تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
همتی:

حملات سفته‌بازانه به بازار ارز را کنترل کردیم

News Image Lead

رییس کل بانک مرکزی از تهیه سیاست‌نامه رمز ارزها خبر داد و از صاحب نظران خواست تا نقطه نظرات خود را در این باره به بانک مرکزی منعکس کنند.

کد خبر: ۱۹۵۹۵
۱۳:۱۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز- «عبدالناصر همتی» روز سه شنبه در پیامی به هشتمین «همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت»، چند خبر خوش درباره فناوری های مالی مطرح کرد.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات، راه اندازی نظام برداشت مستقیم در اغلب بانکهاست که این کار دغدغه کسب و کارهای نوپا در جمع آوری وجوه را رفع می کند.
همتی مهاجرت از کارت های مغناطیسی به سمت کارت های هوشمند را دیگر برنامه بانک مرکزی عنوان کرد که زمینه را برای پرداخت های مبتنی بر تلفن همراه هموار می کند.
وی از ایجاد پلت فرم فناوری بلاک چین در نظام بانکی خبر داد که این امکان را به بانک ها و کسب و کارها می دهد از این بستر برای توسعه فعالیت خودشان استفاده کنند.
رییس کل بانک مرکزی اتفاقات مهم در حوزه نظام های پرداخت از جمله «برداشت مستقیم»، «ارز رمزها»، «ارتقای استاندارد کارت ها» و «فناوری زنجیره بلوک» را تشریح کرد.
همتی با بیان اینکه سامانه های پرداخت و تسویه از ابزار های مهم بانکی و پولی کشور است، گفت: این سامانه ها می توانند در ۲ بعد به بانک مرکزی کمک کنند، یکی از بعد نظارتی است همچنانکه در طول بحران ارزی که اواسط سال به وجود آمد و کشور تحت تحریم ها ناعادلانه و غیرانسانی دولت آمریکا قرار گرفت، حملات سفته بازانه در بازار ارز شدت گرفت که خوشبختانه بانک مرکزی با کنترلی که بر تراکنش های بانکی از طریق سامانه های پرداخت داشت این حملات را تخفیف داد و آرامش نسبی بر بازار ارز حاکم کرد.
وی افزود: بعد دیگر، استفاده از سامانه های پرداخت و تسویه در فضای کسب و کار است، همانطور که می دانید روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون تقاضا به این سامانه ها وارد می شود، این حجم تقاضا که تمامی آن به کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای نو در جامعه تعلق دارد می تواند به شدت افزایش پیدا کند.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به وعده خبر خوش در حوزه نظام های پرداخت که پیش از این وعده آن را داده بود، گفت: یکی از اتفاقاتی که می تواند تاثیر مهمی بر توسعه کسب و کارها داشته باشد، خدمات برداشت مستقیم است و این در اغلب بانک های کشور عملیاتی شده و می تواتیم آن را به عنوان یک ابزار و بستر مهم در توسعه کسب و کارهای نوپا و یا همان استارتاپ ها به کار بگیریم.

بانک مرکزی


وی افزود: ما مطمئن هستیم با راه اندازی و استفاده از این سیستم توسط کاربران و کسانی که درصدد توسعه کسب و کارهای خود هستند، دغدغه های این فعالان از نظر جمع آوری وجوه از بین خواهد رفت؛ در واقع دغدغه جمع آوری وجوه ناشی از کسب و کار دیگر وجود نخواهد داشت.
همتی با بیان اینکه دومین خبر در خصوص ارز رمزهاست، افزود: همکاران من در بانک مرکزی، سیاست نامه ارز رمزها را در وب سایت بانک منتشر کرده اند ضمن انکه در جریان برگزاری ۲ روزه همایش حتما صاحبان فن در این زمینه به اظهارنظر خواهند پرداخت و ما منتظر خواهیم بود تا صاحب نظران و صاحبان فن در این زمینه به ارایه پیشنهادهای خود بپردازند.
رییس کل بانک مرکزی سومین اتفاق مهم در حوزه نظام های پرداخت را مهاجرت کارت های بانکی مغناطیسی به کارت های بانکی هوشمند عنوان کرد و گفت: این کارت ها علاوه بر ارتقای سطح امنیت، امکان پرداخت همراه امن را در جامعه فراهم می کنند که این موضوع تحول مهمی است و به تدریج مسیر برای انتقال از کارت های مغناطیسی به کارت های هوشمند باز می شود.
وی افزود: خوشبختانه در داخل کشور این تکنولوزی بومی سازی شده است و مطمئن هستم که تحولات خوبی را در عرصه تجارت فراهم خواهد کرد.
همتی در پایان با اشاره به ایجاد پلتفرم برای بلاک چین ها، گفت: این پلت فرمی که ایجاد شده در واقع به کاربران کسب و کارها، بانک ها و همه کسانی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند، اجازه می دهد محصولات مبتنی بر زنجیره بلوک خود را توسعه دهند. 
وی افزود: این اقدامات و نتایج در مجموعه فناوری اطلاعات بانک مرکزی با همراهی، همفکری و کمک شرکت هایی که با بانک مرکزی تعامل دارند بدست آمده است و امیدواریم بستر خوبی برای توسعه بانکداری الکترونیک به ویژه کسب و کارهای نو پا، فین تیک ها و استارتاپ ها فراهم شود.
رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه بانک مرکزی با توجه به مقام نظارتی خود به این جمع بندی نائل شده است که آزادی عمل بیشتری را به فین تیک ها و مجموعه هایی که در زمینه توسعه فناوری و کسب و کار دارند اعطا کند و بانک مرکزی بیشتر به حیطه نظارتی خود بپردازد، از تمامی صاحب نظران حاضر در همایش و همکاران پژوهشکده پولی و بانکی به ویژه دست در اندرکاران همایش تشکر و قدردانی و ابراز امیدوار کرد به زودی شاهد متجلی شدن مباحث این همایش در عمل باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی