تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

اردوغان: عربستان باید پاسخگوی جنایت خاشقجی باشد

رئیس‌جمهوری ترکیه در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی اعلام کرد که عربستان سعودی باید پاسخگوی این جنایت باشد.

کد خبر: ۱۹۹۲۱
۰۸:۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه تی‌آرتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی با تأکید بر لزوم پاسخگویی سعودی در خصوص این قتل، گفت: عربستان می‌گوید که ۲۲ تن را در ارتباط با پرونده خاشقجی بازداشت کرده اما ممکن است برخی از آنها اکنون در قید حیات نباشند؛ در این رابطه چیزهایی هم به گوش ما رسیده است.

وی همچنین تصریح کرد: شواهد صوتی جنایت خاشقجی وحشتناک و غیرقابل تحمل است. سکوت آمریکا در قبال این جنایت نیز غیرقابل درک است.

رئیس‌جمهوری ترکیه در خصوص آخرین وضعیت در شمال سوریه، گفت: چهاردهم فوریه در سوچی با پوتین دیدار خواهم کرد. ما منطقه عین‌العرب تا قامشلی را به عنوان منطقه امن تعریف کرده‌ایم. فرایند مربوط به ادلب به شکل قاطعانه ادامه دارد ولی در خصوص منبج مسأله‌ای وجود دارد.

وی افزود: ۸۵ تا ۹۰ درصد از صاحبان اصلی منبج را اعراب تشکیل می‌دهند اما با انجام برخی اقدامات، بافت قومی این منطقه را تغییر داده‌اند. چه ما و چه روسیه تلاش داریم که مساله گشت‌زنی در منبج را به یک راه‌حل برسانیم.

اردوغان همچنین گفت: سیاست ترکیه در شمال سوریه بر مبنای تمامیت ارضی و یکپارچگی سیاسی است. ما موافق پراکندگی و تجزیه مردم سوریه نیستیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به این که تماس‌هایی در سطوح پایین میان آنکارا و دمشق برقرار شده است، تصریح کرد: با سوریه در سطح نازلی این سیاست خارجی در حال اجرا است.

او در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار کرد: سازمان‌های اطلاعاتی نمی‌توانند بگویند همانطور که سیاستمداران رفتار می‌کنند، ما هم همان‌گونه رفتار می‌کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی