تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

در کرمان قبل از انقلاب ۴۶ قاضی داشتیم، الان ۳۳۷ قاضی

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان ۸ واحد قضائی با ۴۶ قاضی فعالیت می‌کردند که این آمار طی این چهل سال به ۳۱ واحد قضائی و ۳۳۷ قاضی رسیده است و این به معنای افزایش عدالت در استان کرمان به خصوص در جنوب بوده است.

کد خبر: ۱۹۸۸۰
۱۲:۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - یدالله موحد در مراسم افتتاحیه دادگاه عمومی بخش فردوس (شهر صفائیه) که با حضور مسئولان شهرستان‌های رفسنجان و انار برگزار گردید، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: یکی از دست آورده‌ای انقلاب اسلامی توسعه همه جانبه سازمان‌های قضائی کشور با هدف افزایش سطح دسترسی عمومی به عدالت قضائی رخ داده است که نتیجه‌ی آن امنیتی پایدار در سطح ملی و استان بود.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان ۸ واحد قضائی با ۴۶ قاضی فعالیت می‌کردند که این آمار طی این چهل سال به ۳۱ واحد قضائی و ۳۳۷ قاضی رسیده است و این به معنای افزایش عدالت در استان کرمان به خصوص در جنوب بوده است.

موحد یاد آور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه رفسنجان تنها یک حوزه قضائی با دو نفر قاضی فعالیت داشتند اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر شاهد افتتاح واحدهای قضائی در دورترین نقاط استان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که جنوب استان کرمان همواره یک سوم جمعیت استان را در بر می‌گیرد، بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی در شهرستان جیرفت یک واحد قضائی با سه نفر قاضی فعال می‌کردند و ساکنین این منطقه باید مسافت‌های طولانی را از طریق جاده‌های صعب العبور طی می‌کردند تا به نزدیکترین واحد قضائی برسند و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در همین منطقه در حال حاضر ۹ واحد قضائی شهرستان و بخش و ۶۰ قاضی در حال فعالیت هستند..

وی در ادامه با اشاره به اینکه با افتتاح واحدهای قضائی در نقاط دوردست و محروم استان شاخص‌های امنیتی ارتقا و رخدادهای ناامنی کاهش می‌یابد، اظهارکرد: تأسیس و تجهیز یک واحد قضائی در یک منطقه محروم گام اساسیومهمی است اما مهم‌تر از آن منابع انسانی شامل قضات و کارکنان کارآمد و مسلط به موازین قضائی است تا امکان پاسخگویی مناسب به نیازهای حقوقی و قضائی مردم فراهم شود

موحد با اعلام این مطلب که در سال‌های اخیر در اکثر نقاط استان واحد قضائی تأسیس شده است، بیان کرد: قوانین مناسب، ساختارهای قضائی مناسب، منابع انسانی شایسته، امکانات مادی مورد نیاز و مدیریت کارآمد از مهم‌ترین ارکان اجرای عدالت است که لازمه‌ی توسعه‌ی قضائی است

وی با اشاره به اینکه دهه‌ی مبارک فجر فرصت مناسبی است برای تبیین دستاوردها و تحولات چهل ساله نظام جمهوری اسلامی درحوزه های مختلف در سطح ملی و استانی، گفت: مردم و به ویژه نسل جوان باید در جریان تحولات عمیق و بنیادینی که با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رخ داده است و دست آوردهایی که این انقلاب به ارمغان آورده است آشنا شوند.

این مقام ارشد قضائی در استان تصریح کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که به لحاظ وسعت معادل ۴ کشور اروپایی است و ۱۱ درصد خاک کشور را به خود اختصاص می‌دهد و نهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

موحد به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان کرمان اشاره کرد و گفت: استان کرمان با داشتن معادن سنگ آهن، مس، کرومیت، باغات پسته، خرما، مرکبات، ۶۶۰ اثرملی و ۷ اثر ثبت شده جهانی در میراث فرهنگی به عنوان قطب معدنی، قطب کشاورزی و باغی و قطب گردشگری در جنوب شرق کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: استان کرمان دارای ۲۳ شهرستان و ۵۸ بخش است و در حال حاظر ۳۱ حوزه قضائی در استان کرمان فعال است که شامل ۱۸ دادگستری ،۱۰ دادگاه عمومی بخش و ۳ دادگاه عمومی شهرستان است

وی بیان کرد: استان کرمان با چنین ویژگی و ظرفیت‌هایی، پیشرفت چشمگیری در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب به ویژه در حوزه قضائی داشته است.

وی در پایان حجت الاسلام سید مهدی ملاباشی، اولین سرپرست دادگاه بخش صفائیه را از قضات مؤمن، متعهد و خوش نام استان کرمان دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور وی شاهد ارائه خدمات قضائی با کیفیت در این منطقه باشیم.

در پایان این مراسم و در سومین روز از دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان و مسئولان قضائی و اجرایی شهرستان‌های رفسنجان و انار دادگاه عمومی بخش فردوس افتتاح شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی