امید و روحیه و تکیه به همین مردم می توان دشمن را شکست داد زیرا این مردم همیشه به آینده امید داشته و در برابر ظلم ایستادگی کردند.

قالیباف گفت: رژیم پهلوی در سایه توجه نکردن به مردم و تکیه به بیگانگان و بویژه آمریکا بود که با ذلت کشور را گذاشت و رفت.

وی ادامه داد: امروز نیز دشمنان تلاش دارند امید مردم را از بین ببرند و بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها با استفاده از ابزارهای رسانه ای و با جوسازی و شایعه سازی در کنار مشکلات اقتصادی در صدد بردن جامعه به سمت فروپاشی ذهنی هستند.

وی تاکید کرد: در برابر فرهنگ و باور مردم ما مسئولان هستیم که باید مقابل حرکت با بصیرت مردم و هزینه هایی که آنها برای نظام می کنند به آنها توجه و انجام وظیفه کنیم.

قالیباف اظهارداشت: در این راه نباید به گونه ای رفتار کرد که در فشارهایی که دشمن وارد می کند از سر ضعف مدیریت، ناکارامدی و یا بی توجهی فشار مضاعف بر مردم وارد شود.

وی تاکید کرد: در این راه مسئولان وظیفه دارند در ارتباط با مسائل معیشتی و زیرساختی در کشور بصورت جد تلاش کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید آثار زیرساخت های ارزشمند ایجاد شده در کشور و بویژه در استان بوشهر طی چهل سال گذشته بطور محسوسی از سوی مردم لمس شود.

وی یادآور شد: امروز ایران در عرصه علمی، هسته ای، صنعتی، دفاعی و خیلی از زمینه ها جز کشورهای پیشتاز دنیا است و این نشان از ظرفیت های فراوانی است که در عرصه های مختلف نمایان شده است.

قالیباف عنوان کرد: ایران امروز در تکنولوژی های پیشرفته نیز جزو پنج کشور برتر دنیا است ولی در برخی صنایع کوچک تر و پایینی مانند خودرو و پوشک بر مردم فشار می آید.

وی یادآور شد: بدون شک وقتی این کشور موشک می سازد یعنی به راحتی می تواند پوشک هم بسازد.

قالیباف بیان کرد: امروز دشمن در 2 جبهه رسانه ای با هدف اثرگذاری بر ذهن مردم و فشار اقتصادی را در اولویت قرار داده است.

وی یادآور شد: امروز وزارت دفاع آمریکا و ناتو طرف ایران نیست بلکه خزانه داری آمریکاست که به نبرد با ایران آمده است

قالیباف افزود: در مقابل این 2 جبهه همه آنهایی که دل در گرو افتخار و اقتدار ایران اسلامی دارند با هر گرایش و سلیقه باید دولت را در حل مشکلات کمک کنند

وی افزود: در طول 2 دهه گذشته جریانی در کشور این فرهنگ را تئوریزه کرد که در صورت مذاکره با امریکا مشکلات حل می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این جریان در دهه 70 آغاز شد و در دهه 90 نیز مقام معظم رهبری قبول کردند در حوزه هسته ای در سطح وزیران خارجی آمریکا و ایران تعاملات شکل گیرد که منجر به قرارداد نیز شد ولی طبق روال همیشه آمریکایی ها بدعهدی خود را نشان دادند.

وی گفت: در این زمینه روشن شد این ایران نیست که به دنبال دشمن تراشی برای خود در سطح دنیا است بلکه این آمریکا است که ملت ایران را مخالف امیال و هدف های خود در منطقه می بیند.

قالیباف ادامه داد: ملت بزرگی که جان خود را در راه عزت هزینه کرده بدون شک در عرصه حفظ عزت خود نگران بحث اقتصادی نیز نخواهد بود.

وی در ارتباط با شایعه برخی از رسانه های پیرامون خود مبنی بر فرار به انگلیس اظهار داشت: آنها وقتی در جایی یک رزمنده خدمتگزار به انقلاب را می بینند که از شروع انقلاب تاکنون پای کار بوده بیان می کنند که وی از بیت المال دزدیده و رفته تا از این طریق دل مردم را خالی کنند.

قالیباف تصریح کرد: آنها از صبح تا شب آمارهای اشتباه علیه نظام می دهند در چنین شرایطی باید تلاش کرد برای حل مسائل اقتصادی فارغ از گرایش های سیاسی تلاش شود.

وی ادامه داد: در این راه همگان باید با وحدت و همدلی دست در دست هم دهیم تا از این گردنه سخت نیز عبور کنیم.

قالیباف تاکید کرد: بد عهدی های آمریکا در برجام و اروپا در قالب بیانیه خود پیرامون FATF برای تحقق خواسته های آمریکا نشان از ضرورت نبود نگاه به توان خارج برای حل مشکلات است.

وی افزود: امروز باید همانند دوران دفاع مقدس با وحدت برای حل مشکلات تلاش کنیم زیرا ظرفیت هایی برای تحقق این مهم بخوبی در کشور بدون تکیه به ظرفیت های بیگانگان وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان بوشهر در طول تاریخ در مبارزه با استعمار و استبداد همواره درخشیده و در همه زمینه ها پیش قراول بوده است.

وی بیان کرد: این استان با داشتن شهید رئیسعلی دلواری بعنوان پرچم دار مبارز با استعمار و شهیدمهدوی ها در نبرد با آمریکا همواره برای ایرانیان مایه افتخار و مباهات است.
 
ناطق نوری: این انقلاب با کمک همین جوانان زنده و پویا خواهد ماند

حجت‌الاسلام والمسلمینعلی اکبر ناطق نوری که در جمع تظاهرات کنندگان حضور یافته است، در پاسخ به این سوال که رمز پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟، گفت: رمز پیروزی انقلاب فهم و درک ملت است. همان درکی که آنها را وادار به مبارزه و انقلاب کرد و همین رمز در نسل‌های جدید که چهل سال پیش نبودند و شرایط را ندیدند، وجود دارد. آنها خوشبختانه وارثان خوبی برای نسل 57 هستند. پس می‌توان گفت که درک خوب و قدرت تفکیک مسائل از هم رمز موفقیت انقلاب اسلامی است.

وی حضور قدرتمند مردم در صحنه سالگرد پیروزی انقلاب را نشانه نهادینه شدن انقلاب در نسل‌های مختلف دانست و اظهار داشت: این انقلاب با کمک همین جوانان زنده و پویا خواهد ماند.
 
سلطانی‌فر: باید در برابر عزت، اقتدار و صلابت این ملت سر تعظیم فرود آوریم

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در مسیر راهپیمایی باشکوه مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک این روز بزرگ به آزادگان جهان، ملت قهرمان ایران و فجرآفرینان بهمن ٥٧ اظهار کرد: دستاوردهای ۴۰ سال گذشته در عرصه‌های مختلف چشم‌گیر است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با قدرت و صلابت و اقتدار است و در این ۴۰ سال فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته و توانسته به قله افتخار برسد.

وزیر ورزش و جوانان، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن امسال را بسیار گسترده‌تر از سال‌های گذشته دانست و افزود: امروز در این باران خیلی افراد فکر می‌کردند ملت در این راهپیمایی حضور پیدا نمی‌کنند و از طرفی تبلیغات و فشارها و هم‌چنین مسائلی همچون تحریم و با در فشار گذاشتن مردم آن‌ها از از حضور منصرف کند، اما حضور مردم در این راهپیمایی بیش از سال‌های دیگر بود.

او با ستایش از حضور حماسی مردم ایران، بیان کرد: باید سر تعظیم مقابل این مردم فرود بیاوریم باید به خاطر قدرت و صلابت مردم که در راهپیمایی داشتند به فکر حل مشکلات آن‌ها باشیم و این راهپیمایی ما در صحنه رویارویی با دشمن مقتدرتر می‌کند و وظیفه ما را هم سنگین‌تر می‌کند و به امید خدا بتوانیم مشکلات ملت ایران را حل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان حضور پرشور جامعه ورزش در راهپیمایی امسال را خوب توصیف کرد و ادامه‌ داد: جامعه ورزش همیشه حضور پر رنگی در راهپیمایی داشته است و همان طور که دیدید هزاران نفر از پیشکسوتان، ورزشکاران و قهرمانان در صحنه حاضر هستند و وظیفه ملی و میهنی خود را انجام می‌دهند.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود دستاوردهای کشور در چهل سال گذشته را در همه عرصه‌ها را قابل توجه در مقایسه با رژیم قبل دانست و خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام در عرصه‌های مختلف ورزشی، انقلاب و نظام را ارزیابی می‌کنیم. در ورزش، ایجاد فضاهای ورزشی را ۸ برابر افزایش دادیم و در بحث مدال‌آوری از ۲۰ مدال طلای کسب شده در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی دنیا یعنی بازی‌های المپیک، ۱۶ مدال طلا در بازی‌های المپیک بعد از انقلاب و ۴ مدال طلا برای قبل از انقلاب بوده که با این تفاسیر افزایش چهار برابری داشته‌ایم و در رقابت‌های جهانی نیز با رشد مواجه بوده‌ایم.

وی پیشرفت در ورزش بانوان، ورزش همگانی و و گسترش امکانات که باید در اختیار مردم باشد را خوب توصیف کرد و افزود: با همین رویکرد ادامه خواهیم داد تا افتخارات بیش‌تری را به‌دست آوریم.

سلطانی‌فر در پایان صحبت‌های خود، مسیر ورزش ایران در دهه پنج انقلاب اسلامی را نیز توجه به ورزش بانوان، گسترش فضاهای ورزشی به‌ویژه در مناطق روستایی و افتخارات بیش‌تر در ورزش قهرمانی عنوان کرد.
 
مصباحی مقدم: همه مسئولان از جمله رهبری معظم انقلاب مشکلات مردم را می‌دانند

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه در جمع راهپیمایان یاسوجی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت رحلت حضرت فاطمه (س) افزود: خداوند بر این ملت چنین حکومتی را منت نهاد و رهبری را برای ملت برگزید که عالم و عارف و مجتهد بود و پا جا پای امیرمومنان (ع) و امام حسین (ع) گذاشت.

وی با اشاره به رشادت ملت ایران اظهار کرد: این ملت همیشه در صحنه از جان و فرزند و مال خود گذشتند و امروز این ملت در میان همه ملل جهان الگو و نمونه‌ای برای ایستادگی و پایداری است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دستاوردهای انقلاب را در چهل سال گذشته مایه فخر و مباهات دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از علوم و فنون مثل نانو و پزشکی و هسته‌ای و سایر علوم نوین، جمهوری اسلامی رتبه‌های برتر جهانی را به خود اختصاص داده است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: کسی باور نمی‌کرد که روزی ماهواره به فضا بفرستیم در ابعاد مختلف نظامی صاحب چنین پیشرفت‌هایی باشیم تا آمریکا امروز نتواند لاف بزند که همه گزینه‌ها روی میز است.

وی با اشاره به صحنه زانو زدن افسران نیروی دریایی آمریکا در مقابل رزمندگان اسلام و ایران اسلامی ادامه داد: این همه عزت و بزرگی را حاصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، در حالی که ایران قبل از انقلاب به شدت وابسته بود و استقلالی از خود نداشت اما امروز قدرت‌های بزرگ دنیا در برابر عظمت ایران اسلامی زانو زده اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروزه همه مسئولیت‌ها و مناصب با رأی مردم شکل می‌گیرد عنوان کرد: رأی ملت در همه ارکان نظام اثرگذار است و مردم‌سالاری دینی حاکم است.

مصباحی مقدم با اشاره به همه تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در ۴۰ سال اخیر بیان کرد: این انقلاب برگرفته از مکتب فاطمی است و در برابر هر سختی و مشقتی از تهدید گرفته تا تحریم مقاومت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان از جمله رهبری معظم انقلاب مشکلات مردم را می‌دانند و کمبودها و کاستی‌ها را قبول دارند، اضافه کرد: باید همه به خصوص مسئولان همت کرده و این مشکلات را برطرف کنند چرا که این حضور مردم در برف و باران و با وجود همه مشکلات اقتصادی نشان از عشق و ارادتی است که ملت به ایران، اسلام، امام و رهبری دارد.

همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم همیشه در صحنه‌ی استان امروز با پیوستن به موج خروشان ملت بار دیگر با امام، شهدا و رهبری معظم انقلاب اسلامی بار دیگر بیعت کردند.

وی افزود: شکوه و قدرت ایران نتیجه مبارک پایداری ملت در برابر همه توطئه‌ها و فشارهاست.
 
سیداحمد خاتمی:اقتدار موشکی ایران خواب را از چشمان صهیونیست ربوده است

آیت الله سید احمد خاتمی در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن را مصداق بیعت با امام و شهدا، مانور مقاومت و جلوه تبری از دشمنان اسلام و قرآن دانست و اظهار کرد: بعد خارجی این راهپیمایی نشان دهنده شدیدترین وضعیت تحقیر آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال اشغال خاورمیانه بزرگ و تحت سلطه گرفتن سوریه، لبنان و عراق بود اما به فضل خدا در تمام عرصه‌ها ناکام ماند افزود: آمریکا در اوج تحقیر و ذلت است که رئیس جمهور آمریکا ۷ تریلیون دلار در عراق خرج کرد اما مجبور شد به صورت شبانه و مخفیانه به عراق سفر کند و این نهایت بدبختی آمریکا را می‌رساند که این به معنی مرگ بر آمریکا است.

خاتمی با بیان اینکه نشست لهستان برای ضربه زدن به نظام اسلامی تشکیل شد، اما به فضل خدا این نشست قبل از شروع فعالیت خبیثانه خود شکست خورد گفت: عناصر پست و حقیر دشمن می‌گفتند نمی‌گذاریم ایران چهلمین سال انقلاب خود را جشن بگیرد اما به کوری چشم ترامپ و بولتون چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه و عظمت زیر بارش رحمت الهی برگزار شد.

وی خطاب به مردم با بیان اینکه شما تاکنون آمریکا را شکست داده اید و دشمنان را در تمام عرصه‌ها ناکام گذاشتید افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک نابودی ملت استکباری آمریکا را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه در عرصه داخلی نیز ملت ایران پیروز میدان است عنوان کرد: دیوانه‌ی حاکم بر آمریکا و دشمنان شدید ترین تحریم‌ها را اعمال کردند تا مردم کشورمان در راهپیمایی امروز شرکت نکنند اما شما آمدید و بینی آمریکایی‌ها را به خاک مالیدید.

خاتمی نابودی دولت خودساخته و آدم کش داعش و از بین بردن اسم و رسم تکفیری‌های جنایت کار در جهان را یکی از برکات انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: ملت ایران در اوج اقتدار است و اینکه علیه شما این همه توطئه می‌کنند نشانه اقتدار شما است و به شما بشارت می‌دهم که این پایان شیطنت‌های دشمنان بوده و به زودی مکر آنها به خودشان برمی‌گردد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: دشمن می‌خواهد به بهانه گرانی و ازدیاد فشار زندگی مردم را از انقلاب و نظام جدا کنند اما به یاری خداوند این مردم ولایی از نظام خود تا آخرین نفس و آخرین قطره خون حمایت خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقتدار بی‌مانند موشکی ایران، گفت: همه مسئولان نظام، تمام تلاششان را برای برقراری، ثبات و افزایش اقتدار موشکی ایران می‌کنند.

خاتمی با بیان اینکه اقتدار موشکی ایران خواب را از چشمان اسرائیل ربوده است، اظهار کرد: اگر صهیونیست کوچک‌ترین خیال خامی را نسبت به ایران در ذهنش شکل دهد، موشک‌های ما همانند صاعقه بر سر آن‌ها فرود خواهند آمد.

وی با تاکید بر آنکه دشمن در تلاش است تا به اقتدار موشکی ایران آسیب رساند، مطرح کرد: این افکار تنها یک رؤیای دست نیافتنی برای دشمن است؛ چراکه به فضل خدا هیچ‌کدام از تهدید و تحریم‌های دشمن کوچک‌ترین اثری را در اقتدار موشکی ایران نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خطاب به مسئولان، گفت: مسئولان محترم، مردم به وظیفه خودشان عمل کردند حال نوبت آن است که شما نیز با مدیریتی جهانی به مقابله با گرانی‌ها برخیزید.

احمد خاتمی بابیان اینکه برخورد قانونی با مفسدان و متخلفان اقتصادی باید با جدیت کامل صورت بگیرد، اظهار کرد: دشمن قصد ناامید کردن مردم نسبت به نظام را دارد؛ اما مردم باید به حمایت‌های خود ادامه دهند تا مانع از تحقق افکار شوم دشمن شوند.

وی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی را محیطی برای انتشار اخبار آلوده و ناامید کننده دانست و افزود: از بعدازظهر امروز با حمایت بی مانند مردم غیور ایران و بی‌توجهی به تمامی سخنان بیهوده استکبار، شاهد فروپاشی و نابودی تمامی تهدیدها و افکار شوم دشمن خواهیم بود.

وی با اشاره به قدرت مردم در بیرون راندن دشمن از خاک ایران‌زمین، مطرح کرد: مسئولین باید مراقب باشند تا دشمنانی که مردم با خون‌هایشان از کشور بیرون‌راندند مجدد از دریچه بین‌المللی وارد خاک مقدس ایران نشوند.

امام جمعه موقت تهران اروپا را همانند آمریکا غیر قابل اعتماد دانست و خاطرنشان کرد: تمامی افکار شوم، شرارت و بد عهدی این کشور نسبت به ایران، به عمق اروپا رسوخ پیدا کرده و باعث شده تا اروپا همانند استکبار غیرقابل اطمینان شود.

خاتمی با تشکر از حضور پرشور مردم همدان در این راهپیمایی باشکوه، عنوان کرد: به فضل خداوند این دهه با نام فجر فاطمی، با عشق به زهرای مرضیه با صلابت و اقتدار به پایان رسید و بار دیگر پاسخی کوبنده‌ای به افکار بیهوده دشمنان درباره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
 
رئیسی: تنها راهکار در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت است

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم ابراهیم رئیسی در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در حرم مطهر رضوی خطاب به راهپیمایان، گفت: حضور شما اعلام شعارهای انقلاب اسلامی و تاکید بر مبانی و اهداف بلند انقلاب بود.

رئیسی ادامه داد: گذشت دورانی که روس‌ها قاجار را سر کار بیاورند و از او حمایت کنند. گذشت زمانی که انگلیس‌ها پهلوی را سر کار بیاورند و از او حمایت کنند. گذشت زمانی که روس‌ها و انگلیس‌ها ایران را بین خود تقسیم کنند. امروز در این ۴۰ ساله ما شاهد هستیم که به اعتراف دوست و دشمن، ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور جهان است.

وی اضافه کرد: خودباوری ملی از برکاتی است که از ابتدا شعار انقلاب اسلامی بود. اعتماد به نفس، اجرای عدالت و اجرای احکام شریعت نیز از دیگر موارد است که در این ۴۰ سال به دست آمد مطلقاً اجازه داده نخواهد شد که یک قانون در پارلمان و مجلس بر خلاف شرع تصویب شود. مردم استقلال، آزادی و جمهوری مبتنی بر احکام شریعت و اسلام خواستند. امروز این نعمت‌هایی است که پرودگار مرحمت کرده و ما شکرگزار او هستیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی علیه ما هیچ دستاوردی برای دشمن نداشت. سال‌ها جنگ نرم، رسانه‌ای و امپراطوری خبری دشمن علیه ملت ایران کار پیش نبرد. امروز جنگ سومی را آغاز کردند که تلفیقی از جنگ سخت و نرم یعنی فشار آوردن بر ملت ایران است که می‌خواهند ملت را با فشار آوردن وادار به تسلیم کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه راه عقب‌نشینی دشمن، تسلیم شدن در مقابل او نیست، تصریح کرد: به این دلیل که دشمن ما دشمنی است که هرگز دست از دشمنی بر نخواهد داشت و به پیمان‌های او اعتمادی نیست، زیرا قرآن می‌فرماید که آن‌ها میثاق ندارند و به عهد خود پایبند نیستند، ما به آن‌ها بی‌اعتمادیم و تنها راهکار در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت بوده و این سیگنال، شاخص و علامت بسیار مهمی است که به دشمن داده می‌شود.

وی ادامه داد: برخی بیان می‌کنند که اگر بخواهیم در این پیمان‌ها بهانه دست دشمن ندهیم باید این قراردادها و کنوانسیون‌ها را امضا کنیم. چه کسی تضمین می‌کند که اگر امضا شد، بهانه دشمن تمام شود؟ مگر مساله هسته‌ای بهانه دشمن نبود؟ بعد از آن مساله موشکی و حقوق بشر را مطرح کردند. چه کسی تضمین می‌کند دشمن با بهانه کردن مسائل بعد همچنان به دشمنی خود ادامه ندهد؟ بیان می‌کنند ما تضمین نمی‌کنیم که با امضای آن‌ها مشکلات اقتصادی حل شود، اگر قرار است حل نشود، قرار است امضای آن‌ها چه ثمره‌ای برای ملت ایران داشته باشد؟

رئیسی اضافه کرد: باید افرادی که این کنوانسیون‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گویند با پیش‌شرط تضمین می‌کنیم که شرط‌های ایران عملی شود، سوال ما این است که ما قانون داخلی تصویب کردیم، در قانون داخلی آمده که در قانون مبارزه با تروریسم، سازمان‌های آزادی‎بخش مستثنی هستند که برای رهایی از ظلم و ستم در کشور خود قیام کنند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: FATF اطلاعیه و بیانیه داد که ما این پیش‌شرط را نمی‌پذیریم و بیان کردند که در قانون داخلی باید این قید را حذف کنید. دولت پیشنهاد و مجلس اصلاح کرد، اینگونه که اگر بر اساس قانون اساسی و مصادیقی که شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌کند، جریان‌هایی مصوب شد، آن‌ها استثنا هستند.FATF بیانیه بعدی را داد که اعلام کردیم نباید هیچ قید و شریط در قانون داخلی بخورد.

وی افزود: ما به همه دست اندرکاران به نام انقلاب اسلامی برای حفظ انقلاب و ارزش‌های آن عرض می‌کنیم که باید در این موارد با دقت و حفظ مصالح نظام و ارزش‌های اسلامی وارد شد به نحوی که ملت ایران برخلاف آنچه تاکنون روشش بوده، اگر خواسته به دشمن اعلام کند، حفظ موضع، اقتدار، مقاومت و ایستادگی را اعلام کرده و این برای ما روشن است. تنها راه برای سیگنال دادن به اروپایی‌ها و آمریکای‌ها حفظ اقتدار، نظام و موقعیت انقلاب اسلامی است.

رئیسی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی، گفت: جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هستند و دشمن تصور می‌کرد که نسل سوم و چهارم انقلابی نباشند اما این نسل نشان دادند که از نسل اول کمتر نیستند بلکه بصیرت، در صحنه بودن و اقتدار و عزت‌آفرینی آن‌ها به مراتب برتر است و در این عرصه حضور پررنگ و با معنایی داشتند.
 
نوبخت: بدخواهان بدانند ایران قدرت اقتصادی هجدهم دنیاست

محمدباقر نوبخت در جمع مردم در راهپیمایی اردبیل اظهار کرد: ۶۶ میلیون نفر از جمعیت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی رسیدند و امروز شاهد ثمره و نتیجه نهضت بزرگ امام خمینی با همراهی مردم هستند که در عرصه‌های مختلف توانسته کشور ما را به نقطه استقلال، آزادی و عزت کامل برساند.

وی با بیان اینکه باید این ۶۶ میلیون جمعیت در مورد این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها قضاوت کنند، خاطرنشان کرد: ما بر اساس معیارهای اسلامی و ارزشی خود در این سال‌ها توانسته‌ایم در مسیر توسعه قرار بگیریم و قطعاً ایدئولوژی و تفکر انقلاب اسلامی متفاوت از سایر نهضت‌های جهانی بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حساس‌ترین شرایط که دو بلوک غرب و شرق و با تفکر سوسیالیسم و کاپیتالیسم در حال جنگ و جدل بودند ظهور یافت و امروز به رغم افول این دو قدرت جمهوری اسلامی ایران توانسته است در عرصه جهانی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نوبخت بیان کرد: ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان دهه سوم و چهارم انقلاب به عینه شاهد هستند که تفکر غیردینی نتوانسته ملت‌های جهان را از سخت‌ترین و دشوارترین برهه‌های تاریخی عبور دهد در حالی که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر سه عنصر مردم، رهبری و همچنین اسلام توانسته است به یک حکومت ایده‌آل در دنیا تبدیل شود که الگوی بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

وی افزود: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی این ۶۶ میلیون جمعیت مولود انقلاب در حقیقت دستاوردهای این نظام را به نظاره نشسته‌اند و به خوبی می‌دانند که در این سال‌ها ملت ما چه سختی‌ها و مشکلاتی را از جنگ تحمیلی گرفته تا ترورها و مصائب مختلف پشت سر گذاشته است.

معاون رئیس جمهور به ترور مغزهای انقلاب اسلامی، ترور زبان‌ها و همچنین قطع دست انقلاب اسلامی با به شهادت رساندن علما، مسئولان و ترور بزرگان کشور اشاره کرد و گفت: امروز نیز دشمن نابکار جمهوری اسلامی ایران تاب تحمل پیشرفت‌های اقتصادی و تحولات ما را ندارد و به همین دلیل به تحریم‌های فلج‌کننده‌ای روی آورده اما غافل از این است که این مردم آبدیده‌تر از آن هستند که در مقابل این هجمه‌ها تسلیم شوند.

نوبخت به مجاهدت ملت ایران در جنگ هشت ساله اشاره و تصریح کرد: دشمنان این ملت با تمام توان جنگ هشت ساله‌ای را برای جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند اما نتیجه آن جز اضمحلال سران استکباری به ویژه صدام ملعون نبود.

وی اظهار کرد: قطعاً در تحریم‌های اقتصادی نیز دشمنان ما همچون جنگ ۸ ساله شکست سختی را خواهند خورد و امروز مردم اردبیل در این شرایط سرما و شرایط جوی به همه ثابت کردند که همچنان در میدان دفاع از انقلاب حضور دارند و ما مسئولان باید نسبت به این مردم ادای دین بیشتری بکنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به جایگاه هجدهم ایران در توسعه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق بین‌المللی پول به صراحت اعلام کرد که ایران جزو ۱۸ اقتصاد برتر جهان است و در کنار آن این کشور توانسته استجزو ۱۵ کشور برتر علمی جهان قرار گیرد.

نوبخت ادامه داد: سرعت رشد علمی در کشور ما بی‌نظیر است به طوری که در این زمینه نیز جمهوری اسلامی ایران همچنان رتبه اول دنیا را دارد.

وی به برخی از کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور و نارسایی‌های معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: ما باید بیشتر و قوی‌تر از این در عرصه‌های مدیریتی عمل کنیم تا رضایت مردم که همان تقویت نظام و مؤلفه‌های جمهوری اسلامی ایران است به شایستگی به دست آید.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما همچنان به لطف و نصرت الهی امیدواریم و بر این باوریم در داخل کشور با وحدت و همگرایی بیش از این می‌توانیم کارها را به سمت عزت و عظمت روزافزون و به ثمر نشستن مطلوب سوق دهیم تا همه اهداف نظام اسلامی عینیت پیدا کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی